Nyt mä järkytän palstaa oikein kunnolla!
Mun 1v4kk syö joskus mäkkärissä ranskiksia meidän muiden kanssa!!! Onko yhteys sossuun jo valmiina?
Kommentit (75)
Tarviiko kaikesta olla jotain hyötyä jotta sitä voi tehdä? Mielummin mä annann lapseni maistaa sitä kuin kirkua vieressä toisten syödessä kun kumminkin haluaa maistaa sitä mitä muut!
pienestä pitäen syömään ihan kaikkea samaa mitä muut. Joskus oli epäterveellistä herkkua useimmiten tavallista terveellistä kotiruokaa. Arvatkaa miten nykyään syövät! Kaikki menee vihanneksia myöten mitä suuresti pkssa aikoinaan ihmeteltiin. Suurin osa lapsista kun kuulemma nykyään ovat niin nirsoja...liekö johtuu ylihysteerisestä rajoittamisesta vai mistä?
Lapsille samaa kuin aikuisillekin! Pienestä pitäen kaikkea saa ottaa ja maistaa (paitsi alkoholia). Mutta jos aikuinen ei nyt satu siellä mäkkärissä viihtymään, niin johan muut äidit paheksuvat ja pitävät ylihysteerisenä rajoittamisena. No, lapseni on mummonsa ja kummiensa kanssa hesessä käynyt, mutta ei koskaan minun kanssani. Itse pidän hiukan tasokkaammista ruokapaikoista :).
Miksi sä itse aikuisena syöt herkkuja kun siitä ei ole mitään hyötyä? Miksi juot kahvia kun siitä ei ole hyötyä? Miksi katsot telkkaria kun siitä ei ole hyötyä?
Tarviiko kaikesta olla jotain hyötyä jotta sitä voi tehdä? Mielummin mä annann lapseni maistaa sitä kuin kirkua vieressä toisten syödessä kun kumminkin haluaa maistaa sitä mitä muut!
ei ole niihin varaa useinkaan. Sitä paitsi aika harvassa on tasokkaammatkaan ruokapaikat mistä saa lapsille jotain parempa kuin naurunakkeja ja ranskalaisia.
se pikaruokala ei syyttä ole pikaruokala. Jos ollaan illalla tulossa väyneinä reissusta ja lapset huutaa nälkää niin ei aleta ajelemaan 10km kaupungin keskustaan etsimään tasokasta ruokapaikkaa :D mutta onneksi ei haittaa vaikka muutaman ranskalaisen saakin joskus.
syödä mitään herkkuja? Miksi ihmeessä? Luuletteko että ne kuolevat siihen vai miksi?
mielelläni hysteerinen. Miksi lasten kanssa pitää ylipäätään mennä mihinkään Mäkkäriin? Meillä syödään pelkästään lähi- ja luomuruokaa.
silloin se ihan kapinoinnin vuoksi ja siitä ilosta, että saa syödä hyvää roskaruokaa istuu joka ilta mäkkärillä ja lihoo...Hei. Kokonaisuus ratkaisee. Ihan sama, saako lapsi joskus kauppareissulla seuran vuoksi nakertaa muutaman ranskiksen. Niitä voi pyytää myös ilman suolaa, jos haluaa :-)
Kiitos kasvatusneuvoista! sittenhän sen näkee. Itse en ole teini-iässäkään koskaan Mäkkärissä notkunut ja uskon lapseni olevan sen verran fiksu, että pystyy ihan omilla aivoillaan päättämään, millaista ruokaa syö ja kuinka terveyttään hoitaa. Ihanaa kuitenkin, että ajattelit meitä!
ei hysterisoida sen asian kanssa vaan kaikkea saa maistaa mikä on syötäväksi tarkoitettu!
syödä mitään herkkuja? Miksi ihmeessä? Luuletteko että ne kuolevat siihen vai miksi?
mustavalkoista... AV-mamman mielestä "ei koskaan mitään herkkuja" tuomio tulee, jos ei anna lapselleen ranskalaisia.
tykkää syödä myös terveellistä ruokaa vaikak välillä saakin mäkkäristä hampparin!
Ihmetyttää kyllä, miten KUKAAN vanhempi ei esim. juhlissa rajoita lastensa syömisiä. Siis ihan tosissaan ihmetten. Ylivilkkaassa sokerihumalassa isi kaataa 3-vuotiaalleen lisää kokista, eikä estä sipsien, karkkien ja keksien hamstraamista LAINKAAN. Ihan kohteliaisuuskasvatuksen nimissä olisi hyvä, että vanhemmat ohjeistaisivat lapsiaan, ettei tarvitse aivan ähkyyn vetää niitä herkkujakaan. Itse kyllä häpeäisin silmät päästäni, jos lapseni ei tajuaisi, että otetaan herkkujakin yksi kerrallaan. Ilmeisesti nämä vanhemmat ovat kotioloissa joko totaalikieltäytyjiä (ei ikinä, koskaan mitään herkkuja) tai sitten lapset vaan tosi huonosti kasvatettuja.
Vähän aiheen vierestä, mutta pakko avautua.
yleinen tapakasvatus on kyllä unohtunut (oli sokerihumala totta tai ei). Ei sitä karkkikippoa ole kuitenkaan kohteliasta tyhjentää yksin. Ihan kuin lapset eivät olisi koskaan herkkuja saaneet...
toki tajuan ettei varta vasten taaperolle niitä haeta jos muut ei syö mutta jos muutkin syö niin miksi ei? Entä mitä pahaa siinä on jos joskus koko perhe käy mäkkärissä? En tajua todellakaan :D
tykkää syödä myös terveellistä ruokaa vaikak välillä saakin mäkkäristä hampparin!
se kaipaa joka muuten ei osaa rajoittaa tai harjoittaa kohtuutta!
jos annat lapsen joskus syödän ranskiksia niin ihan varmasti se teininä ei muuta teekkään kuin istu mäkkärissä : D
Oikeasti lähes kaikki tuntemani aikuisena painon kanssa painivat ovat niitä joilla oli lapsena todella tiukka kuri herkkujen suhteen. Auttakaa armias kun tulivat aikuiseksi ja oli omaa rahaa voi sitä herkkuttelun riemua enään äiti ja isi ei mua määrää.
näköjänsä ihan varta vasten niitä ranskalaisia "kauppareissulla" yksivuotiaalle. Mitä pahaa?
Niinpä.
Minulle on ihan sama, käyttekö mäkkärissä koko perhe vai ei, mutta minua ällistyttää, että OLETETAAN KAIKKIEN PERHEIDEN HALUAVAN KÄYDÄ MÄKKÄRISSÄ. Ihan kuin hampurilainen ja ranskalaiset olisivat jokin normiperheen must-juttu kerran kuussa. Jos en vaan halua itse syödä niitä niin en halua!
taaperolle...se luulo on ihan sun omien korvien välissä :D ap
jos annat lapsen joskus syödän ranskiksia niin ihan varmasti se teininä ei muuta teekkään kuin istu mäkkärissä : D
Oikeasti lähes kaikki tuntemani aikuisena painon kanssa painivat ovat niitä joilla oli lapsena todella tiukka kuri herkkujen suhteen. Auttakaa armias kun tulivat aikuiseksi ja oli omaa rahaa voi sitä herkkuttelun riemua enään äiti ja isi ei mua määrää.
outo kaveripiiri sulla. Itse en tunne ketään painonsa kanssa painivaa.
silloin se ihan kapinoinnin vuoksi ja siitä ilosta, että saa syödä hyvää roskaruokaa istuu joka ilta mäkkärillä ja lihoo...
Hei. Kokonaisuus ratkaisee. Ihan sama, saako lapsi joskus kauppareissulla seuran vuoksi nakertaa muutaman ranskiksen. Niitä voi pyytää myös ilman suolaa, jos haluaa :-)