Miehen vieminen töihin tuskaa :(
Tätä on jatkunut siitä asti, kun lomat päättyi. Aamulla saa väkisin pukea ulkovaatteita päälle ja toinen pyristelee vastaan. Sitten saatan miehen töihin, ettei eksy matkalla. Aikaisemmin riitti, että jätin miehen pihaan, mutta nyt olen joutunut viemään toimistolle kolmanteen kerrokseen ja istuttamaan työpöydän ääreen. Siellä mies sitten alkaa aina itkeä ja raivota, jos yritän lähteä ja tarttuu lahkeeseen kiinni. Huomasin, että muut miehet työpaikalla eivät käyttäydy näin. Mitä tässä voi oikein tehdä?
Huh..tulipahan valitus. Olen vain niin väsynyt.
Kommentit (37)
Se voisi auttaa ettei tulisi vaimon lähtiessä niin suuri hätä.
saada miehenhoitoapua kotiin, jos ei itse jaksa. Miten se käytännössä toimii? Voisin kuvitella, että arki sujuisi paremmin, jos joku toinen silloin tällöin tekisi miehelle ruokaa, veisi baariin ja vaikkapa ottaisi ohjat sänkyhommissa. Minulla on laaja ystäväpiiri, mutta heistä en ole apua saanut.
ap
Aika harva tietää todella millaista siellä työpaikalla on. Itse olen nähnyt läheltä, miten yksikin 40 v mies vietti koko päivän ilman kahvia, kun ei osannut raukka itse käyttää toimiston kavinkeitintä. Kukaan ei leiki, eikä juttele miesten kanssa, vaan jokainen istuu sisäänpäinkääntyneenä ja surkeana omassa työpisteessään. Välillä jonkun vaimo on unohtanut tuoda miehelleen hanskat ja miesparka joutuu kulkemaan kädet sinisinä matkalla lounasravintolaan.
Oikeasti, jos vaimot tietäisivät mitä noilla työpaikoilla tapahtuu, niin eivät kyllä veisi miheiään sinne.
Ja itse sitten istutaan päivät pitkät av:lla ja morkataan miestä! Jo on...
kuitenkin aina muistaa ajatella miehen parasta eikä vain sitä mikä olisi itelle parasta ja helpointa.
Yritettiin kyllä pomon kanssa järjestää työ sillä lailla, ettei olisi kovin pitkiä istumisia, vaan olisi paljon jaloittelutuokioita, ja pitivät kokouksia samalla kävellen. Mutta ei, mies vain kitisi ettei tahdo mennä töihin, ja itkua väänsi aamuisin. Illat taas oli ihan hulinaa, se oli ihan yliaktiivinen ja riehui täällä.
Sitten päätin laittaa sen toisenlaiseen työhön. Nyt se rakentaa betonielementtejä ihan tyytyväisenä, se on semmoista liikunnallisempaa työtä että se saa purkaa sinne energiansa. Illatkin on rauhoittuneet kun siltä ei kukaan vaadi päivisin paikallaan istumista. Suosittelen!
olen kuullut, että esim. netissä on ns. seuralaispalveluja, joista hoitoapua saa tilata hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Myös lehtien henkilökohtaista -palstoja kannattaa seurata! Sitä kautta voi löytää hyvänkin vakihoitajan. Meillä käy lähes viikottain ihana 17 v Irina, joka ei edes veloita paljon mitään. Mieskin tykkää kovasti ja itse pääsen esim. jalkahoitoon.
eroahdistusta. sitten yhdessä tosi radikaalissa työpaikassa miehet saavat päivän aikana ottaa yhteyttä vaimoon halutessaan. oppivat sitten luottamaan siihen, ettei se vaimo oikeesti mihinkään katoa, vaikkei näkyvillä olekaan.
Alan heti seuraamaan ilmoituksia. Haluan miehelleni vain parasta!
ap
Siellä ne vie miehet koko päiväksi metsään, ja miehet saa leikkiä metsätyökoneilla. Kuulemma monet tykkää kovasti.
Soitin vain mml:ään (maaneheimin miestensuojeluliittoon) ja apu oli pian ovella. Nyt ainakin tiedä mistä hakea apua jos tilanne sitä vaatii. Hoitoon en kuitenkaan miestä laittaisi.
Ehkä tekin voisitte kokeilla tuota mml:ää tai sitten vaikka osapäivätyötä?
Vaatteet täytyy auttaa päälle, mutta yksin hän töihin mennä kipsuttaa. Tosin nyt heräsi epäilys, kun teillä muilla on noin hankalaa, mahtaako mies edes mennä töihin? Pitäisikö sitä alkaa kuskaamaan sinne kuitenkin?
Meillä kävi niin, että kun menin eräänä päivänä hakemaan miestä työpaikaltaan, se olikin jo heti aamusta mennyt lähibaariin juopottelemaan.
Eilen aamullakin hän lähti rientämään aamupalaveriin ennen kuin ehdin edes hänen ulkovaatteitaan riisua :) Pelkäsin kyllä, että ongelmia tulisi koska hän on työpaikallaan nuorimpia, mutta hyvin on mennyt. Eilisessä palaverissakin, pomon kertoman mukaan, mieheni oli hihkunut riemusta! Ja iltapäivällä kun hain mieheni (olivat juuri ulkona tupakkapaikalla) pääsimme jo melkein autolle asti kun mieheni yhtäkkiä keksikin tehdä täyskäännöksen ja palata muiden mukaan. Minun piti kantaa mieheni autoon ja hän vähän protestoi kun kiinnitin hänet turvavöihin... Ei olisi millään malttanut lähteä kotiin.
Allergia saattaa oireilla juuri tuolla tavalla. Esim. ohrasta tai omenasta/päärynästä valmistetut, yksittäispulloihin pakatut ns. virvoitusjuomatyyppiset aineet allergisoivat usein, joskus on kyse myös vilja-allergiasta. Kannattaa testata.
Itsenäistymistä työmatkojen suhteen harjoitellaan niin, että mies menee tällä hetkellä puolet työmatkasta minun seurassani ja sitten tulee omineen pois. Tavoitteena olisi, että mies kykenisi suoriutumaan kokonaan ilman vaimoa työmatkoista.
Tsemppiä ap:lle! Toivotaan, että tämä olisi vain joku kehitykseen liittyvä ohimenevä vaihe.