Mammat, masennusgalluppi! Kaikki mukaan!
Tehkää oheinen testi
http://www.xestia.net/testit/bdi.php
ja kertokaa pistemääränne ja halutessanne se, onko masennusta hoidettu jollain lailla.
Mä sain 8 pistettä, käytän masennuslääkitystä. Ennen lääkitystä oli keskivaikea masennus.
Kommentit (60)
testi on tosi karkea raapaisu. Mutta pitempää ei kukaan jaksais varmaan tähän galluppiin tehdä.
Myös muut kuin masennusta sairastaneet saa kokeilla : )
diagnoosin apuna. Että ihan harrastelijan tekemä se tuskin on.
enkä koe olevani masentunut, enkä tarvitse lääkkeitä.
Miksi testissä ei ole positiivisempia vaihtoehtoja kuin " kaikki on ennallaan"- tyylisiä. Kai kaikkia nyt joskus tympäisee, ilman että se on merkki masennuksesta. Tai on ajoittaisia univaikeuksia tai ruokahalun vähyyttä. Ihan pa**a testi...
koe olevani mikään masennusherkkä. Nyt vaan sattuu olemaan erotilannetta ja ylikiloja. Ne molemmat harmittavat mutta ennemminkin erillisinä toisistaan.
että oireita on ollut ainakin kaksi viikkoa ja se tosiaan tehdään epäiltäessä masennusta. Pisteitä pitää tulla yli 17. Sehän toimi sinun kohdallasi ihan oikein, et ole siis masentunut.
ei lääkistystä nyt eikä koskaan ole ollut
olen oirehtinut käsittääkseni koko ikäni
erilaisissa paikoissa (MTT tällähetkellä) olen käynyt yli 15 vuotta, mut muutamia vuosia aina välillä taukoa
aika kuvaava toi on, tiedän itse miten vastaisin jos olisi ns.parempi jakso meneillään
sain 37. Nyt kyllä lipitän punaviiniä.
minulla ei ole ikinä ollut masennuslääkitystä yms vaikka tiedän että olisin sellaisen joskus tarvinnutkin.
olen vuosia sitten masentunut todella pahasti, silloin tuntiu että kuolen! tätä oloa kesti noi 1,5kk ja sitten jotnkin elämä taas näytty ihan hyvältä. että eiköhän tämäkin tässä nyt mene.
Pitäisi varmaan mennä hakemaan onnellisuuspillereitä....
Testi oli tosi harrastelijamainen.
Jos kuka tahansa teistä yhtään epäilee tarvitsevansa ammattiapua, älkää tehkö em. testiä. Saattaa antaa ihan harhaanjohtavia tuloksia!
Tätä testiä ammattilaiset vastaanotolla nimenomaan käyttävät masennuksen diagnosoimiseen. Pitäisikö potilaan sinusta kieltäytyä vastaamasta näihin "harrastelijamaisiin" kysymyksiin?
Ja anteeksi otsikkoni, naurun asiasta ei todellakaan ole kysymys. Itselläni diagnosoitu keskivaikea masennus pari vuotta sitten (mm. tätä testiä apuna käyttäen). Nyt pisteitä 7 eli hyvässä hoitotasapainossa ollaan.
Viime keväänä olisin saanut vielä enemmän, nyt käyn terapiassa. Lääkkeitä ei ole katsottu minulle sopiviksi, enkä niitä kyllä haluaisikaan.
syön masennuslääkkeitä. Nuo vastausvaihtoehdot monessa kysymyksessä oli sellaisia, että ei löytynyt sellaista vaihtoehtoa, joka olisi ollut sopiva, joten oli pakko rastittaa vain joku. Tiedostan, että olen jonkunasteisesti masentunut, mutta olen kuitenkin ihan sinut sen asian kanssa ja pärjäilen ihan ok. Terapia on takana.
ruokahalusta. Siinä kysyttiin vain, että onko ruokahalu vähentynyt ja paino laskenut tms. Minulla masennus ainakin vaikuttaa niin, että paino nousee ja mässäilen hurjasti. Sellaista vastausvaihtoehtoa ei ollut.
Tuo osa testistä on hieman vanhentunut, nykyään puhutaan ennemminkin painon muutoksista eikä laskusta masennuksen yhteydessä.
psykiatrin vastaanotolla. Siinä ärsytti sama mikä tässäkin. Kysyttiin kiinnostusta seksiin. Minä jätin sen täyttämättä. Minun mielestäni se asia ei kuulu millää tavalla millekään psykiatrille. Minun mielestäni niin intiimiä asiaa ei tarvitsisi tuollaisessa testissä kysellä.
ja oloni on tällä hetkellä melko hyvä... Lääkityksellä olen, tai olin, mutta haluaisin jättää sen nyt pois, kun olen raskaana. Aikaisempienkin raskauksien aikana olen voinut paremmin kuin muulloin.
Olen ollut masentunut n. 2/3 elämästäni, mutta apua sain ensimmäisen kerran vasta lähes 10 vuotta sairastettuani.
ammattilaisten käytössä, ei ole siis mikään "harrastelija-testi"
Tuohonkin vaikutti tasan 2 asiaa : en osa enää itkeä,mutta siihen on syynä narsistinenhakkaava exä.Vaikka erosta yli 5 vuottaa,vaikutus tuntuu silti.
Toinen oli se seksikysymys lopussa,on kiinnostus vähentynyt kun selibaatissa elää.No siihenkin narsistiparsistiexä syynä kun en uskalla tutustua kehenkään.
Testi oli tosi harrastelijamainen.
Jos kuka tahansa teistä yhtään epäilee tarvitsevansa ammattiapua, älkää tehkö em. testiä. Saattaa antaa ihan harhaanjohtavia tuloksia!