Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko uskossa Jeesukseen?

Vierailija
27.09.2010 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Jeesus on ollut olemassa. Sitä oliko hän oikeasti Jumalan poika en tiedä, mutta haluan uskoa niin.

En ymmärrä miksi se ei ole Jumala johon uskotaan? Minusta muslimien tapa ajatella, että Jeesus on profeetta, joka toimii Jumalan lähettiläänä on järkevämpi ajatus.

Olen ateisti perheestä ja et.n tunneilla käynyt, joten uskonto on jäänyt minulle vieraaksi.

Kuitenkin jos rukoilen, rukoilen Jumalaa. Pyydän Jumalalta apua ja kiitän Jumalaa auttamisesta.

Jumalastahan kaikessa on kysymys, eikä jostain Jumalan sivupersoonista, joista eri kristinuskon haaroissa on tehty ikäänkuin erillisiä mieshahmoisia partasuuveijareita, jotka yhdessä hallitsevat taivasten valtakuntaa. Minusta on myös ihan turha kiistellä jonkun Jeesuksen roolista, kehoittihan hänkin uskomaan siihen ainoaan Jumalaan (ihan sama millä nimellä istä kutsuu eli Jumala, Allah, Jahve ja whatsoever).

Minustakin muslimien tapa ajatella Jesseä profeettana on parempi ja todennäköisesti myös oikeampi tapa. Samalla heidän tapansa nähdä Jumala sukupuolettomana olentona on mielestäni parempi kuin liittää luojaan jotain myyttiä miehisestä partasuusta. Ei kenellläkään ole mitään takeita Jumalan sukupuolesta. Ja pliis älkää vain sanoko, että "Jeesus kutsui häntä isäksi". Mitä vitun väliä sillä on, mitä joku ihmisten sangen huonostikin kirjoittama kirja kertoo jonkun sanoneen jonkun toisen sanomisista.

Vierailija
22/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan uskon kyllä vahvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan ja Jeesukseen..

Vierailija
24/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään tai seurakuntaan.

Oletko juutalainen?

Vierailija
27/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
28/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ärsyttävää kun toivotetaan siunausta muillekin kuin uskoville. Uskovien omissa piireissä ihan jees, ei ns. yleisellä paikalla kaikille.

Vierailija
29/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ärsyttävää kun toivotetaan siunausta muillekin kuin uskoville. Uskovien omissa piireissä ihan jees, ei ns. yleisellä paikalla kaikille.

Vierailija
30/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhaisempaa bmi:tä? Tai parempaa autoa? Tai Hare Krishnan siunausta? Hyviä anaalileikkejä makkariin? Tai jotain muuta ideologiaa, joka ei sua kiinnosta.

Vierailija
31/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt omaan jakeluuni mitenkään, että kaupalliset arvot, kilpailu kaikesta, mainokset...

Mun on ihan hirveän vaikea ymmärtää sitä, miten ihmiset muka elävät vain menestyksen, vaatteiden, tavaroiden, salarakkaiden yms. voimalla ja siinä samalla menestyvät työssään, kasvattavat rakastettuja, hyvinvoivia lapsia, jotka ovat kiitollisia vanhemmilleen siitä rakkaudesta minkä antoivat ( rahaa harrastuksiin ja kuskaukset niihin 3-vuotiaasta lähtien tms...??)

Eikö muut tajua, että on menty liian pitkälle?

Ainut olen varmaan ja siksi löysin vanhan rippi- Raamattuni ja tajusin missä mennään.

Siitä se alkoi ja onneksi ajoissa.

Vierailija
32/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhaisempaa bmi:tä? Tai parempaa autoa? Tai Hare Krishnan siunausta? Hyviä anaalileikkejä makkariin? Tai jotain muuta ideologiaa, joka ei sua kiinnosta.

Vierailija
33/41 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Siunaus nyt tarkoittaa sitä, että saisit sitä, mitä Jumala kokee sinun eniten tarvitsevan:)

Minä en usko Jeesukseen. Ja on ärsyttävää tollanen siunauksen toivottelu mielikuvitushahmolta. Varmaan sua naurattais jos joku toivottais sulle kerran Joulupukin siunausta, mutta jos se olisi jokapäiväistä, aargh. Jossain vaiheessa rupeaa ärsyttämään.

Vierailija
34/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kunnioitankin kyllä uskoa jollain tasolla vaikken itse uskokaan. Siunauksen toivottaminen toiselle uskovalle on kaikin puolin ok ja nätti tapa, mutta minusta sitä ei pitäisi osoittaa kaikille silloin kuin on ei-uskovia paikalla.

Vierailija
35/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, Jeesus on Herra

Kukas se sanoi ja missä tarinakirjassa, että "Minä olen Jumala, sinun herrasi, älä pidä muita Jumalia"?

Isä, poika ja pyhä henki eivät ole 3 erillistä miesmäistä partasuuta taivaassa kirmailemassa vaan kaikki samaa ja yhtä Jumalaa eri muodoissaan. Sitä ei vaan monet kristityt taida ikinä tajuta.

Vierailija
36/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon johonkin korkeampaan voimaan, oli se sitten Jumala tai mikä tahansa nimeltään. Mutta vaikka olenkin paperilla kristitty, en todellakaan jaksa uskoa minkään uskonnon kaikkiin konsepteihin, kuten että minun tulisi palvoa Jeesusta ja vaikka Neitsyt Mariaa (viite katolilaisuuteen) sen Jumalan lisäksi. Minulle riittää se yksi ainoa luoja/Jumala/whatever.

Vierailija
37/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko satuihin. Uskonto on maailman syöpä.

Vierailija
38/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko satuihin. Uskonto on maailman syöpä.

Mutta ei noinkaan voi sanoa. Tarkoitatko pelkkää kristinuskoa? Maailma on erilaisia uskontoja täynnä.

Vierailija
39/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa kristitty, lähinnä helluntailainen

Vierailija
40/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysytän onko uskossa Jeesukseen/ uskooko Jeesukseen/ uskooko Jumalaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä