Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko uskossa Jeesukseen?

Vierailija
27.09.2010 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vain tuntuu ettei minun uskoni kuitenkaan riitä pelastukseeni. Usko ei ole minule mitään syvällistä eikä näkyvää sama kuinka haluaisin. En tunne pyhää henkeä.

Veljeni sanoi minulle ettei Jeesukseen voi mitenkään piilossa uskoa? En tajua noita noin. Ihan yksinkertaisesti vain uskon.

Siis hänen mukaansa uskossa olevan tulee julistaa koko maailmalle uskoaan? En ole samaa mieltä. Minusta uskonnostaan mekastavat tekevät sitä vain ja ainoastaan voimistaakseen sosiaalista yhteenkuuluvuutta muiden uskovien kanssa ja vahvistaakseeen omaa itsetuntoaan. Olen 100% varma siitä, että suurin osa uskovaisista (ihan sama mikä uskonto kyseessä) tarvitsee muilta ihmisiltä tukea uskolleen eli tunteen siitä, että on osa isompaa porukkaa joka uskoo samaan asiaan. Tämähän on tyypillinen laumaeläimen, jollainen ihminenkin on, piirre. Oman uskovaisuutesi kanssa sillä taas ei pitäisi olla paskan vertaa tekemistä.

M41

Vierailija
2/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ole minulle muuta kuin historian henkilö. Olen eronnut kirkosta vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. mitä eroa sillä muuten on, jos kysytän onko uskossa Jeesukseen/ uskooko Jeesukseen/ uskooko Jumalaan?

jos sanoo uskovansa Jeesukseen/Jumalaan, uskoo hänen olemassaoloonsa, mutta ei sen enempää. Ei siis ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen. Jos joku sanoo että on uskossa Jeesukseen, siitä käsittää että on uskovainen. Tottakai voi olla niin, että henkilö, joka sanoo uskovansa Jeesukseen, on uskossa. Yleensä uskovaiset kuitenkin käyttävät jotain toista ilmaisua, haluavat tuoda esille sen, että he eivät pelkästään usko Jeesuksen olemassaoloon vaan ovat ottaneet Jeesuksen sydämeensä asumaan.

Vierailija
4/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ihmetekoihin tai siihen että hän olisi ollut jumalan poika.

En usko muihinkaan henki/jumalolentoihin.

Olen löytänyt tieni joka on sekoitus uuspakanuutta, satanismia ja buddhalaisuutta.

Tietenkin ilman jumalolentoja tai "suuria henkiä" tai muuta vastaavaa schaipaa.

(kaikella kunnioituksella tietysti heitä kohtaan joille on tarpeellista uskoa "jumalaan" tai "kohtaloon". Omasta mielestäni nuo asiat ovat vain ihmisten kehittämää harhaa, selityksiä sellaiselle mihin oma aivokapasiteetti ei riitä."

Vierailija
5/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se itsestäänselvä asia vain muuttuu epäselväksi. Elämä on ihmeellistä. :)

Vierailija
6/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vain tuntuu ettei minun uskoni kuitenkaan riitä pelastukseeni. Usko ei ole minule mitään syvällistä eikä näkyvää sama kuinka haluaisin. En tunne pyhää henkeä.

Veljeni sanoi minulle ettei Jeesukseen voi mitenkään piilossa uskoa? En tajua noita noin. Ihan yksinkertaisesti vain uskon.

Siis hänen mukaansa uskossa olevan tulee julistaa koko maailmalle uskoaan? En ole samaa mieltä. Minusta uskonnostaan mekastavat tekevät sitä vain ja ainoastaan voimistaakseen sosiaalista yhteenkuuluvuutta muiden uskovien kanssa ja vahvistaakseeen omaa itsetuntoaan. Olen 100% varma siitä, että suurin osa uskovaisista (ihan sama mikä uskonto kyseessä) tarvitsee muilta ihmisiltä tukea uskolleen eli tunteen siitä, että on osa isompaa porukkaa joka uskoo samaan asiaan. Tämähän on tyypillinen laumaeläimen, jollainen ihminenkin on, piirre. Oman uskovaisuutesi kanssa sillä taas ei pitäisi olla paskan vertaa tekemistä.

M41

ainakin kristinuskossa ajatellaan, että uskovan tulee elää seurakuntayhteydessä. Se "laumaeläimenä" oleminen on siis ihan hyväksyttävää ja suotavaa. Seurakuntaa verrataan ihmisen kehoon, jossa jokaisella osasella on oma tehtävänsä. Kysymys ei siis ole pahalla tavalla sokeasta laumana vaeltamisesta, vaan yhteen hiileen puhaltamisesta.

Toisaalta mitä siihen, julistamiseen tulee, kristityille on annettu lähetyskäsky, jonka mukaan ilosanomaa tuleekin julistaa koko maailmalle.

Itse en tosin ole mallikristity kummassakaan suhteessa.

Vierailija
7/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41

ainakin kristinuskossa ajatellaan, että uskovan tulee elää seurakuntayhteydessä. Se "laumaeläimenä" oleminen on siis ihan hyväksyttävää ja suotavaa. Seurakuntaa verrataan ihmisen kehoon, jossa jokaisella osasella on oma tehtävänsä. Kysymys ei siis ole pahalla tavalla sokeasta laumana vaeltamisesta, vaan yhteen hiileen puhaltamisesta.

Toisaalta mitä siihen, julistamiseen tulee, kristityille on annettu lähetyskäsky, jonka mukaan ilosanomaa tuleekin julistaa koko maailmalle.

Itse en tosin ole mallikristity kummassakaan suhteessa.

Mutta edelleen väitän vaikkapa sosiologisesta näkökulmasta, että yhteenkuuluvaisuuden tunne on monelle uskovalle sen oman uskon kulmakivi. Uskonnot ovat voimakkaiden kansakuntien perustana samalla tavoin kuin politiikka, koska kyseessä on massojen tuen valjastaminen "yhteiselle" aatteelle. Lisäksi väitän, että huomattava osa ainakin seurakunta-aatteen kannattajista on varsin sokea omassa massauskossaan. Unohtaen vaikka sen tosiasian, että se oma uskonto on lähes aina kuin sattumalta se oman maan/alueen valtauskonto...jos olisi syntynyt muualla, olisi se uskontokin eri.

M41

Vierailija
8/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut aina.

Vierailija
9/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta esim. nyky-Suomessa kristittynä eläminen alkaa olla niin huonossa huudossa, että tuskin moni leikkii uskovaa kuuluakseen porukkaan.

Eiköhän todellisuus ole - ainakin nuoremman polven kristityille - paremminkin sitä, että oma maailmankatsomus on ristiriidassa valtavirran kanssa, ja uskovien yhteisöstä, seurakunnasta, haetaan "vertaisryhmää", jonka kanssa ollaan samalla aaltopituudella. Samalla se oma uskokin saa vahvistusta.

Totta on kyllä, että on olemassa myös uskonnollisia yhteisöjä, joissa edellytetään tuollaista massana menemistä johtajan perässä ja se vaikuttaa koko kansakuntaan. Muslimimaat tulevat mieleen, juutalaisetkin. Suomessa jotkin lahkot voivat olla tuollaisia, mutta niillä taas ei mitään merkitystä kansakunnan kannalta ole.

Suomen ev.lut. kirkkoa ei kyllä minusta tuosta voi syyttää. Sehän päinvastoin hajoilee vähän sinne tänne, kun yrittää miellyttää kaikkia saadakseen edes jonkun pyhäaamuna kirkon penkkiin. =) Massoista ja aatteista ei oikein voi puhua, kun täälläkin juuri eilen väiteltiin siitä, voiko kirkkoon liittyä vain kasteen ajaksi...

Olen kyllä itsekin miettinyt tuota, että miten ajattelisin, jos olisinkin syntynyt vaikka buddhalaiseen perheeseen ja kulttuuriin. Vaikea sanoa.

Vierailija
10/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat voimakkaiden kansakuntien perustana samalla tavoin kuin politiikka, koska kyseessä on massojen tuen valjastaminen "yhteiselle" aatteelle.

M41

ehkä et kyllä puhunutkaan Suomesta, kun puhuit "voimakkaista kansakunnista". Tässä tahtoo vain aina puusilmänä katsoa asioita omasta näkökulmastaan.

Vierailija
11/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä itsekin miettinyt tuota, että miten ajattelisin, jos olisinkin syntynyt vaikka buddhalaiseen perheeseen ja kulttuuriin. Vaikea sanoa.

Tietysti olisit buddhalainen.

Vierailija
12/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin syntynyt ja kasvanut buddhalaisessa kulttuurissa ja sitten kuulisin Jeesuksesta. Valtava määrä ihmisiä kuitenkin kääntyy kristityksi. Uskovana sanon, että Pyhä Henki toimii. Mutta olen vähän huono sanomaan, että parikymmentä miljoonaa kiinalaista on väärässä.

Vierailija
13/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin syntynyt ja kasvanut buddhalaisessa kulttuurissa ja sitten kuulisin Jeesuksesta. Valtava määrä ihmisiä kuitenkin kääntyy kristityksi. Uskovana sanon, että Pyhä Henki toimii. Mutta olen vähän huono sanomaan, että parikymmentä miljoonaa kiinalaista on väärässä.

Mutta käännynnäisiä on joka uskonnon suuntaan aika lailla. Kyllä niitä kristittyjäkin kääntyy muslimeiksi, buddhalaisuuteen jne.

Kiinalaisia taitaa tosin olla "hieman" enemmän kuin parikymmentä miljoonaa, eli sanotaanko vaikka totuudenmukaisemmin, että vaikea sanoa, että sellaiset 1.4 miljardia kiinalaista olisi väärässä, jos eivät usko meidän jumalaan/jeesukseen? Aika iso luku vääräuskoisia vain yhdestä maasta. Siihen sitten vaikka Intian muslimit, hindut ja buddhalaiset päälle. Japanissa, Koreoissa ja Taiwanissakin on muutama hassu miljoona, jotka eivät ole älynneet laulaa, että "Jeesus on Herramme":)))

Vierailija
14/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä edes väittänyt mitään, mikä voisi olla totta tai tarua kokonaan tai osittain.

Paitsi että tuon Kiinan väkiluvun heitin väärin, kun wikipedia ehdotti Kiinan tasavaltaa eli Taiwania. (Mun lukutaidossani ja yleissivistyksessäni ei siis tietenkään ole mitään vikaa, wikipedia vain on harhaanjohtava, heh). Ihmettelinkin, miten pieni se luku oli olevinaan, mutta en vaivautunut ajattelemaan. =)

Joo, mutta ei mulla tuohon ole mitään sanomista muuten.

Vierailija
15/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miljardia. Mitä luulet, kuinka moni niistä EI ole kuullut jeesuksesta. Veikkaan että suurin osa on.

Vierailija
16/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miljardia. Mitä luulet, kuinka moni niistä EI ole kuullut jeesuksesta. Veikkaan että suurin osa on.

tarkoitus hyökätä ja väittää, että kaikki kääntyisivät kristityiksi, jos kuulisivat Jeesuksesta. Tiedän, että jotkut kristitytkin kääntyvät muihin uskontoihin.

Tässä ketjussa oli alun perin kyse siitä, kuinka moni uskoo Jeesukseen. No täällä olis yksi.

Vierailija
17/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumaliin, hammaskeijuun, joulupukkiin enkä muihinkaan satuhahmoihin. Ihan hienoja kulttuurisia piirteitä uskonnoilla kyllä voi olla. Esim. temppelit ja kirkot ovat hienoja rakennuksia.

Vierailija
18/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sallii maailman kaiken pahan.

EI estä vaikka näkee kaiken ennalta, tai voisi sen estää.

Muistakaa Jeesux - Jeesus haisee.

Olen Helluntalainen, mut silti mä mainostan Jeesux NOT ROX!

Vierailija
19/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/41 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Jeesus on ollut olemassa. Sitä oliko hän oikeasti Jumalan poika en tiedä, mutta haluan uskoa niin.

En ymmärrä miksi se ei ole Jumala johon uskotaan? Minusta muslimien tapa ajatella, että Jeesus on profeetta, joka toimii Jumalan lähettiläänä on järkevämpi ajatus.

Olen ateisti perheestä ja et.n tunneilla käynyt, joten uskonto on jäänyt minulle vieraaksi.

Kuitenkin jos rukoilen, rukoilen Jumalaa. Pyydän Jumalalta apua ja kiitän Jumalaa auttamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän