Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pientä vuotoa viikonkin verran ennen kuukautisia

Vierailija
09.10.2010 |

Hei,

osaisikohan kukaan kertoa mistä johtuu ruskea, välillä ihan verinenkin tuhruttelu n. viikon verran ennen kuukautisten alkamista? Tätä ollut nyt muutaman kuukauden ajan ja alkaa itsellä ihan ärsyttämään! Kiitos etukäteen vastauksista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tahtoisin myös tietää. sama vaiva ollut keväästä asti

Vierailija
2/4 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo monta vuotta. Kahdella lääkärillä olen useamman kerran käynyt kun olen ollut huolissani, ja molemmat ovat joka kerta sanoneet, että johtuu hormoneista. Siis se kohdun limakalvo alkaa rappeutua "ennen aikojaan" pikku hiljaa, eikä kertaheitolla kuten normaalisti kuukautisten aikaan. Ruskeaa se on siksi, kun veri on "vanhaa" ja valuu pikkuhiljaa. Sanoisin, että ei ole vaarallista, mutta käy tsekkauttamassa lääkärissä joka tapauksessa, voi olla jotain muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että keltarauhashormonin häiriöitä, määrättiin Terolutit. Oon sitte ottanut niitä jos alkaa tuhru tulla. Ei oo ollu täydellinen lääke mutta jonkun verran auttanut.

Vierailija
4/4 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisiä oireita endometrioosista. En halua kuitenkaan pelotella, kun voi johtua juuri hormoneista, joista jotkut jo kirjoittelivatkin. Jos kuitenkin kuukautiset on muuttuneet kivuliaammiksi, niin voi olla merkki endosta. Itselläni endo oli ilmeisesti alkanut 18-vuotiaana, oli muutamat tosi kivuliaat ja epäsäännölliset menkat, mutta sitten alotin pillerit, joita söin jotain 8 vuotta ja sen ajan endo pysyi kurissa. Kun lopetin pillerit, alkoi muutaman kuukauden kuluttua menkat muuttua ihan sekaviksi, juuri tiputtelua etukäteen jne, kunnes kivut muuttui niin koviksi, että lähdin tutkimuksiin. Sittemmin on tehty kaksi isoa leikkausta ja tilanne on hallinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme