Vanhoja vähän erikoisempia pojan nimiä
Etsiskelen sopivaa nimeä pojalle. Se saisi olla tyylilajia Volmari, eli vanha, mutta ei yhtä yleinen kuin vaikkapa Onni. Hengeltään se saisi olla aika suomalainen, mutta ruotsalaisperäisiäkin voi ehdottaa, tosin mieluummin muodossa Alvari kuin Alvar esimerkiksi.
Kommentit (64)
varmasti saanut jo nimen, mutta ortodoksisesta kalenterista löytyy todella mukavia, erikoisia nimiä sekä pojalle että tytölle.
minusta tuon juskan ja penan voisi littää yhteen eli siis Juskanpena. minun isoisoisäni nimi oli aikoinaan Juhanapena ja se oli minusta hieno hieman uudempi versio juhanapenasta:)
Alarik, Armas, Sulevi <3 , Tiera (Joukahaisen sotakaveri), Eenok/ Eenokki
Oli isoisoisäni tai joku sellainen. Vinkki etsi sukuluettelostanne! (tai jonkun toisen, mutta omista voisi löytyä nimi, joka on ns.suvusta)
Aaretti
Eevertti
Anselmi
Aapeli
Salomo(n)
Sulevi
Taneli
Taavetti
Vihtori
Pietari
Arvid
Kosti
Eino
Willehardt
Muistan vanhan sukulaismiehen, jonka nimi oli Willehardt. Puheessa nimi vääntyi muotoon Vilhartti.
sen oisi mun lapsi saanut, jos olisi tullut poika :)
Viljami tulee ensimmäisenä mieleen
Asserkin on muuten ihan kiva, mutta mulla tulee aina mieleen Freukkareiden vanha biisi joka alkaa: "vedä käteen Asser Stenbäck, mikä luulet olevas..."jne...
Oleksi
Eljas (ja ei, tämä EI ole Elias nimen nykyväännös vaan kyse on oikeasti vanhasta nimestä. Isopappani oli Eljas ja hän oli syntynyt 1800-luvun loppupuolella (muistaakseni vuonna 1870-luvun alussa, koska mammani oli syntyny vuonna 1905).
Okko
Juhana (tämäkin on suht vanha, pappani syntyi vuonna 1896 ja hän oli Juhana).
Aappo
Alpo
Kalevi
Urpo
Uuno
Ossi
Ossias
Valdemar
Tykkäsin näistä:
Vilppu
Armas
Unto
Aaretti
Eevertti
Aapeli
Oiva
Eeti
mutta ihan napilta ei niistä mikään tunnu. Pari niistä on sen verran lähipiirissä, etten kuitenkaan niitä voisi antaa. Eevertti on kyllä aika hyvä.
Julius, Ilmari, Väinö ja Viljami ovat vähän liian tavallisia ja Willehardt, Teofilus, Leopold ja Edward vähän liian mahtipontisia/ulkomaisia.
Lisääkin saa ehdottaa.
Inuirima
Tyko
Ohto
Pekko
Toivo
Viidar
nappasiko ?