Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä alkaisin keräämään kummitytölle?

Vierailija
29.09.2010 |

oon jo hyvissä ajoin liikkeellä.. mietin tässä et kun kummityttö täyttää tammikuussa 1v et alkaisko hälle keräämään jotain.. tyyliin astioita tms. mut sit kun joulu ja synttärit on noin lähekkäin niin aattelin et vois noita keräilyjuttuja antaa vaan joko jouluna tai synttärinä, eli kerran vuoteen tulis tuo keräilypaketti.

mitäs ehdotatte kerättäväksi ja kumpi olis parempi jouluna vai synttärinä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon jo hyvissä ajoin liikkeellä.. mietin tässä et kun kummityttö täyttää tammikuussa 1v et alkaisko hälle keräämään jotain.. tyyliin astioita tms. mut sit kun joulu ja synttärit on noin lähekkäin niin aattelin et vois noita keräilyjuttuja antaa vaan joko jouluna tai synttärinä, eli kerran vuoteen tulis tuo keräilypaketti.

mitäs ehdotatte kerättäväksi ja kumpi olis parempi jouluna vai synttärinä?

ei kannata noin pienelle alkaa kerätä astioita, koska muoti voi muuttua vielä moneen kertaan, ennen kuin hän on siinä iässä, että muuttaa omaan kotiin.

Jos jotain haluat kerätä, niin mites hopealusikat?

Vierailija
2/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräilykohde.. :) lisää mielipiteitä saa kertoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joskus ne on arvossaan. Nyt jo vanhemmista saa monta sataa €

Vierailija
4/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen annettiin niin, että 18-vuotispäivänä oli sitten vuorossa kakkulapio.

Hopeiden arvo säilyy. Jos maku ei natsaa, ne voi myydä aika helposti.

Astioissa on hieman se ongelma, ettei tiedä mikä nuorta sitten miellyttää siinä vaiheessa, kun omaa kotia perustaa. Voi mennä hukkaan koko keräily.

Meidän yhdelle lapselle kummit ovat avnneet aikoinaan tilin, jonne tallettavat merkkipäivinä lapselle jotain.

Vierailija
5/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielesta tuo saastotilin avaaminen on aivan huippujuttu. Sielta saa nostaa rahat vasta tietyn paivamaaran jalkeen. Kylla 18 vuotiaana rahaa tarvitsee opiskeluun/ajokorttiin tms.

Vierailija
6/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljoa, että kehtais avata semmosen tilin.. jos esim 18 vuoden ajan laittais sinne 20e vuoteen, 10e jouluna ja synttärinä, niin siitä tulis vaan 360e kasaan.. ei oo mitään hirmu summia laittaa sinne, kun pitäis kuitenkin olla jotan käsin kosketeltavaakin annettavaks..

Vierailija
7/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he pääsevät käsiksi rahoihin.

Vierailija
8/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

astioita voi hyvinkin kerätä, kunhan valitsee jonkun tosi perussarjan esim Teeman ja vielä valkoisena. Noi hopeat on vähän semmosia, että tuleeko niitä sit ikinä oikeasti käytettyä. Mulle on kummitäti aikoinaan kerännyt Romantika-sarjan hopeita, ja ihan turhanpanttina vievät tilaa komerossa, musta se on vielä rumin sarja mitä löytyy kun on niin koristeellinen.

Vierailija
9/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synttärit ja joulu on lähekkäin, antaisin tuon keräilypaketin joululahjaksi (saa leluja ym. varmaan muutenkin) ja synttärilahjaksi jotain muuta (konkreettisempaa lapselle, kun saa sen kummin kädestä).

Mutta mitä se voisi olla? Astiat sinänsä hyvä idea, mutta tosiaan muoti ja maku muuttuu näinkin pitkän ajan kuluessa. Hmm... Hopeat tai vaikka muuten ihan tavalliset ruokailuvälineet olis ehkä parempia. Ei vie niin paljon tilaakaan. Myöhemmin voi sitten siirtyä astioihin, kun lapsi osaa itse sanoa niistä jonkun mielipiteensä (kun lapsi toisella kymmenellä).

Vierailija
10/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä hän ei ole saanut valita millaisia astioita hän kotiinsa haluaa, ystävälliset kummit alkoivat kerätä hänelle Teemaa 10vuotiaana ja tosiaan Romatikalusikoita 1v alkaen, tuolla ne ovat minun hopealusikoitteni kanssa samassa laatikossa, yhteensä 48 hopeista kahvilusikkaa joita ei koskaan käytetä.

en osaa antaa neuvoa mitä keräilisit.

Vierailija
11/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei ainakaan minulla ollut opiskelemaan lähtiessä varaa ostaa koko astiastoa. Ihan kiitollisena otin vastaan kaikki kupit ja mukit mitä sain (sen jälkeen olen tietysti itse ostanut lisää mieleisiä ja laittanut ei-mieleiset kiertoon).

Hopealusikoita ja hopeisia kakkulapiota en ole kyllä koskaan ymmärtänyt tai arvostanut.

miksi ihmeessä hän ei ole saanut valita millaisia astioita hän kotiinsa haluaa, ystävälliset kummit alkoivat kerätä hänelle Teemaa 10vuotiaana ja tosiaan Romatikalusikoita 1v alkaen, tuolla ne ovat minun hopealusikoitteni kanssa samassa laatikossa, yhteensä 48 hopeista kahvilusikkaa joita ei koskaan käytetä. en osaa antaa neuvoa mitä keräilisit.

Vierailija
12/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ikäkauteen sopivia lahjoja, joiden toivon ilahduttavan aina kunkin ikäisenä. Lasten vanhemmat ovat vakavaraisia ja heillä on säästötilit yms. perheen puolesta.

Vierailija
13/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mun kummit ostivat arctica -sarjan kahviastiaston valkoisena. Ensimmäiset kupit sain kun täytin 10 v. ja ylioppilaslahjaksi sain sitten isot tarjoiluvadit. Ei ehkä nyt oo mun lempparisarjaa, mutta tuollaisena perusvalkoisena ei mee ns. pois muodista, vaan kehtaa käyttää jatkossakin.

hopealusikoita en oo saanut, enkä kyllä kaivannutkaan. Sisko sai kummeiltaan hopealusikoita ja siellä ne nyt pölyttyy äidin ja isän varastossa.

jos nyt jo haluut alkaa kuppeja ostamaan, niin ehkä ennemmin joululahjaksi kun synttäriksi. Ja nuo edellämainitut muumi-mukit on mun mielestä kiva idea

Vierailija
14/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin oli vain haittaa ja harmia niistä hopealusikoista, kakkulapioista ja astiastoista mitä olin saanut sukulaisilta "kapiokirstuun". Mikään niistä ei ollut makuni mukainen ja äiti ei antanut niitä myydä, joten sinne jäivät romut. Harmittavaa, sillä niihin on kuitenkin uponnut paljon rahaa ja nyt ne lojuvat turhan panttina kaapin perällä eikä kukaan ole niistä ikinä minkäänlaista iloa saanut.

Kannattaa antaa jotain sellaista, jossa ei tarvi nähdä tulevaisuuteen lapsen tulevaa kotia ja makua ajatellen. Esim. rahan säästäminen (voit säästää rahaa myös omalle tilille tai vaikka säästöpossuun!) tai rahojen sijoittaminen ovat paljon järkevämpiä kuin erilaiset kipat ja kupit. Säästät rahaa vaikka ajokorttia varten.

Kun se valkoinen teemakaan ei todellakaan ole mikään takuuhitti, vaan saa niskakarvat pystyyn aika monella...

Kaikista paras lahja silti mielestäni olisi se, että veisit jonkun pienen lelun tai värityskirjan, ja sen lisäksi ottaisit lapsen viettämään päivän kanssasi. Siitä on paljon enemmän iloa ja hyötyä kaikille, ja tuskin kukaan harmittelee aikuisena sitä että on viettänyt aikaa välittävän kummitädin kanssa!

Vierailija
15/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut muumimukit on kyllä paljon riskialttiimpia kuin joku klassinen valkoinen astiasarja. Tosin jotkut aterimet vois olla myös ihan jees, joku Hackmanin sarja esim jota varmasti valmistetaan vielä vuosia.

Vierailija
16/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaa kerätessä pitäisi myös olla varma siitä, että sarjaa valmistetaan vielä 18 vuoden jälkeenkin, eikä sitä mennä muuttamaan välillä, sillä sarjaa pitää pystyä täydentämään. Eli unohtaisin kyllä noin pieneltä lapselta nuo keräilyt. Eri asia sitten rippilahjaksi tms. kun se kotoa muutto on edes hieman lähempänä ja lahjan saajan maustakin jonkinlainen havainto.

Jos rahaa on, niin sitten ihan sitä, esim. 50€ vuodessakin teettää jo kivan summan ajokorttia varten. Mutta jos rahat on niin tiukoilla, ettei onnistu niin mielummin sitten joku ihan peruslahja.

Vierailija
17/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siellä olis noita muumiaterimiaki, vois semmoset ostaa vaikka 1v lahjaksi, kun ei heillä vielä mitään lastenaterimia oo.. sit vaikka seuraavana vuonna alottas sen aikuisten sarjan keräämisen.. miltäs kuulostaa?

ap

Vierailija
18/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumiaterimia ja muumilautasia ym. käyttöön nyt lapsuusaikana. Lapsilla kivoja ja toivottavasti ainakin jotkut säilyvät ehjinä aikuisikään. Isommalle jos sitten haluat kerätä muutakin, niin minäkin aloittaisin aterimista. Ja siis teräksisistä, en hopeisista. Meilläkin vie tilaa kaapissa se kamala Romantica sarja, ei olla ikinä käytetty, ei yhtään meidän tyylistä. Kunnon aterimet ovat myös varsin kalliita, joten esim. Hackmannin aterinsetti on ihan kunnon lahja. Ja eri sarjojen aterimia on kuitenkin helpompi yhdistellä kattauksessa kuin vaikka aivan erityylisiä lautasia. Lisäksi aterimet eivät vie tilaa kaapissa niin paljoa verrattuna astiastoihin. Eivätkä mene rikki yhtä helposti muutoissa ym.

Sitten teini-ikäisenä voi ryhtyä keräämään sitä "opiskeluastiastoa", kun lapsikin jo osaa ilmaista oman makunsa.

Vierailija
19/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi varsinaista "kapiokirstu"keräiltävää ennen kuin rippikouluiän tuntumassa. Enkä hopeaa silloinkaan.

Astioissa maut eivät vain mene yksiin, eikä lapsi osaa vielä vuosiin sanoa asiasta yhtään mitään.

Mitä mieltä lapsen vanhemmat ovat?

Voitko koota jotain muuta? Lehtileikekokoelma lapsen elinvuosista?

Itse ehkä tyytyisin ostamaan vanhempien vinkistä sopivia kirjoja. Tuleehan niistäkin eräänlainen kokoelma, mutta pääsisivät heti käyttöön.

Vierailija
20/26 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ideat!

Muumiaterimia tms nyt, myöhemmin joku Hackmannin kunnollinen teräsaterinsarja keräilynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän