Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasteni lääkekulut 1500 € vuodessa - mitä mieltä?

Vierailija
05.10.2010 |

Laskeskelin juuri, että lasteni lääkekulut viime vuodelta olivat yhteensä 1500 €. Ja nyt puhun siis ei-Kela-korvattavista lääkkeistä, joita he ikävä kyllä tarvitsevat.

Eli omasta pussistamme olemme maksaneet nuo 1500 €. Lisäksi toiselle lapselle kertyi Kela-korvattavia lääkekuluja yli maksukaton, joten lisäksi maksoimme miltei 700 € hänen lääkekulujaan jonka jälkeen Kela maksoi loppuvuonna kaikki Kela-korvattavat lääkkeet.

Yhteensä lasten lääkekulut olivat siis vuoden aikana 2200 €.

Mutta onko tässä siis mitään järkeä - vastaako tämä teidän muiden käsitystä Suomesta hyvinvointivaltiona?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harmitellut sitä sen jälkeen jatkuvasti. Peruutuksen jälkeen puhkesi krooninen parantumaton vaiva, joka vaatii jatkuvaa hoitoa.

Itsellä 3 lapsella vakuutus. Yksi tarvitsee lääkäriä toisinaan, yksi ei ollenkaan, yksi säännöllisesti. Onnekkain on tietysti tämä, joka ei sairasta juuri ollenkaan. Ei tulisi mieleenkään peruuttaa hänen vakuutustaan. Ei missään lue, etteikö hän jonain päivänä vammatuisi tai sairastuisi johonkin lopuniän vaivaan.

Vierailija
22/24 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsen syntymää. Esim ikä on este. tai jos lapsi on joutunut tutkimuksiin, jotain on epäilty,, voidaan tähän liittyvät sairaudet rajata vakuutuksen ulkopuolelle.

Jos vakuutus obn niin pakollinen, niin sitten myös aikuisten tulisi se hankkia. Poistettais verorahoin ylläpidetty terveydenhoito ja siirryttäisiin sairauskassasysteemiin, kuten Saksassa, Kanadassa yms. Toimii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pääsee aina, ainakin lapset, mutta nimenomaan noiden lääkekulujen takia vakuutus on kyllä ihan ehdoton...

Vierailija
24/24 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks meni perumaan vakuutuksen, kun ei tarvinnut sieltä korvauksia hakea, juupas juu

minkä ikäiset lapset ?

pian iskee jokua vaiva syöpä, astma koipi poikki jne mitä vaan voi tapahtu milloin vaaan kenelle vaan !

tästä mulla ihan itsellä kokemusta, mulle tuli syöpä ! onneksi oli itsellänikin vakuutukset kunnossa, sain sairaalalskut vakuutuksesta, leikkauskorvukset ja syöpädaignoosista korvauksen

eli kyllä kannatti ! olen sairaslomilla ollut kolme vuotta, eli mitkä on m un kk tulot ? ei todellakaan hääppöset, maksa siitä omavastuut lääkkeistä, sairaalalaskut, taksit sun muut

eli ti hurrata tuloilla

vakuutus toi todella ison helpotuksen

eli edelleeen OTTAKAA VAKUUTUS ITSELLENNE JA LAPSILLENNE

JA KYLLÄ TOKI YKSITYISELLÄ VOI KÄYDÄ IHAN ITSEKIN MAKSAVANA, NIIN MINÄKIN KÄVIN NIIN KAUAN KUN OLIN TÖISSÄ, MUT KUN TULOT NETTO AON ALLE PUOLET SIITÄ MITÄ TÖISSÄ OLLESSANI JA SIITÄ NE SAIRASMENOT VIEL POIS NIIN KYL EI ENÄÄ MENNÄ, ILMAN VAKUUTUKSIA !!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi