Millaisista tunteista, mielialaoireista yms. huomasit tulleesi keski-ikäiseksi naiseksi?
Kommentit (33)
ketjusta päätellen, mieleltäni jo keski-ikäinen.
Mutta, vielä innostaa hurjat urheilulajit ja riskinotto on parasta mitä tiedän. Toivottavasti en kadota tätä kun tulee 40 täyteen.
Olen viime aikoina muistellut paljon lasteni vauva-aikaa, ja sitä pikkulapsi-aikaa... muistelen ruokia, joita säin lapsena ja nuorena, joita en syö enää... yms
Ei tarvitse hötkyillä minnekään. Elämänkokemus tuo myös varmuutta ja itsetuntemusta (nooh - joillakin on toki matka minuuteen vielä keski-iässäkin pahasti kesken).
On ihanaa kun ei enää kadulla huudella eikä känniset miehet yritä aina ottaa kontaktia. Saa olla enemmän rauhassa!
Oma rauha, ei häiriköidä kadulla eikä yleisissä kulkuvälineissä. Se on todella helpotus!
Tunteet ja ajatukset on ihan samoja kuin aina ennenkin, eikä mulla ikinä ole ollut mitään mielialaoireita. Vanhenemisen huomaa lähinnä silloin kun sattuu peiliin katsomaan: ulkokuori on muuttunut, sisäpuoli ei. Samaa totesi aikanaan 90-vuotias mummoni, joka sanoi hätkähtävänsä aina kun katsoi peiliin, että kuka ihmeen vanhus se sieltä häntä takaisin katseli...
Suhtautuu asioihin filosofisesti. Osaa nauttia elämästä monialaisemmin.
Lisäksi minulla oli useampi luottamustoimi. Aloin muistella lasten pikkulapsiaikaa ihannoiden (unohtaen korvatulehduskierteet, kuumekouristukset, huonostinukutut yöt jne.)
Mutta myös monia yllämainittuja asioita.
En jaksa käydä enää yhtään baareissa, humalan juominen ei kiinnosta - tulee niin kova krapulat. Alkoholin on siis jäänyt.
Lisäksi olen itsevarmempi nykyään.
ja liikutun Juha Tapion laulujen sanoista. =)
monta ihanan positiivista asiaa, jota 37-v ei-vielä-keski-ikäiseksi-itseään-uskova voi mutustella. Ja vanheta ymmärtäen ikänsä hyvät puolet. Kiitos teille positiivisille sieluille!
Tunteet ja ajatukset on ihan samoja kuin aina ennenkin, eikä mulla ikinä ole ollut mitään mielialaoireita. Vanhenemisen huomaa lähinnä silloin kun sattuu peiliin katsomaan: ulkokuori on muuttunut, sisäpuoli ei. Samaa totesi aikanaan 90-vuotias mummoni, joka sanoi hätkähtävänsä aina kun katsoi peiliin, että kuka ihmeen vanhus se sieltä häntä takaisin katseli...
Kerropas?
Sielu on ikuinen, jos uskoo Jeesukseen Kristukseen:)
Olen 34v ja aina väsynyt(lapsia 3kpl)päätä särkee ja voisin vaan maata...mitä hirveää ikä tuo vielä lisää? Eläkepaperit vaan vetämään! Nyt vielä olen suht kivan näköinen mutta siitäkään ei ole mitään iloa koska käyn vaan töissä ja siivoan vapaa ajat kotona ja teen lasten kanssa juttuja. Kun olen 43v on lapset onneks jo aika isoja,mutta olen luultavasti itse ihan kehäraakki.