Mitä design/merkkituotteita/huonekaluja teillä on sisustuksessa?
Kommentit (28)
Natuzzin sohvat ja nojatuolit,Boknäsin kirjahyllyt ja kirjoituspöytä, Artekin ruokapöytä ja tuolit, Yki Nummen lamppuja (ei kuitenkaan Lokkia). Ihan olen tyytyväinen nykyiseen.
aliarvostamaan, kun ne yleistyvät ja tulevat nyt vaikkapa Kodin Anttilaan myyntiin. Tämäkin kirjoittaja on katsonut aiheeliseksi mainita, ettei hänellä ole Yki Nummen Lokki-valaisinta vaan Nummen muita malleja. Kun aikoinani Lokin hankin, ostin sen, koska pidin sen ulkonäöstä ja muodosta. Eikä mielipiteeni ole muuttunut, vaikka Lokkia olisi nyt useammassakin kodissa.
Eamesin tuoleja
Tuplakupla-lamppuSeiska-tuoleja
Meillä on vain Seiska-lehtiä.
Ei vaan ole minun tyyliäni, ei sitten niin yhtään. Jos meillä olisi steriiliä designia niin minun pitäisi muuttaa muualle kun en enää sopisi kotiini :D Mutta eipä tähän taloonkaan sopisi mikään design-merkkijuttu, tämä kun on tämmöinen ikivanha ränsistynyt "huvikumpu" ;) Just omistajansa näköinen siis.
Niin ja mitä meillä sitten on... käytettynä hankittua vanhaa tai vanhan kanssa yhten sopivaa uudempaa. Lastulevyä ei-ei, ja ikeaakin vain liinavaatteissa.
Artekia on paljon, niin ja tietysti Muuramea jonkin verran, valaisimia Leiviskää, Yki Nummea, Le Klintiä ... Jaa, lasketaankos Hästensin sängyt? Mittatilaustyönä tehtyä kirjahyllyä (täynnä kirjoja, ei "matkamuistoja") ei varmaan lasketa. Entäs B & O -vehkeet?
Ja kaikki tämä ei nimen takia, vaan siksi että ovat kauniita, laadukkaita ja ajattomia.
Miksi joitakin esineitä aletaan aliarvostamaan, kun ne yleistyvät ja tulevat nyt vaikkapa Kodin Anttilaan myyntiin. Tämäkin kirjoittaja on katsonut aiheeliseksi mainita, ettei hänellä ole Yki Nummen Lokki-valaisinta vaan Nummen muita malleja. Kun aikoinani Lokin hankin, ostin sen, koska pidin sen ulkonäöstä ja muodosta. Eikä mielipiteeni ole muuttunut, vaikka Lokkia olisi nyt useammassakin kodissa.
en tiedä yleisesti, mutta itseäni alkaa häiritä jos joka sisustuslehdessä näkyy eri kodeissa samat elementit. Silmäänpistävimpänä esim. Kartell ja jotkut Jaoobsenin tuolit. Paitsi jos yhdistelmä on vähemmän perinteinen. Tykkään Artemiden Tolomeo-valaisimista ja ne ovat seuranneet mukana vuosia, vaikka ovatkin yleistyneet. Mutta en pidä sellaisista vaatteista, laukuista tai kengistäkään, joita näkyy joka tangolla tai blogissa. Itse asiassa on huvittavaa kun pystyy lehdistä kuvien perusteella tunnistamaan kuka sisustussuunnittelija tai arkkitehti on ollut kyseessä tai mistä imspiraatiota on imetty...
eikä mulla ole oikein himotuksiakaan mihinkään designiin. Tai toki haluaisin tyylikkäitä huonekaluja, ja yleensä ne on designiä eli jonkun suunnittelemia ja laadukkaasti valmistettuja eikä mitään halpismassatuotantoa. Mutta Ikealla mennään nyt vuokrakämpässä, ehkä sitten jos joskus on omistusasunto niin harkitan tarkemmin ja hartaammin designin ostoa. Artek miellyttää mun silmää, mutta mitään fiksaatioita tiettyyn merkkiin ei ole. Valaisimet on mun heikko kohta, eli niihin tulee varmasti panostettua sitten kun on rahaa.
Meillä on paljon uniikkihuonekaluja, tauluja, taide-esineitä ja kai myös designiksi mieltäämäsi kamaa. Voi kyllä joskus olla ihan joku IKEAstakin hankittu juttu, jos se miellyttää silmää. Yleensä hankitaan sitä mikä sopii tai mitä haluaa. Tosin sisustuslehdissä näkyviä joka kodin pinnalla olevia design-huonekaluja/valaisimia/sisustustyylejä karttelen ja muutenkin olen enemmän antitrendityyppiä. Ei löydy meiltä retrotapettia makuuhuoneesta. ;)