Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vastustat kasvissyöntiä?

Vierailija
29.09.2010 |

Mitä pahaa siinä on?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tästä on jo todella paljon tutkimustietoa siitä, että jos OIKEASTI haluaa tehdä jotain ympäristön hyväksi, vähentää sitä lihansyöntiä

Minä en vähennä lihansyöntiä, vaan syön sitä sen verran kuin virallisterveelliset ravitsemussuositukset meitä ohjeistavat. Ei ole olemassa luotettavaa tutkimustietoa siitä, mitä proteiinin saannin laskeminen suositusten alle merkitsisi ihmisen terveydelle.

mutta proteiinia saa kasvisravinnostakin.

Kuinka paljon luulet, että pitäisi papuja vetää jos haluaa syödä proteiinia päivässä n.2-2,5g/painokilo? Että ihan kasviksilla meinasit tuon helposti täyttyvän?

punninnut ruokaani vaa'lla, vaan teen aivan samoin, kuin useimmat meistä (näppituntumalta), mutta jos sua oikeasti kiinnostaa tämä, niin Finellin sivuilta löytyy noita pitoisuuksia. Jos et näistä asioista juuri tiedä, niin ainakin palkokasveista saa paljon proteiinia, samoin joistan viljalajeista.

Mä tiedän yhden vegaanibodarin, joten ainakin sen perusteella voisi kuvitella, että aika hyvin on mahdollista saada proteiinia kasviksistakin.

Vierailija
42/50 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisuudella viitattiin varmaan tuohon "NIIN YRITTÄKÄÄ NYT HEMMETTI YMMÄRTÄÄ, ETTÄ 85% MAAILMASSA TUOTETUSTA SOIJASTA MENEE ELÄINTEN RUUAKSI."-pätkään. Ei tarvii huutaa!

Ekologinen ja eettinen eivät ole synonyymeja

Kasvissyönti tekee vihaiseksi (hemmetti) olen allerginen eikä minulla riitä aikaa eikä mielenkiintoa ruveta opiskelemaan, miten paljon minun mitäkin kasvista pitää syödä saadakseni kaikki ne ravintoaineet, jotka saan vaivattomasti lihasta, kalasta, munista ja maitotuotteista, saati ruveta harjoittamaan keräilytaloutta.

täytyy kuluttaa luonnonvaroja kuin saman lihaproteiinimäärän tuottamiseen kuluu.

Soijantuotanto on erittäin luontoa kuluttavaa. Harvan elimistö suosii palkokasveja.

Ei todellakaan täydy. Liha on kaksinkertaisesti tuotettua ruokaa. Pitäisi tämä jokaisen ajattelevan ihmisen ymmärtää. Mitä soijan tuottamiseen tulee, NIIN YRITTÄKÄÄ NYT HEMMETTI YMMÄRTÄÄ, ETTÄ 85% MAAILMASSA TUOTETUSTA SOIJASTA MENEE ELÄINTEN RUUAKSI. Eli teidän lihansyöjien tarpeisiin.

tuo viestini oli suunnattu niille, jotka pitävät kasvissyöntiä epäeettisenä soijanviljelyn takia, mutta eivät oikeasti tiedä, mihin tarkoituksiin soijaa viljellään. Ja miksi kasvissyönti tekee sut vihaiseksi, ei oikein auennut!

että joka ikisessä kasvissyöntikeskustelussa pitää aina vollottaa tuosta soijasta, vaikka oikeasti siitä olisi paljon validimpaa puhua lihansyönnin yhteydessä.

Siis toki soijasta saa puhua, mutta kun se ei ole kovin kestävä argumentti kasvissyönnin huonoudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tästä on jo todella paljon tutkimustietoa siitä, että jos OIKEASTI haluaa tehdä jotain ympäristön hyväksi, vähentää sitä lihansyöntiä

Minä en vähennä lihansyöntiä, vaan syön sitä sen verran kuin virallisterveelliset ravitsemussuositukset meitä ohjeistavat. Ei ole olemassa luotettavaa tutkimustietoa siitä, mitä proteiinin saannin laskeminen suositusten alle merkitsisi ihmisen terveydelle.

Kuinka paljon luulet, että pitäisi papuja vetää jos haluaa syödä proteiinia päivässä n.2-2,5g/painokilo? Että ihan kasviksilla meinasit tuon helposti täyttyvän?

punninnut ruokaani vaa'lla, vaan teen aivan samoin, kuin useimmat meistä (näppituntumalta), mutta jos sua oikeasti kiinnostaa tämä, niin Finellin sivuilta löytyy noita pitoisuuksia. Jos et näistä asioista juuri tiedä, niin ainakin palkokasveista saa paljon proteiinia, samoin joistan viljalajeista.

Mä tiedän yhden vegaanibodarin, joten ainakin sen perusteella voisi kuvitella, että aika hyvin on mahdollista saada proteiinia kasviksistakin.

Vierailija
44/50 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa bodarit saada vähän muistakin aineista...

että huh huh. Juu, kaikki bodarit käyttää hormoneja, kyllä. Ja kaikki parturit on huoria. Ja kaikki naiset on tyhmiä. Miehet sikoja, lapset rasittavia.

Siis eihän nyt kukaan huvikseen kuntoile! EI lihaksia ole mahdollista saada kasvamaan muilla kuin hormooneilla. Joo-o.

Vierailija
45/50 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönnissä on paljon hyvää, ja itsekin syön aika vähän lihaa.

Sen sijaan vastustan sellaisia kasvissyöjiä ja telaketjuvegaaneja, jotka eivät voi antaa muiden ihmisten syödä rauhassa, vaan syyllistävät sekasyöjiä ja korostavat omaa, kuviteltua erinomaisuuttaan. Mutta ihan sama fanaattisuuden vastustus liittyy minulla myös uskontoon, karppaukseen jne.

Vierailija
46/50 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olympiakultaa ovat kasvissyöjiä. Jotenkin näin luin eilen Risto Isomäen kirjasta. Sen tiesinkin jo, että Carl Lewis saavutti uransa huipun vegaanina. Ja turha puhua dopingista, samoja mömmöjä ne lihansyöjätkin veti.

Vierailija
47/50 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä sitä vastusta. Jokaisen oma asia. Varmaan syö normaalia paremminkin, jos on perehtynyt asiaan. Toki lapsen kohdalla miettisin asiaa pitkään, mutta aikuiset syököön niin kuin itseltä parhaaksi tuntuu:) terveisin th

Vierailija
48/50 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: "Paavo Nurmi oli kasvissyöjä 12-vuotiaasta lähtien"

Vierailija
49/50 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaksesi kasviksista saman määrän proteiineja kuin lihasta, joudutaan luontoa kuluttamaan enemmän. Tämä oli se lähtökohta, josta lähdettiin. Voit syödä sitä soijaasi, kunhan muistat, että sama määrä eläinvalkuaista kuluttaa vähemmän ympäristöä.

Minä pidän soijantuotantoa myös epäesteettisenä. Lisäksi osaan laskea myös sen, miten paljon enemmän sen soijan rahtaaminen tänne Suomeen kuluttaa luonnonvaroja kuin paikallisesti tuotetun lihan kuljetus.

Saat ihan huoleti pitää unelmasi eettisestä ja ekologisesta soijantuotannosta, laita silmäsi umpeen siltä tosiseikalta, että juuri se kaveltaa brasilialaisten pienviljelijöiden elintilaa ja ajaa heitä slummeihin. Ihan miten vaan, minä syön lihaa ja olen tyytyväinen.

Pidättäydyt varmaankin eettisistä ja ekologisista syistä myös esim. lentokoneella tehdyistä ulkomaanmatkoista ja vältät yksityisautoilua? Vai pyritkö nyt vain keksimään lihansyönnillesi perusteita ja todellisuudessa vähät välität jostain eettisyydestä ja ekologisuudesta?

Vierailija
50/50 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihan tuottaminen vie enemmän lääniä kuin kasvisten kasvattaminen ihmiskunnan ruoaksi. Sitä paitsi sitä halpaa lihaahan brasiliasta just rahdataan ympäri maailmaa. Voin vaan kuvitella sen touhun ekologisen jalanjäljen.