Jos myyjä ei ilmesty kassalle pitkänkään odottelun jälkeen, saako poistua maksamatta?
Terveisiä Stockmannille.
Kommentit (14)
Mutta tavarat jää siihen.
idiootti vastauksia. En minä ainakaan jäisi odottelemaan vaan poistuisin.
Tämähän on selkeä variaatio teemasta "miten kauan ukon pitää olla työmatkalla, ennen kuin on ok naida naapurin kanssa?"
Stockalla kassoja riittää, joten se vastaus on helpompi.
Olen joskus ollut tekemässä jotain kassapöydän alla, niin, että asiakkaat ovat luulleet minun olevan poissa, enkä itse ole heti heidän tuloaan huomannut. Noin puolen minuutin jälkeen alkavat nämä "Jaha, täällä ei olla kiinnostuneita rahastamaan, voimmekin lähteä maksamatta". Suomalaiset eivät ole kovin kärsivällistä kansaa :)
Totta kai hyvään palveluun kuuluu se, että asiakas huomioidaan ja rahastetaan mahdollisimman nopeasti, mutta hieman joustoa siltäkin puolelta. Myyjä on saattanut joutua tahtomattaan selvittämään toisen asiakkaan kysymystä, joka onkin vienyt arvioitus pidempään tms. Lähimmältä myyjältä voi kysyä tai sitten kävellä toisen osaston kassalle maksamaan. Ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma kenellekään.
Olen joskus ollut tekemässä jotain kassapöydän alla, niin, että asiakkaat ovat luulleet minun olevan poissa, enkä itse ole heti heidän tuloaan huomannut. Noin puolen minuutin jälkeen alkavat nämä "Jaha, täällä ei olla kiinnostuneita rahastamaan, voimmekin lähteä maksamatta". Suomalaiset eivät ole kovin kärsivällistä kansaa :) Totta kai hyvään palveluun kuuluu se, että asiakas huomioidaan ja rahastetaan mahdollisimman nopeasti, mutta hieman joustoa siltäkin puolelta. Myyjä on saattanut joutua tahtomattaan selvittämään toisen asiakkaan kysymystä, joka onkin vienyt arvioitus pidempään tms. Lähimmältä myyjältä voi kysyä tai sitten kävellä toisen osaston kassalle maksamaan. Ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma kenellekään.
Kyllä sinne mahtuu. Meillä kassapöydän alla on esimerkiksi kassan keskusyksikkö ja aivaviiveboksi, johon laitetaan rahaa, ettei kassa olisi liian täynnä. Lisäksi siellä on laatikosto, jossa etukorttihakemukset, osa tupakkatuotteista, unohtuneet kortit (ei maksukortit!) ja joitain perustarpeita: klemmareita, nitoja, kuminauhoja jne. Lisäksi siellä on tuotteita, joita ei voi pitää hyllyssä yhtä enempää (esim. partaterät) ja kori löytötavaroille.
Hiljaisina hetkinä tulee toisinaan siistittyä sitä pöydänalusta, eikä siksi huomaa lähestyviä asiakkaita.
Olen joskus ollut tekemässä jotain kassapöydän alla, niin, että asiakkaat ovat luulleet minun olevan poissa, enkä itse ole heti heidän tuloaan huomannut. Noin puolen minuutin jälkeen alkavat nämä ......."
Miten tiedät asiakkaiden olleen paikalla noin puoli minuuttia jos et ole heidän tuloaan huomannut? Ja miten ihmeessä saat itsesi sullottua kassan alle niin ettei sinua asiakkaan puolelta havaita?
IStuin pari pv sitten stockan kangasosastolla odottamassa vuoroani nappien, nauhojen yms. kanssa. Moni muu ehti jo kyllästyäkin ja lähti. Sitten siihen tuli joku muu ihmettelemään nauhapakan kanssa, ja vasta silloin henkilökunta sanoi että nauhat voi maksa myös pikakassalle! Stockallahan lukee siellä kangasosastolla että valmiit pikakassalle, mitattavat maksetaan "hitaalle" kassalle. No, tulipahan odoteltua turhaan n. 20 min...
Ja uskokaa nyt, ettei se kassanalus mikään ahdas ole. Jos asiakas tulee suoraan kassapöytää kohti eikä erikseen kuikuile kassakoneen yli, niin aivan helposti voi jäädä huomaamatta.
Ihanan teknisiä kysymyksiä teillä :D
Se on muuten hauskaa, kun Stockaa pidetään oikeana sivistyksen ja hyvän palvelun tyyssijana, kun näin ei tosiaankaan ole. Toki sielläkin on helmensä, mutta kaikkein useimmin siellä joutuu odottelemaan tai etsiskelemään myyjää. Toki isossa kaupassa etäisyydetkin ovat isommat. Huomattavasti parempaa palvelua olen saanut ihan tavallisissa ruokakaupoissakin. Stockalla tunnutaan palvelevan vähän pärstäkertoimeen mukaan, eli lipevää palvelua saa, jos näyttää siltä, että on rahaa päällä.
että myyjätkin ovat vain ihmisiä! Esim jos työvuoro loppuu on vaan pakko lähteä tai sitten voi jatkaa työskentelyään palkatta..toki aina pyritään kassajonojen ollessa pitkiä järjestämään niin ettei kukaan asiakas joudu kohtuuttoman vääryyden kohteeksi. Mutta siis aina se ei kaikista yritysksistä huolimatta onnistu! Meillä ei saa palkaa vaikka kuinka selittäisi että oli se ja se asiakas enkä päässyt lähtemään..
Ja myös hyvin kärsimättömiä ihmiset ovat, kassalla ei voi seistä vaan tekemättä mitään että välillä siitä on vaan pakko hetkesi poistua muualle...
tai saako punaisia päin ajaa jos poliisia ei ole paikalla. Ei saa. Tiesit sen jo itsekin.