Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-perheessäni oli jatkuvaa väkivaltaa ja vl-yhteisö suojeli isääni.

Vierailija
30.09.2010 |

Arvostan toki, että kävivät puhuttelemassa isääni äitini pyynnöstä, mutta lopputuloksena oli vain kärsimyksen jatkuminen anteeksipyyntöjen jälkeen. Tämä tapahtui 60-, 70,-80- ja 90-luvulla Etelä-Suomessa. Meistä 9 lapsesta ei ole kukaan oikein selvinnyt kunnolla elämästään:( Mm. Huume-, alkoholi- ja mielenterveysongelmia, itsemurhayrityksiä.....että näin :(

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin nämä onnelliset vl-perheet suojelivat sairaita vanhempia ja sen hinta on ollut kova:(

Vierailija
22/63 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ketää palstalaista joka ei ole vl mutta kuitenkin on samantyyliset kokemukset lapsuudesta kuin ap:llä? VAi onko tätä vain ja ainoastaan vl-piireissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti ei ole verhojakaan, eikä pyykkikoneessa ikkunaa. Varmaan kohta pukevat jätesäkkiin tän tytön. Mee ihmeessä käymään ja valistamaan vanhempia. Sun täytyy ottaa vastuu kun tiedät asiasta. Muuten olet hiljaa hyväksynyt ja sallinut kaiken tämän. :/

Vierailija
24/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni luokalla (viidesluokkalainen) on vl- perheestä oleva tyttö, jolta on kielletty lähes kaikki. Hän ei saa käyttää tietokonetta, ei saa kuunnella musiikkia, ei saa käyttää rintaliivejä, ei saa lukea kuin niitä kirjoja mitkä vanhemmat hyväksyvät.

Nyt häneltä on sitten kielletty sekin,että saisi tavata muita kuin hänen uskonnostaan olevia tyttökavereitakaan.

Ihan järjetöntä.

Istuuko laput silmillä tunnilla? Saako käyttää kenkiä tai keltaista paitaa? Saakohan se tyttö käyttää muovipusseja rintaliivien sijaan?

Mä en sen paidan väreistä tiedä, mutta tietokonetta ei saa käyttää. Ei edes koulussa.

Eikä saa käyttää rintsikoita, vaikka rinnat ovat niin isot että haittaavat juoksemista.

Tosi järkevää toimintaa vanhemmilta?

Vierailija
25/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä selvää saako se niitä muovipusseja käyttää, jos ei niin käy jututtaa vanhempia. Sun tarttee puuttua tuohon, johan tuosta voi is-ilmotuksen tehä!!!!!!!!!!!!!! :O

Tyttöni luokalla (viidesluokkalainen) on vl- perheestä oleva tyttö, jolta on kielletty lähes kaikki. Hän ei saa käyttää tietokonetta, ei saa kuunnella musiikkia, ei saa käyttää rintaliivejä, ei saa lukea kuin niitä kirjoja mitkä vanhemmat hyväksyvät.

Nyt häneltä on sitten kielletty sekin,että saisi tavata muita kuin hänen uskonnostaan olevia tyttökavereitakaan.

Ihan järjetöntä.

Istuuko laput silmillä tunnilla? Saako käyttää kenkiä tai keltaista paitaa? Saakohan se tyttö käyttää muovipusseja rintaliivien sijaan?

Mä en sen paidan väreistä tiedä, mutta tietokonetta ei saa käyttää. Ei edes koulussa.

Eikä saa käyttää rintsikoita, vaikka rinnat ovat niin isot että haittaavat juoksemista.

Vierailija
26/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti ei ole verhojakaan, eikä pyykkikoneessa ikkunaa. Varmaan kohta pukevat jätesäkkiin tän tytön. Mee ihmeessä käymään ja valistamaan vanhempia. Sun täytyy ottaa vastuu kun tiedät asiasta. Muuten olet hiljaa hyväksynyt ja sallinut kaiken tämän. :/

tai oisko ne ekologisista syistä säästeliäitä. Hiuksiakaan ei varmaan harjaa, päinvastoin on kuolleen harmaavarpusen näköinen. Siis ruman, ei ihmisen. Ei varmasti hymyilekään. Tietysti alakuloinen ja henkihieveriin piesty. Tämä tietysti hyväksytty yhteisössä jossa koko harmaavarpusparvi kannustaa ja tukee tekijää..

Vierailija
27/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietää muttei kukaan puutu. Ei etes tämä äiti joka tietää kovin tarkkaan tytön elämän, vaikkei vl olekaan. :/

tai oisko ne ekologisista syistä säästeliäitä. Hiuksiakaan ei varmaan harjaa, päinvastoin on kuolleen harmaavarpusen näköinen. Siis ruman, ei ihmisen. Ei varmasti hymyilekään. Tietysti alakuloinen ja henkihieveriin piesty. Tämä tietysti hyväksytty yhteisössä jossa koko harmaavarpusparvi kannustaa ja tukee tekijää..

Vierailija
28/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käy aina niin, että loppujen lopuksi vl-aiheinen keskustelu ajautuu aina ihme urille, että loppujen lopuksi uhri (tässä minä ja sisarukseni) onkin jollain ihmeen syyllä syyllinen. Miten kehtasinkaan/uskalsinkaan kertoa kokemuksistani!!! Kirjoittamani on kuitenkin ollut minun elämääni ja sitä on värittänyt voimakkaasti vl-uskonto.

Vierailija
29/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä selvää saako se niitä muovipusseja käyttää, jos ei niin käy jututtaa vanhempia. Sun tarttee puuttua tuohon, johan tuosta voi is-ilmotuksen tehä!!!!!!!!!!!!!! :O

Ihan järjetöntä.

Olenkohan mä sanonut mitään muovipusseista, tai mistään ilmoituksistakaan?

Ei kannattaisi älähtää niin kovin.

Katsos, kun se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
30/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tässä ketjussa sanonut että olet syyllinen? Ei kukaan.

Olet uhri ja hae apua heti itsellesi, ota vastuu elämästäsi!

Tässä käy aina niin, että loppujen lopuksi vl-aiheinen keskustelu ajautuu aina ihme urille, että loppujen lopuksi uhri (tässä minä ja sisarukseni) onkin jollain ihmeen syyllä syyllinen. Miten kehtasinkaan/uskalsinkaan kertoa kokemuksistani!!! Kirjoittamani on kuitenkin ollut minun elämääni ja sitä on värittänyt voimakkaasti vl-uskonto.

Vierailija
31/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan sairaitten ihmisten uhri. Hae sitä apua. Ja tee jotain eläkä jää "märehtiin."

Vierailija
32/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissamme (ei vl) oli jatkuvaa väkivaltaa ja lasten eriarvoista kohtelua. Äitini (vl) teki asiasta lastensuojeluilmoituksen - ja olisi varmasti tehnyt saman myös kenen tahansa kärsivän lapsen puolesta! Samoin minä. Oli sitten vl tai ei.

Vierailija
33/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl usko ei yksistään selitä tilannetta. Olenhan itsekin vl ja lapsuusmuistot ovat rakkaat. Mutta olen saanut kasvaa terveiden vanhempien huostassa. Olen ammentanut niistä paljon voimaa myöhempäänkin elämään.

Mutta kun ihminen on sairas, mieli on kieroutunut. Tällaiset saattavat käyttää ns. hengellistä väkivaltaa kaikin keinoin alistamalla, pelottelemalla jne. Uskoa ja uskontoa voidaan käyttää kiristyskeinona ja se on järkyttävää. Sellainen jättää varmasti elämänmittaiset arvet. Paljon jaksamista ap ja kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
34/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa TV7 ohjelmia, varsinkin Joyce Meyerin ohjelmia, joka on tullut itse isänsä hyväksikäyttämäksi aikoinaan.

Mielestäni on väärin, että lapset pakotetaan noudattamaan jotakin tiettyä lapsuudessa, jos he eivät tunne itseään siten onnellisiksi.

Mielestäni helluntailaisuus esim. antaa lapsille varsin onnellisen ja turvatun lapsuuden, jos noudatetaan vain Jeesuksen sanaa, eikä uskota karismaattisia liikkeitä.

Vierailija
35/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä.

Antaisivat nyt edes ilmastointiteippiä niin pysyisi tisutkin jotenkuten ojennuksessa.

Vierailija
36/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl usko ei yksistään selitä tilannetta. Olenhan itsekin vl ja lapsuusmuistot ovat rakkaat. Mutta olen saanut kasvaa terveiden vanhempien huostassa. Olen ammentanut niistä paljon voimaa myöhempäänkin elämään. Mutta kun ihminen on sairas, mieli on kieroutunut. Tällaiset saattavat käyttää ns. hengellistä väkivaltaa kaikin keinoin alistamalla, pelottelemalla jne. Uskoa ja uskontoa voidaan käyttää kiristyskeinona ja se on järkyttävää. Sellainen jättää varmasti elämänmittaiset arvet. Paljon jaksamista ap ja kaikkea hyvää elämääsi!

Koska toisaalta kiinnostaisi myös teidän suuntaus. Samasta Jeesukseen Kristuukseen uskomisesta ja syntien anteeksi antamisestahan tässä varmaan on kysymys.

Itse etsin maatiaisesta eronneena omaa seurakuntaani. VL:t eivät taida huolia tällaisia keskuuteensa?

Vierailija
37/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin 'Ota vastuu elämästäsi' tmv. Olen vastannut itsestäni lapsesta alkaen ja elänyt 'kunnon kansalaisena' aina elättäen itseni ja myöhemmin perheeni mieheni kanssa kaikista kokemuksistani huolimatta. Lapsuushelvettini ei muuksi muutu, vaikka olenkin hakenut monenlaista apua. Vaikka traumaattista lapsuuttaan kuinka työstäisi, niin tietyt tapahtumat nostavat kipeät kokemukset aina esille. Kysymys on kuitenkin rikoksista lapsia kohtaan ja harva pystyy tällaisia vuosia kestäneitä väärinkäytöksiä unohtamaan. Ehkäpä jollekin jopa voi olla kirjoittelustani apua tai ainakin ajattelemisen aihetta?

Vierailija
38/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa yhtä todelliselta kuin se, että Pohjois-Suomessa ei lestadiolaisuuden takia ole verhoja ikkunoissa (näin minulle kerrottiin totena Pohjois-Norjassa)

Ihan järjetöntä.

Vierailija
39/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa TV7 ohjelmia, varsinkin Joyce Meyerin ohjelmia, joka on tullut itse isänsä hyväksikäyttämäksi aikoinaan.

Mielestäni on väärin, että lapset pakotetaan noudattamaan jotakin tiettyä lapsuudessa, jos he eivät tunne itseään siten onnellisiksi.

Mielestäni helluntailaisuus esim. antaa lapsille varsin onnellisen ja turvatun lapsuuden, jos noudatetaan vain Jeesuksen sanaa, eikä uskota karismaattisia liikkeitä.

Samaa sairasta touhua helluntailaisuudessakin on ollut. Hyväksikäyttöä jne.

Samaa kirjaa niin vl kuin helluntailaisuudessakin luetaan. Ei vl:n Raamatussa ole mitään lisäyksiä jossa väkivalta tmv. hyväksyttäisiin.

Vierailija
40/63 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuroihin on vapaa pääsy :) Minulla ainakin on helluntalaisia tuttavia (niinkuin myös muita uskonsuuntauksia tunnustavia) eikä erilaiset uskonkäsitykset estä hyvää ystävyyttä! Minä uskon niin kuin uskon, ja muut uskovat omalla tavallaan... minua ei haittaa, pääsenkö jonkun muun mielestä Taivaaseen vai en - pääasia on oma vakaa usko ja tasapainoinen elämä.

Vl usko ei yksistään selitä tilannetta. Olenhan itsekin vl ja lapsuusmuistot ovat rakkaat. Mutta olen saanut kasvaa terveiden vanhempien huostassa. Olen ammentanut niistä paljon voimaa myöhempäänkin elämään. Mutta kun ihminen on sairas, mieli on kieroutunut. Tällaiset saattavat käyttää ns. hengellistä väkivaltaa kaikin keinoin alistamalla, pelottelemalla jne. Uskoa ja uskontoa voidaan käyttää kiristyskeinona ja se on järkyttävää. Sellainen jättää varmasti elämänmittaiset arvet. Paljon jaksamista ap ja kaikkea hyvää elämääsi!

Koska toisaalta kiinnostaisi myös teidän suuntaus. Samasta Jeesukseen Kristuukseen uskomisesta ja syntien anteeksi antamisestahan tässä varmaan on kysymys.

Itse etsin maatiaisesta eronneena omaa seurakuntaani. VL:t eivät taida huolia tällaisia keskuuteensa?