Tuttava ei imetä vauvaansa!
vaan antaa tuttipullolla vastiketta pari kk vanhalle vauvalle...on niin SÄÄLI sitä lasta, kun se jää paitsi vastustuskykyä ja side äitiinsä muodostuu väkisinkin falskiksi! Kyseessä nuori ensi äiti - jolla ei näemmä oikein viitseliäisyyttä kuten tilanteessa kuuluisi..."en vaan jaksa sitä showta.." hän sanoi kun asiaa tiedustelin!!!!
Kommentit (73)
töihin tai hoitamaan sun ihania lapsia tms.
ja voit jatkaa oman elämäsi elämistä :)
tuttavastaan, joka ei imetä vauvaansa. Mun on niin sääli sitä juoruämmää, kun se on ilmeisen paitsi sivistyneistä käytöstavoista!!!!
_tuttavalta_, niin voi varautua siihen, että vain tuollaisen vastauksen saa. Nenänsä toisten asioihin pistäville ei kerrota oikeita syitä.
en mäkään kertonut kellekään imetinkö vai en, koska se asia ei vain kuulu kellekään muulle kuin perheelle. Kohautin aina olkiani ja vaihdoin toiseen aiheeseen.
Ap:nkin kannattaisi hankkia jotakin muuta tekemistä ettei tarttis kyttäillä imettääkö joku vai ei. Katsos kun et voi tietää lopullista syytä, miksi hän ei imetä.
Kyllä se pistää sapettamaan, haluaisi niin vastasyntyneelle parasta ja vituttaa itsekkäät äidit. Iteltä kun hävis itsekkyys ja itsekeskeisyys siihen kun tuli äidiksi. Joiltain ei vain luonnistu. Seuraavaksi tuttavasi rupee puristeleen ohuita jenkkakahvoja ja valittamaan kuinka hän on läski, vai mitä? ;)
Oletko juuri itse saanut vauvan? Sun on pakko olla jossain hormonihuuruissa itse, kun tuollaista jaksat miettiä. Mulle on aivan sama, imettääkö mun kaverit tai tutut vai ei. Enkä ajattele mitään vastustuskykyjuttuja, koska jostain syystä monet korvíkelapset on mun tuttavapiirissä niitä terveimpiä. Toki imetyksestä on hyötyä, mutta se ei musta ole niin kauhean merkityksellistä verrattuna siihen, että maailmassa ja äitiydessä on oikeitakin ongelmia.
kaikki eivät vaan siihen halua ryhtyä.. mitä sitten? Mieluummin syöttävät korviketta vauvalle joka nukkuu pidempään mitä herää yöllä tunnin parin välein antamaan tissiä.
Ihan terveitä lapsia niistä tulee!
kauas kirjoituksestasi. Suorastaan haisee tänne asti.
Kyllä se pistää sapettamaan, haluaisi niin vastasyntyneelle parasta ja vituttaa itsekkäät äidit. Iteltä kun hävis itsekkyys ja itsekeskeisyys siihen kun tuli äidiksi. Joiltain ei vain luonnistu. Seuraavaksi tuttavasi rupee puristeleen ohuita jenkkakahvoja ja valittamaan kuinka hän on läski, vai mitä? ;)
jalopetin imettämisen kun vauva oli 3 viikon ikäinen. Ihmettelijöille annoin ympäripyöreitä vastauksia, vaikka syy oli lääketieteellinen (ei kuulu muille)
Ja terveempää 15 vuotiasta saa hakea. Niin, olishan hän voinut säästyäsiltä yhdeltäkin vatsataudilta jonka hän on elämänsä aikana sairastanut jos olisin imettänyt. Ja aattele, tämä lapsi syntyi vieläpä hätäsektiolla.
Kyl mä olinkamala äiti kun en edes synnyttänyt lastani, saati imettänyt.
Ei kai kukaan enää nykyaikana imetä, paitsi mustalaiset ja suomalaiset.
Onhan imettäminen paljon helpompaa kuin pullojen kanssa säätäminen. Minulla valitettavasti kokemusta molemmista. Kuopus oli allergikko, enkä enää 9 kuukauden jälkeen jaksanut rajoitettua ruokavaliota.
eikä ole oikeastaan koskaan sairaana. Yhtään korvatulehdusta ei ole ollut, eikä allergioita. Suhde myös minuun on oikein hyvä ja meillä on aina ollut hauskaa yhdessä. Ap voisi ihan jatkaa empiiristä tutkimustaan kauemmin kuin kuukauden, vaikkapa 30 vuotta näin aluksi.
Onhan imettäminen paljon helpompaa kuin pullojen kanssa säätäminen. Minulla valitettavasti kokemusta molemmista. Kuopus oli allergikko, enkä enää 9 kuukauden jälkeen jaksanut rajoitettua ruokavaliota.
vauvaa pullosta ja äiti voi lähteä vaikka lenkille, kampaajalle, rauhassa kauppaan, tai vaikka ystävän kanssa kahville.
vauvaa pullosta ja äiti voi lähteä vaikka lenkille, kampaajalle, rauhassa kauppaan, tai vaikka ystävän kanssa kahville.
meillä isä oli innoissaan kun pystyi osallistumaan myös syöttämiseen (en imettänyt syistä, joita en täällä rupea erittelemään). Ja minä sain nukkua yölläkin, kun mies nousi välillä syöttämään.
Vauva kuitenkin ilmeisesti saa ravintoa ja näin ollen kasvaa, joten miten asiaan littyvät tavat ja keinot kuuluu yhtään kenellekkään ?
istun koneella ja lypsän koska olen menossa shoppailemaan ei siihen korviketta tarvi
Meillä 4 lasta joista 3 ekaa on saaneet hui kamalaa pullosta vastiketta ja neljättä imetetty.Kukaan ei ole sairastellut muutamaa flunssaa lukuunottamatta tässä vuosien varrella
esikoinen kärsi alhaisesta hemoglobiinista eikä jaksanut imeä rintaa,pullosta sai helpommin.Olisiko pitänyt tappaa mukula nälkään kun ei väsymykseltään(huom alhainen hemo) jaksanut tissistä ottaa.viikon jaksoin lypsää ja yrittää mutta kun vauvan paino vaan laski niin pakkohan se oli korvikkeisiin siirtyä.
kakkonen taasen kärsi verensokereiden heittelystä ja kaikki syöttömäärät olisi pitänyt tietää tarkalleen ja tämä olisi ollut hankalaa rintaruokinnalla ja lisäksi itse olin pahan raskausmyrkytyksen takia niin huonossa kunnossa että lääkäri KIELSI imetyksen oman lääkitykseni takia.
Kolmas lapsosemme syntyi täysiaikaisena mutta kärsi synnytyksessä hapenpuutteesta joten oli sitten hengityskoneessa 6 viikkoa syntymänsä jälkeen.ja sen päälle vielä 3 viikkoa nenämaha letku ruokintaa.Ei sitten onnistunut imetys tälläkään kertaa
Mutta neljäs sitten onkin ollut alusta saakka täys imetyksellä ja en kyllä ole mitään eroja huomannut siteen muodostumiseen .Kyllä se pulloruokittu lapsikin on läheisessä kontaktissa.
Mistä tiedät mikä kaverisi tilanne on ap?????kaikilla EI tule maitoa ja eikä imetyksen voi olettaa aina onnistuvan.
Niin ja itsekin tämän neljännen kohdalla olin jo varannut kotiin laatikollisen tutteleita ja pulloja entisistä kokemuksista mutta lahjoitukseen menivät kaikki kun ei poika huolinut edes omaa maitoani pullosta.
T:kolmen pulloruokitun prinsessan ja yhden pienen prinssin äippä