Huutis asiaa. Mitä tekisitte? Maksettu paketti, joka palautui takaisin? ov
Lähetin 16. päivä viime kuuta yhden kirjan. Veloitin maksikirjeen hinnan (sen painavamman), mutta se menikin pakettina, koska postitäti oli sitä mieltä, että kirja on painavampi kuin mitä olin itse punninnut kotona. Mutta eipä tuo mitään.
Lähetin siis kirjan pakettina ja laitoin ostajalle pakettikoodin. Ostaja ei ole laittanut mitään viestiä ja kysellyt esim. kirjan perään tms. Eikä hän ole antanut palautettakaan, mutta se ei mua haitannut, koska kyse on melko uudesta huutajasta, joka ei ole antanut kellekkään palautetta.
Eilen tuli postista lunastuslappu ja katsoin netistä tuon paketin tiedot -> kyseinen ostaja ei ole hakenut pakettia postista ja se on sen takia palautunut mulle.
Laitoin eilen ostajalle meiliä, mutta hän ei ole vielä vastannut siihen. Ei todellakaan huvittaisi maksaa tuota 8,5 euroa, että saan paketin ja maksaa uudestaan omasta pussista nuo pk:t, kun kuitenkin kirjan hinta oli vaan 6 euroa.. Eli tuosahan tulisi takkiin ja pahasti.
Mitä tekisitte? Jos ostaja ei vastaa tahi suostu maksamaan noita tuplapostikuluja tililleni, niin unohdanko koko jutun? Maksun olen kuitenkin saanut ja ostaja oli tietoinen paketista ja sai jopa sen pakettikoodinkin, minkä lähetin hänelle, kun kirja oli postissa.
Kommentit (2)
ilmottaisin ostajalle, että paketti on palautettu postiini.
Sehän on jo ostajan omaisuutta, hän tehköön sillä mitä haluaa. Jos hän haluaa että se lähetään hänelle uudestaan, niin maksut täytyy tulla tililleni ennen kuin teen asialle yhtään mitään.
enkä hakisi pakettia postista ennen kuin maksusta on sovittu. Kaikkea sitä voikin tapahtua huutiksessa.