Naimisissa olevat miehet! Teetättekö DNA - isyystestin jokaiselle lapselle?
Minä olen teettänyt, vaimon luvalla ja teetän seuraavallekin lapselle, joka syntyy 9 viikon päästä. Periaatekysymys kun ajattelee tilastoja, joissa biologinen isä ei olekaan aina se aviomies.
M36
Kommentit (91)
Jos saisin tietää, että jokin lapsistani ei olisi minun, niin sori vaan - kyllä en enää häntä samalla tavalla rakastaisi.
Niin se vain on.
Ja erohan siinä paukahtaisi myös heti.
Miten selvisi (siis sulle itselles), että esikoinen ei ole biologisesti miehesi lapsi?
Jos saisin tietää, että jokin lapsistani ei olisi minun, niin sori vaan - kyllä en enää häntä samalla tavalla rakastaisi.
Niin se vain on.
Voit ihan käsi sydämellä katsoa omaa lastasi ja sanoa ettet enää rakasta häntä samalla tavalla jos selviäisi ettei hän ole sun biologisesti? Mitä sitten? Inhoaisit häntä etkä haluaisi nähdä?
Eli siis miehellä saa olla avioliiton ulkopuolisia lapsia vaikka kuinka monta, naisella ei :)
sen verran minkä lompakko kestää tottakai. Jos siis käytetään niinkin tyhmää mittaria kun "sen rahat on pois perheeltä" ja oletetaan että miehen rahat on sen omia.
Ajattelisin kaikkia niitä kertoja kun minua on tietoisesti huijattu. Väitän jopa, että minun olisi mahdotonta katsoa tuota lasta. Ainakin se olisi hyvin vaikeaa.
Kysymyshän on sinulle teoreettinen, koska ei ole mahdollista, että sinua harhautettaisiin samalla tavalla kuin vaihtamalla vauva sairaalassa.
Vaatii empatian kykyä asettua toisen ihmisen asemaan.
Niin se vain on.
Voit ihan käsi sydämellä katsoa omaa lastasi ja sanoa ettet enää rakasta häntä samalla tavalla jos selviäisi ettei hän ole sun biologisesti? Mitä sitten? Inhoaisit häntä etkä haluaisi nähdä?
Vai miltä kuvittelet "entisestä" lapsestasi tuntuvan?
Ajattelisin kaikkia niitä kertoja kun minua on tietoisesti huijattu. Väitän jopa, että minun olisi mahdotonta katsoa tuota lasta. Ainakin se olisi hyvin vaikeaa.
Kysymyshän on sinulle teoreettinen, koska ei ole mahdollista, että sinua harhautettaisiin samalla tavalla kuin vaihtamalla vauva sairaalassa.
Kysymyshän on myös sinulle teoreettinen, et ole tällaista koskaan kokenut. Siinä missä sinun vauvasi mahdollisesti vaihdetaan sairaalassa, voidaan se tehdä minullekin. Siinä on se ero että sinulta konkreettisesti vietäisiin se lapsi pois ja tilalle annettaisiin "väärä" lapsi. Tosin tässä keskustellaan miehisestä vinkkelistä aika pitkälti joten siksi toi naisen näkökulman vetäminen on enemmänkin aiheen ohi puhumista.
Empatia on vaikeaa jos ei keskustele toisen kanssa ja pääse ymmärtämään toisen syitä ja periaatteita; näe hänen asemaansa.
mutta pointti onkin se, että kyseessä on "lapseni".
Hänelle tekee hyvää ottaa äitinsä kanssa yhteyttä oikeaan isäänsä, sillä minä en pystyisi hänelle enää syvää isänrakkautta tarjoamaan - enkä myöskään ymmärrä miten sitä voitaisiin minulta vaatia.
Ja edelleen - tämähän on sen äidin syy, eikö totta?
Mikä sinulta selvästikin puuttuu Vai miltä kuvittelet "entisestä" lapsestasi tuntuvan?
Eli siis miehellä saa olla avioliiton ulkopuolisia lapsia vaikka kuinka monta, naisella ei :)
sen verran minkä lompakko kestää tottakai. Jos siis käytetään niinkin tyhmää mittaria kun "sen rahat on pois perheeltä" ja oletetaan että miehen rahat on sen omia.
Jos nainen käy töissä ja tienaa rahaa niin ei miehen tarvi tietää kuka on isä.
Se on muuten todella matala. :D
Sinä voit ilman muuta hankkia juuri niin monta lasta kuin haluat ja pystyt, pointti on se, että on moraalisesti täydellisen paskamainen teko uskotella jollekin miehelle, että hän on niiden sinun lastesi isä, jos hän ei sitä ole.
Silloin naisellakin saa olla niin monta avioliiton ulkopuolista lasta kuin kukkaro kestää. Jos nainen käy töissä ja tienaa rahaa niin ei miehen tarvi tietää kuka on isä.
Kyllä ainakin mulle ihminen jota olisin 15 vuotta kasvattanut olis mun lapsi vaikka sitten selviäis että sen biologinen isä on Namibiasta kotoisin. Kyllä mulle vanhemmuus ja etenkin isyys on ihan jotain muuta kun se 5 minuutin ähellys ja ruiskasu.
En tajua tota pohjimmaista syyllisyyskysymystä. Äidin vika joka ei kertonut? Joten hän on syyllinen mihin? Ei multa oteta isyyttä pois tai mun koko elämää muuteta jotenkin elämättömäks jos selviää että lapsi ei olekaan biologisesti minun.