G: Montako raskautta, montako keskenmenoa?
Kiinnostaisi tietää, ovatko keskenmenot todella niin yleisiä kuin sanotaan.
Minulla: eka raskaus 26v:na meni kesken. Toka raskaus 28v:na ja kolmas 30v:na sujuivat hyvin.
Kommentit (88)
eli 11 raskautta, 10 keskenmenoa. On tutkittu ja hutkittu. Varsinaista syytä ei löydy, mutta tod.näk. syynä ovat monisikiöraskaudet, joita kehoni ei jaksa ylläpitää. MOnta kertaa olen katsellut kahta sykettä ja sitten kohta kauheaa vuotoa... Yleensä keskenmenoni tapahtuvat viikoilla 7-10. onneksi olen kuitenkin synnyttänyt yhden ihanan terveen kauniin lapsen.
raskauksia 3, yksi lapsi.
Eka km heti alussa rv 5, tokassa raskaudessa sikiöllä sykkeet kahdesti näkyi ultrassa, kunnes rv 11 ne olivat loppuneet. Keskeytynyt km siis.
Kolmas raskaus toi ihanan esikoiseni, nyt yritämme toista.
Kaksi ensimmäistä raskautta meni hyvin, kolmas oli kohdun ulkopuolinen. Neljäs ja viimeinen raskaus meni hyvin myös.
kaksi raskautta (=kaksi lasta) ja ei yhtään keskenmenoa tai aborttia.
Neljättä toivotaan joten saa nähdä osuuko keskenmeno vielä meikäläisenkin kohdalle.
6 lasta elossa, 2 keskenmenoa ennen rv12, 1 lapsi kuoli juuri ennen syntymäänsä rv 38, ja nyt menossa raskaus viikolla 21.
eli 11 raskautta, 10 keskenmenoa. On tutkittu ja hutkittu. Varsinaista syytä ei löydy, mutta tod.näk. syynä ovat monisikiöraskaudet, joita kehoni ei jaksa ylläpitää. MOnta kertaa olen katsellut kahta sykettä ja sitten kohta kauheaa vuotoa... Yleensä keskenmenoni tapahtuvat viikoilla 7-10. onneksi olen kuitenkin synnyttänyt yhden ihanan terveen kauniin lapsen.