Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä alkaisin keräämään kummitytölle?

Vierailija
29.09.2010 |

oon jo hyvissä ajoin liikkeellä.. mietin tässä et kun kummityttö täyttää tammikuussa 1v et alkaisko hälle keräämään jotain.. tyyliin astioita tms. mut sit kun joulu ja synttärit on noin lähekkäin niin aattelin et vois noita keräilyjuttuja antaa vaan joko jouluna tai synttärinä, eli kerran vuoteen tulis tuo keräilypaketti.

mitäs ehdotatte kerättäväksi ja kumpi olis parempi jouluna vai synttärinä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla ei olisikaan paljon rahaa laittaa säästöön, niin kysy pankistasi vaihtoehtoja säästämiseen. Jos valitset tuottohakuisen säästämiskohteen, voit saada pienilläkin summilla 18-20 vuodessa ihan mukavan potin kasaan.

Vierailija
22/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellaista mikä tulee käyttöön nyt.

Minäkään en ole ikinä ymmärtänyt mitään hopealusikkasettejä, ne on niin OUT kun olla ja voi. Ainoastaan isovanhempieni ikäiset ostaa vielä lahjaksi jotain hopeaesineitä. Ikinä eivät ole olleet käytössä, vaan pölyttyvät kaapin perällä omissa rasioissaan - eivätkä sovi meidän moderniin sisustukseen ja astiastoon.

Astioissakin tosiaan trendi vaihtele ja vaikka joku Arabian Teema on nyt IN ja ns. näyttää "ajattomalta" niin ei varmasti ole sitä 20v päästä. Sama koskee muumimukeja vaikka arvo niissä nousisikin, kaikki eivät tykkää kuosista.

Lisäksi, meinasitko työntää kaiken tuon 18v aikana keräilemäsi tavaran lasten vanhempien säilytettäväksi siihen asti kunnes lapsi täysi-ikäinen? Meillä ei edes olisi tilaa tuollaiseen.

Raha/rahasto/säätötili paras lahja tai sitten jotakin ajankohtaista aina synttäreinä. Siitähän lapsi parhaiten nauttii että olet mukana hänen kehityksessään eri iässä esim. antamalla sen eniten toivotun synttärilahjan - nuo hetket jäävät lapsen muistiin! Itse olen myös ihaillut kummejani siitä että antoivat aina jotain erilaista kuin omat vanhempani - trendivaatteita tms. nuorten juttuja kun omat vanhempani antoivat aika perinteisiä lahjoja. Mitä mieltä tämän kummilapsen omat vanhemmat ovat keräilystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidon helminauhan niin, että ostaa siihen helmen kerrallaan. Siinä ainakin arvo säilyy. Jostakin chippendalesta ei saa juuri mitään, jos nyt lähtee myymään.

Vierailija
24/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioissakin tosiaan trendi vaihtele ja vaikka joku Arabian Teema on nyt IN ja ns. näyttää "ajattomalta" niin ei varmasti ole sitä 20v päästä. Sama koskee muumimukeja vaikka arvo niissä nousisikin, kaikki eivät tykkää kuosista.

Lisäksi, meinasitko työntää kaiken tuon 18v aikana keräilemäsi tavaran lasten vanhempien säilytettäväksi siihen asti kunnes lapsi täysi-ikäinen? Meillä ei edes olisi tilaa tuollaiseen.

Raha/rahasto/säätötili paras lahja tai sitten jotakin ajankohtaista aina synttäreinä. Siitähän lapsi parhaiten nauttii että olet mukana hänen kehityksessään eri iässä esim. antamalla sen eniten toivotun synttärilahjan - nuo hetket jäävät lapsen muistiin!

ei vie kovinkaan paljoa tilaa siellä kaapissa.. kyllä mie oon nyt jo hylänny sen astiaidean ja mietin sitä sit uudestaan reilun 10v päästä. :) ja luulen kyllä että tuo hackmanin savonia sarja on ajaton vielä 20vuoden päästäkin, kun se on ajaton vieläkin ja valmistettu sitä on kuitekin jo 40v! ja joululahjaksi nämä olisi ehkä parhaita, niin sitten tammikuussa voisi synttärilahjaksi antaa just sitä mitä lapsi itse haluaa. raha lahjana noin pienelle on miusta ihan hölmöä, varsinkin käteen annettuna vanhemmat sen käyttäisi kuitenkin ja tuo säästötili juttukaan ei oo ihan miun heiniä..

ap

Vierailija
25/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräät esim. heinähatut ja vilttitossut, tammen kultaiset kirjat tai jonkun muun lasten kirja sarjan.

Ne tulee heti käyttöön/luettavaksi mutta hyvin pidettynä säilyvät myös hänen omille lapsille.

Musta olis aivan ihana että minulle olis kerätty joku kirja sarja tai että joku keräis meidän lapsille. Monesti olen sitä ehdotellu mut aina tulee jotain krääsää...

Voihan sitä sitten myöhemmin alottaa jonkun astiaston keräämisen kun kasvaa. jos haluaa. :)

Vierailija
26/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain lusikan kymppivuotiaaksi. Harvoin käytän mutta on kiva ku on joskus laittaa vähä parempaa pöytään.

Olin varmaan sen 10v ku alettiin keräämään Pentikin astiastoa ja sain sen ite valita.

Nykyään joka päiväises käytös, ai että miten helpotti opiskelija elämää. 🥳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi