Naimisissa olevat miehet! Teetättekö DNA - isyystestin jokaiselle lapselle?
Minä olen teettänyt, vaimon luvalla ja teetän seuraavallekin lapselle, joka syntyy 9 viikon päästä. Periaatekysymys kun ajattelee tilastoja, joissa biologinen isä ei olekaan aina se aviomies.
M36
Kommentit (91)
moni isä ei olekaan se oikea isä. En tajua, miksi naiset näin älähtivät! Tietoa löytyy tästikin asiasta.
perseen nuolentaa
Minä olen teettänyt, vaimon luvalla ja teetän seuraavallekin lapselle, joka syntyy 9 viikon päästä. Periaatekysymys kun ajattelee tilastoja, joissa biologinen isä ei olekaan aina se aviomies. M36
kirjoitit etta teille tulee kaksoset. ???
Minä olen teettänyt, vaimon luvalla ja teetän seuraavallekin lapselle, joka syntyy 9 viikon päästä. Periaatekysymys kun ajattelee tilastoja, joissa biologinen isä ei olekaan aina se aviomies. M36
kirjoitit etta teille tulee kaksoset. ???
Jäi kiinni niljake :D
on AIVAN isänsä näköinen (eli aviomieheni), joten varmaan olis rahojen tuhlausta. Ja lapsen ohut, supisuora hiuslaatukin on anopilta...
kommentoida, että tiedän ainakin kaksi ottolasta, joissa asiasta tietämättömät ovat useinkin nähneet isänsä piirteitä ; )
Minulla on kolme lasta ja kuopuksen biologinen isä tuskin olen. Minua ei ainakaan kiinnostanut asiaa testejen kautta selvittää. Erosimme kun asia paljastui kuopuksen ollessa 3v. Tyttö on ihan yhtä rakas minulle ja mieluusti hänestäkin elatusmaksut maksan.
Ennen 5-vuotissyntymäpäiviä isyyden purkaminen on käytännössä ilmoitusasia, jos pystyy todistamaan ettei ole isä. Sen jälkeenkin purkaminen on mahdollista erikoistapauksissa.
Toisin kuin jotkut yllä epäilevät, olen tehnyt DNA-testin lapsilleni, ja olen ratkaisuuni hyvin tyytyväinen. En tehnyt sitä vältelläkseni elatusmaksuja, vaan tietääkseni olenko todella lasten isä.
Minusta testin hinta on pieni korvaus tästä tiedosta.
14
DNA-testi pitää tehdä ennenkuin lapset täyttävät 2 vuotta, jotta vapautuu elatuksesta.
selvittämisessä ovat historiaa. Luin jonkun suunnitelman että aletaan kouluttaa koiria tätä tarkoitusta varten. Koira sitten nuuskii lapsen ja isukkiehdokkaan ja jos ehdokas ei ole samaa hajua, niin koira alkaa hölkyilemään vaikkapa naapurin Väinön tontille. Näin parin vuoden päästä!!
Pari vuotta sitten tuttavaperheen pariskunta erosi. Mies päätti tehdä isyystestit pariskunnan 13- ja 15-vuotiaille tyttärille. Mies sanoi perheelleen tekevänsä testit, jotta hänen ei tarvitse enää eron jälkeen elättää lapsia, jos lapset eivät ole hänen. Lapset olivat miehen, mutta tyttäret loukkaantuivat isän teosta niin, etteivät ole eron jälkeen pitäneet yhteyttä isään.
Mutta lapsen vielä sen verran nuoria että eivät ole osanneet loukkaantua tästä.
Syy testiin taisi olla miehelläni myös suurilta osin minun mustamaalaamiseni. Itse hän oli jäänyt pettämisestä kiinni, mutta näillä testeillä hän mukavasti kylvi epäilyksen siemenen tutuillemme, että ehkä hän onkin uhri, ja minä se pettävä vaimo :)
Väestöliiton labrassa on meidän lapsi hedelmöitetty ja itse mies kuppinsa on sinne vienyt.
Mulla on 4 lasta ja olen jokaisen isä. Olen synnyttänyt, kasvattanut ja myötäelänyt heidän kanssaan koko heidän ikänsä ja tulen olemaan koko mun loppuikäni. Mulle on ihan sama onko mulla se "joka kahdeksas" lapsi ja käenpojat. Nämä on mun lapsia ja minä olen niiden isä. Isyys ei todellakaan ole mulle sitä kuka hömpsäytti vaan korvien välissä oleva asia.
Uskomattominta luettavaa oli toi kahden teinin isä joka teetätti tutkimukset. Tais pikkasen mennä erosta kuuppa sekasin silläkin.
Mulla on 4 lasta ja jokaisessa on niin voimakkaat multa perityt piirteet että ei ole tarvinnut tutkia.
kuulostaa pershäiriöiseltä tyypiltä.
isältään niin selkeän piirteen, ettei syyttä ole tarvinnut epäillä. Vitsejä asiasta on kuultu usein. Tosin jos näkisin lapsen , jolla on sama piirre, niin miehellä olisi selitettävää:-)
Kuvittelepa miten monta kertaa vaimosi on pettänyt sinua tulematta raskaaksi :D
Ei edes esikoisesta, jonka syntymän aikaan olimme avoliitossa. Suoraan sanottuna olisin vähän loukkaantunut jos olisi. Itse tiedän, että kukaan muu ei voi olla isä, koska en ole miestäni pettänyt.
Ja tuo on totta, että ihmiset näkee mitä tahtoo. Muakin on kehuttu mun äidin miehen näköiseksi, kun kehuja ei tiennyt, että hän ei ole mun isäni vaan vanhempani erosivat jo mun ollessa vauva. =) Mutta niin vain olin ihan "isäni" näköinen. ;)
"minun mieheni on kyllä luotettava minuun" - vaatimus, kun otetaan humioon, että kolmasosa naisista pettää suhteen aikana.
Minusta isyystestin tekemisessä ei ole mitään omituista, päinvastoin, se olisi miehen oikeusturvan kannalta suositeltavaa automaattisesti, niin ei tulisi epäilyksiä.
Naisillahan tätä epäilystä omasta äitiydestään ei voi juuri olla. Mies ei kuitenkaan KOSKAAN voi olla täysin varma isyydestään.
Uskomattominta luettavaa oli toi kahden teinin isä joka teetätti tutkimukset. Tais pikkasen mennä erosta kuuppa sekasin silläkin.
Onko miehen oltava mielestäsi täysin varma isyydestään ilman mitään todisteita tilanteessa jossa oletettavasti on voinut olla taustalla pettämistäkin?
Onko näitä dna-testejä teettelevien miesten vaimoilla sitten oikeus lukea sähköpostit, tutkia kännykät, postit ym? Jos kerran miehen ei tarvi luottaa pelkkään vaimon sanaan niin kai sitten myös naisella on oikeus vaatia vähän luotettavmpaa todistetta miehensä uskollisuudesta kuin pelkkä miehen sana?
kysyin mieheltäni, että haluaako tehdä isyystestin. Minulle asia olisi sopinut ja oikeastaan sitä vaadin, mutta mieheni ei siihen kuitenkaan halunnut ryhtyä. En tiedä millä tavalla isyystesti ajaa lapsen asiaa, mutta itseni lisäksi avopuolison suku saattaa olla mielissään. Jostain syystä vieläkin on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että nimenomaan avoliitoissa syntyy näitä vieraan miehen lapsia. Ja on ikävää, jos suku alkaa nahisemaan ja kyselemään mahdollisesta toisesta isäkandidaatista. Jos joku sattuisi kysymään, niin laittaisin mieluiten kouraan mustaa valkoisella, enkä selittelisi yhtään mitään. Tässä todellinen syy omaan valintaani.