Valittava neuvolantäti
Olen ylipainoinen odotaja ja ekalla käynnillä täti paasas verensokereista, verenpaineesta yms. vaivoista. Joo ihan asiaa puhu jo solis puhunut asiallisesti.
Nyt täti ei oo ollenkaan tyytyväinen. Rv 32 ja verensokerit ja vernpaine todella hyvät. Eikä muitakaan ongelmia ole tullut. Täti on niin pettynyt kun ei ongelmia ole. En ymmärrä, olis ennemmin mielissään kun ei ongelmia ole.
Koko raskauden ajan on veuhkannut, et kyllä ne voi vielä tulla. No tietysti voi. Mut pitääkö sitä koko ajan hokea kiukkuisena?
Ja juu, mulla ei ole paino noussut raskauden aikana edes. Pääsääntöisesti syön terveellisesti ja käyn lenkillä koirien kanssa päivittäin.
Toki herkuttelen välillä ja karkkiakin uppoo yms. Tänään oikein liioittelin noiden syömistä kun alko täti niin ottaa päähän.
Kommentit (4)
Tuollaisessa ammatissa sitä pitää osata suhteuttaa sanomisensa ja tekemisensä. Esim. itse kävin äitipolilla tarkastuksissa raskausdiabetes epäilyjen takia (lievä ylipaino bmi 28 ja suvun diabetes), siellä aina kehuttiin, että hienoa, kun sitä painoa on tullut niin vähän (yhteensä 7 kg), mutta nlatädin mielestä ei olisi saanut tulla yhtään ja siitä jaksoi joka kerta valittaa. Esim rv 30 oli tullut painoa yhteensä 4 kg ja sillä kertaa n. 200 g oli paino tippunut. Nlatäti tuumasi, että kun painoa on kummiskin tullut jo tässä vaiheessa noin paljon, niin kohta olen todellinen sotanorsu, kun nyt vasta se vauva alkaa kasvaa. Painoarvioksi antoi vauvasta koko ajan yli 4 kg, vaikka ultrassa esim. rv 37 oli vauva todettu 2,5-kiloiseksi. Alle 3-kiloinen sieltä tuli, ei ollut sokerivauva enkä ollut sotanorsu, koska vauvamaha oli sellainen pyöreä pallo. Kiloja jäi sairaalaan sen verran, että bmi laski 26:een. Mitä sanoi nlatäti? Että seuraavaa raskautta suunniteltaessa pitää olla paljon hoikemmassa kunnossa, että ei tule samanlaista raskautta... (Niin, ja mitään varsinaisia vaivoja ei minulla ollut, ei edes sokeriarvoissa, joita siis mittailin säännöllisesti, verenpaine oli pikemminkin alhainen eikä mistään kolottanut tai särkenyt, ainoa "vaiva" oli tuo ylipaino).
Miksi pitää lokeroida jokainen odottaja etukäteen ja olla sitten hapanta naamaa ihan joka kerta, kun kyse kuitenkin on asiakaspalveluammatista? Eikö voisi vaikka etukäteen miettiä pari positiivista asiaa, mitä voisi asiakkaalle sanoa, jos se ei luonnistu tuosta vaan muuten?
Itsellä BMI esikoista odottaessa 27 ja kakkosta 33, eikä kummallakaan kerralla sanottu mitään. Jotain mumisi, että "kannattaa syödä terveellisesti", mutta mitään napinaa ei tullut, vaikka paino (valitettavasti) nousi yli 10 kiloa.
Ikää 34 ja 38 odotuskerroilla. Mun kokemuksen mukaan eivät kehtaa niin helposti nokkia vanhempia äitejä.
mutta älä silti kosta itsellesi ja lapsellesi ikävää käytöstä ahmimalla! Ainakaan karkkia tms lisäaine-väriaine-sokeri-moskaa...
Tuommoinen paasaus saa toiset elämäntaparemonttiin, ja toiset taas lihomaan entisestään. Ehkä tätiä ärsytti, kun oli vaihteeksi vastaanotolle marssinut lihavia lihavien perään? Ts. kaikki valistus tuntuu turhalta.