Nyt mä järkytän palstaa oikein kunnolla!
Mun 1v4kk syö joskus mäkkärissä ranskiksia meidän muiden kanssa!!! Onko yhteys sossuun jo valmiina?
Kommentit (75)
ihan naurattaa kun "ruoan" eteensä saa. Monia vuosia sitten siellä käynyt, eikä ikinä enää.
Nauti viela kun se muutama ranskalainen riittaa :D kohta joudut rupeen ostaa aterioita, kun se hoksaa mita muut syo;)
ranskalaisia? Mustavalkoista se on toisten elämä mutta miten sitä sitten voitte laittaa lapsenne kouluun kun siellä tarjotaan kalapuikkoja!Ja jälkkäriks pkssa jäätelöä! HERRAJUMALA sentään ja vielä synttärinamitkin päälle!
kuin lasten terveyden kustannuksella.
nyt jo vähän! ei ne lapset kuole,jos kerran kuukaudessa saavat hampparin!
just sen takia kun pkssa tarjotaan kaiken maailman turhia herkkuja ja epäterveellistä ruokaa. Lapsi ei myöskään lastenkutsuilla saa syödä mitään muuta kuin omia hedelmälohkoja nameille ehdoton EI.
Ihme lepsuilua täällä. Parempi jättää kokonaan ranskalaiset ym. ravintoköyhät ja vaaralliset ruuat pois ruokavaliosta.
dippaamaan ranskiksia ketsuppipurkkiin Mäkkärissä. Oli noin yksivuotias. Söi kyllä enemmän sitä ketsuppia kuin ranskiksia, mutta hienosti söi.
kun antaa lapsen herkutella joskus ja syödä kaikkea kohtuudella on se aina parempi kuin hysteerinen välttely jolloin lapsi takuulla jossain vaiheessa helpommin hurahtaa epäterveelliseen sit vanhempana. Meillä opetetaan lapsille mitä on terveellinen ruoka mutta myös välillä voidaan herkutella mäkkäriaterialla! Meillä kaikilla on ne omat hoksottimet joilla ajatella...
Se saadaan vaan kerran ja siksi pitää elää terveellisesti.
itse en viitsi totuttaa lastani kovin pienenä epäterveelliseen ruokavalioon. Ehtii ja oppii niitä ranskalaisia nauttimaan vielä vanhempanakin. Kolmevuotiaani ei ole koskaan syönyt karkkia, ranskalaisia tai hampurilaisia, sipsejä tai muutenkaan uppopaistettua, järkkysuolaista tai pelkkää sokerista höttöä. Mutta toki jäätelöä ja keksejä on joskus syönyt.
Ah, on elämä niin helppoa, kun lapsi puputtaa pitkät pavut, paprikan ja salaatin ruokansa yhteydessä mukisematta!
Kukaan ei siihen kuole jos silloin tällöin herkuttelee mutta meitä kaikkia ei tosin ole siunattu maalaisjärjellä. Vähän sama asia alkoholin kanssa. Jos ei osaa ottaa kohtuudella on oltava kokonaan ilman!
mun lapsen suurinta herkkua on hedelmät ja marjat vaikka onkin saanut myös ranskalaisia. Äsken söi myös tomaattia innolla :D ap IHANAA
Kummallinen logiikka :D mun lapsi on myös syönyt niitä mutta pikemminkin on tottunut kotona perunaan. lihaan, kalaan, kasviksiin ja hedelmiin kun niitä useimmiten syö. Se on tottumista!
just sen takia kun pkssa tarjotaan kaiken maailman turhia herkkuja ja epäterveellistä ruokaa. Lapsi ei myöskään lastenkutsuilla saa syödä mitään muuta kuin omia hedelmälohkoja nameille ehdoton EI.
Ihmetyttää kyllä, miten KUKAAN vanhempi ei esim. juhlissa rajoita lastensa syömisiä. Siis ihan tosissaan ihmetten. Ylivilkkaassa sokerihumalassa isi kaataa 3-vuotiaalleen lisää kokista, eikä estä sipsien, karkkien ja keksien hamstraamista LAINKAAN. Ihan kohteliaisuuskasvatuksen nimissä olisi hyvä, että vanhemmat ohjeistaisivat lapsiaan, ettei tarvitse aivan ähkyyn vetää niitä herkkujakaan. Itse kyllä häpeäisin silmät päästäni, jos lapseni ei tajuaisi, että otetaan herkkujakin yksi kerrallaan. Ilmeisesti nämä vanhemmat ovat kotioloissa joko totaalikieltäytyjiä (ei ikinä, koskaan mitään herkkuja) tai sitten lapset vaan tosi huonosti kasvatettuja.
Vähän aiheen vierestä, mutta pakko avautua.
pienestä pitäen syömään ihan kaikkea samaa mitä muut. Joskus oli epäterveellistä herkkua useimmiten tavallista terveellistä kotiruokaa. Arvatkaa miten nykyään syövät! Kaikki menee vihanneksia myöten mitä suuresti pkssa aikoinaan ihmeteltiin. Suurin osa lapsista kun kuulemma nykyään ovat niin nirsoja...liekö johtuu ylihysteerisestä rajoittamisesta vai mistä?
Kummallinen logiikka :D mun lapsi on myös syönyt niitä mutta pikemminkin on tottunut kotona perunaan. lihaan, kalaan, kasviksiin ja hedelmiin kun niitä useimmiten syö. Se on tottumista!
en ymmärrä...
kuin lasten terveyden kustannuksella.