G: paras tee?
Minusta Tiikerin päiväuni. Kotimaista kukkaishunajaa sekaan, niin njam!
M36
Kommentit (48)
mua huimaa aina sen juonnin jälkeen, aika ihmeellistä.
En juo noita esanssilitkuja enkä ainakaan Rooibosta, vihreää teetä juon, jos ei ole muuta tarjolla.
jo tosi moni laittanu mut keisarin morsian on ehdottomasti paras:)
Irish breakfast, Ceylon, English breakfast.
että täällä hehkutetaan noita maustettuja litkuja, joilla ei oikean teen kanssa ole mitään tekemistä. Tyypillistä weeteeaaveeta.
Itse pidän darjeelingista ja assamista.
että täällä hehkutetaan noita maustettuja litkuja, joilla ei oikean teen kanssa ole mitään tekemistä. Tyypillistä weeteeaaveeta.
ennen ketjun avaamista, että kyllä tänne joku saivartelija on eksynyt :)
Itse pidän tällä hetkellä eniten Oolongista, mutta Karibian aurinko ja rooiboskin maistuvat.
Senchaa ja muuta vihreää on teehylly miltei täynnä. lopputila meneekin valkoiseen :)
Vihreä menee sellaisenaan, valkoiseen pistän joskus aavistuksen hunajaa.
t. oikean teen juoja, joka ei osta Karibian aurinkoa tms.
esanssilitkuilla ole teen kanssa mitään tekemistä! Juon ennemmin kahvia, jos ei kyläpaikassa ole muuta teeta tarjolla.
Itse pidän paljon mustasta teestä, laadulla ei ole väliä. Juon paljon myös vihreää ja valkoista, joskus sitä parjattua rooibostakin :) Mutta olennaisinta on, että tee on luomua ja hyvin valmistettua. Käytän pääsääntöisesti Clipperin teetä, yleensä irtona, mutta niillä on hyviä puusiteitäkin.
Yleensä ostan joko sen paketin missä on 4 eri valkoista teetä tai sen missä on öö sadepäivän iloa, viisasten teetä, uskollista ystävää ja olikohan karibian aurinkoa. Sadepäivän ilo on parasta
Parasta teetä on Williamson Tea:n Earl Grey. Kai se on sitten esanssilitkua, tosin siinä on ihan oikeaa bergamottiöljyä.
Mutta kiitos selvennyksestä, Earl Grey on siis hienoa teetä silloin, kun aromi on oikeasta bergamottiöljystä. Olen siis hienostunut ihminen, jee jee. Ja näköjään tiedän teestä enemmän, kuin tämän palstan muita haukkuvat besserwisserit.
Mutta huom! nimenomaan tuo nimeomainen Earl Gray, Twinings sun muut ei maistu yhtä hyvältä ;).
kermalla ja kandisokerilla. En tiiä onko esanssilitkua, ihan sama, maistuu ihanalle. Melkiein kaikki Earl Greyt maistuu kanssa. Niin ja piparminttu, tosin eihän se kyllä ees oo teetä.
Ostin myös Reilun kaupan Darjeeling mustaa teetä, joka on peräisin Himalajalta ja on AITOA tavaraa ja MAUSTAMATON.
M36
Mutta muutkin teet käy kera maidon. Joo, brittiläisiä juuria löytyy. :)
Onneksi on av: jos ei muulla pääse pätemään, niin sitten teenjuonnilla.
oli sellaista jauhetta,jota eräs opettajani oli tuonut matkaltaan.
Teepussi tee-lajeista tiikerin päiväuni ja uskollinen ystävä.
vihreä tee maistuu.
Olisi kivaa, jos joku osaisi vinkata hyvää teetä herkkävatsaiselle?