Mä tekisin neljännen lapsen, jos olisi 100% varmaa
että se olis tyttö. Kun takeita ei ole, niin tyydyn noihin kolmeen.
Kommentit (9)
ja kolmatta lasta toivon. Kävisi poika oikein passelisti, niitähän osaan jo hoitaa. :) Mutta kun on ikääkin jo kiitettävästi, niin ei sitä kolmatta varmaan kuulu. :(
Neljäskin poika sopisi. Olen aina toivonut neljää lasta. Neljäs pikku ukko meidän perheeseen kävisi ihan passelisti. Voiskohan tässä iässä vielä repäistä kaksoset???
Niin, ja kyllä se tyttökin kävisi. Tai vaikka kaksi. Ihan kliseisesti kunhan olisivat terveitä ja onnellisia pikku palleroita.
Ap:lle vielä. Tekstistäsi käy ilmi, että jos ehkäisy pettäisi ja saisit ylläritytön, rakastaisit häntä sukupuolen vuoksi enemmän kuin poikiasi. Siksi olen onnellinen, että et halua enempää lapsia. Lasten asettaminen eriarvoiseen asemaan minkä tahansa ominaisuuden vuoksi - mutta vieläpä sukupuolen vuoksi - on kamalaa. En käsitä teitä. Tiedän, että on monia, jotka ajattelevat näin, mutta en vaan käsitä.
näyttää olleen viime aikoina(aina) paljon. Kukaan ei kommentoi, että olisiko esim. vammainen tyttö tervetulleempi kuin neljäs terve poika jne.
Oletan, että nämä tyttöä/poikaa toivovat, eivät tule ajatelleeksi, että sairaita ja vammaisia lapsia syntyy aina jollekin. Pikkasen pöljää miettiä siinä sitten etukäteen, että pääseekö ostamaan mekkoja vai kalsareita mussukalleen
Mutta toisinaan kaihertaa se, että haluaisin toisen tytön, siksi varmaan sen neljännen tekisin jos se varmasti olis tyttö. Poikaakin toki rakastaisin ja paljon, onhan mulla niitä jo kaksi, mutta ei se kolmas poika sitä tytön kaiherrusta pois veis... Pahimmillaan pitäs vielä tehdä se viides lapsi ;) Joo, enkä tosiaan rakastaisi yllärityttöä noita poikia enemmän, se ei kertakaikkiaan olis mahdollista, niin paljon noita poikia rakastan. Ja jos joskus sen neljännen lapsen teen, niin kyllä se saa olla ihan kumpi tahansa, ei mun rakkaus tosiaan ole kiinni sukupuolesta. Nyt te luitte aloituksen ihan liian vakavasti :)
ap
Odotan kolmatta. 2 poikaa on ja toivon todella paljon tyttöä. Tottakai jokainen toivoo ennenkaikkea tervettä lasta ja toissijaisesti ehkä jotain sukupuolta (luulen, että monet, joilla 2-3 samaa sukupuolta toivoisivat saavan sen toisenkin -jos itselläsi ei kokemusta niin et voi tietää).
Mutta tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus: tottakai olisin onnellisempi kolmannesta terveestä pojasta kuin vammaisesta tytöstä. Ennenkaikkea terve lapsi, mutta sitten toisena toivon kädet ristissä tyttöä.
Ja voin kertoa senkin, että olen aina ollut "poikaäiti". Pojat on aina olleet tärkeitä ja itkisin varmaan jos en olisi koskaan poikaa saanut. Mutta saahan sitä toistakin sukupuolta toivoa. Olisin siis tässä vaiheessa hyvin onnellinen tytöstä. Poika olisi ainakin aluksi lievä pettymys.
Ja taivastelkaa vaan, mutta tiedän etten ole ainoa joka ajattelee näin.
Mutta toisinaan kaihertaa se, että haluaisin toisen tytön, siksi varmaan sen neljännen tekisin jos se varmasti olis tyttö. Poikaakin toki rakastaisin ja paljon, onhan mulla niitä jo kaksi, mutta ei se kolmas poika sitä tytön kaiherrusta pois veis... Pahimmillaan pitäs vielä tehdä se viides lapsi ;) Joo, enkä tosiaan rakastaisi yllärityttöä noita poikia enemmän, se ei kertakaikkiaan olis mahdollista, niin paljon noita poikia rakastan. Ja jos joskus sen neljännen lapsen teen, niin kyllä se saa olla ihan kumpi tahansa, ei mun rakkaus tosiaan ole kiinni sukupuolesta. Nyt te luitte aloituksen ihan liian vakavasti :) ap
Ai se olikin tsoukki!?
oikeasti käsitän, ettei lasta tilailla, että mulle terve tyttö kiitos, muu ei kelpaa. Mulle on jokaisella kolmella kerralla kelvannut tasan se mikä on tullut. Etukäteen ei ole tutkittu kumpi on tulossa, eikä edes sitä onko terve vai ei.
Mutten mä toisaalta oikein ymmärrä miksei sais edes vähän haaveksia toisesta tytöstä, mitä pahaa siinä on? Ei se mun rakkautta poikiini vähennä. Ja kuten sanoin, jos lisää lapsia teen on ihan sama kumpaa sukupuolta ne ovat, ehkä hitusen enemmän varmaan toivoisin tyttöä, mutta poikaa rakastaisin ihan yhtä paljon.
ap
puhuu vammaisista ja sairaista lapsista, niinkö? (4 ja 7 eri hlö). Itselläni on molempaa sukupuolta, 3 kpl jo ekat eri sukupuolta ja ihan muuten vaan yksi ekstra tehtiin. Pelkäsin vaan jostain syystä joka kerta, että nyt osuu jo kohdalle se ei-terve lapsi.
Viimeisen lapsen osalta saammekin vammaistukea, vaikka kyseessä mielestäni vain pikkujuttu, joka vähän arkea haittaa. Mutta tuntisin itseni tolloksi ja noloksi, jos olisimme tehneet tämän kolmannen jonkin sukupuolen toivossa. Tyyliin ok, saitte sen tytön (hän on tyttö), mutta ette sentään täysin tervettä.
Mutta, kyllä, sukupuolesta saa puhua ja haaveilla. Mutta sairaista lapsista myös.
menin tekemään vielä viidennenki toisen tytön toivossa, mutta tulikin neljäs poika..
Mä odotan kolmatta, tyttö ja poika on. Haluaisin toisen pojan. Mutta ei se mitään jos tulee tyttö, sekin käy paremmin kuin hyvin. Mä haluan vauvan, lapsen.
On kyllä totta että lapsia ei pidä tehdä jos käy vaan se toinen sukupuoli, oli se sitten tyttö tai poika.