Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen ja poikien eroista...

Vierailija
26.09.2010 |

aina jaksan ihmetellä näitä jotka sanovat poikien olevna helpompia kasvatettavia. Mun kokemuksen mukaan ovat juuri päinvastaista. Mietin sitten ketä tahansa tuttavaperhettä joissa tyttö-tai poikalapsia niin joka kerta voidaan todeta että tytöt rauhallisempia ja tottelevaisempia. Oman poikani kohdalla sama juttu. Vaikka ei olekaan ilkeä niin on vilkas ja keppostelee mitä työt eivät meillä koskaan tee. Samoin myös leikit ylipäänsä ovat aggressiivisempia. Tytöilläsit omat piirteensä mutta meillä ainakaan tuo poika ei ole helpompi kasvatettava vaikka yhtä rakas onkin :D

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyisi muistaa että ei voi yleistää sitäkään. Rauhallisia poikiakin on, ja sitten taas remuavia tyttöjä.

Vierailija
22/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäni vaan ei ole helppoa olla koko ajan torumassa samasta asiasta ja siltikään ei viesti mene perille. Samoin myös meillä tytöt hoitavat hommansa tunnollisemmin ja uskovat kerrasta. Huomattavasti helpompaa kasvattaa lasta joka uskoo kerrasta...Helpompaa myös liikkua ihmisten ilmoilla kun on kaksi lasta jotka jaksavat sieosa paikallaan kassajonossa :D mutta ei tästä tarvi poikien äitien ottaa nokkiinsa kukin jaksaa erilaisia asioita. Se kyllä ihmetyttää kun poikalasten äidit väittävät että tytöt hankalampia mutta eihän heillä ole edes kokemusta! Yleensä ne kun ovat vain poikalasten äitejä... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän ovat remuavia viikareita useimmat! Aika harvassa on rauhalliset pojat mun kokemukseni mukaan.

Vierailija
24/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin jonkin aikaa kouluikäisten kanssa ja täytyy sanoa, että isommassa tyttlaumassa mulla tuli äkkiä poikia ikävä ;D

Onhan se niinkin, että poikien leikit menevät monta kertaa rajummiksi sun muuta, mutta pojat ovat usein myös suoraviivaisia ja kun tapellaan, tapellaan reilusti, sovitaan juttu ja se siitä. Noin karkeasti ilmaistuna. Tytöt kieroilivat, kiristivät, uhkailivat, nakkelivat niskojaan... Tyttölauman kanssa sai tosissaan olla varovainen, ettei tullut vedätetyksi ihan 6-0 :P Rauhallisempia ehkä, mutta kieroja kuin korkkiruuvit - jo pienestä pitäen ;)

Vierailija
25/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitatilanteessa, eikö?

Vierailija
26/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mulla on kokemusta myös niistä tytöistä, vaikkei omaa tyttöä olekaan.

Mun kumpikin poika kyllä jaksaa odottaa ja osaa käyttäytyä. He tietävät milloin on aika leikkiä ja milloin ei.

Mä en väittänyt, että tytöt ovat hankalampia. Sanoin vaan, että minusta on helppo kasvattaa poikia. Kummallakin sukupuolella on omat "ongelmansa" ja myös luonne vaikuttaa.

Vierailija
27/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän aloittajakaan voi tietää, jos on vain tyttöjä, ja silti väittää poikien olevan hankalampia. Tuttavaperheessäni on tyttö, joka ei usko puhetta, käyttäytyy todella huonosti varsinkin jos vieraita tulee, kyselee tökeriä kysymyksiä vierailta, töksäyttelee ruamsti jne. Ikää sen verran,e ttä pitäisi jo jotain uskoa. Eli molempi parempi, meitä on moneksi.

Vierailija
28/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä meidän ryhmässä on aika tasan tyttöjä ja poikia. EN mene allekirjoittamaan, että pojat olisivat hankalampia kasvattaa. Myönnän, että monesti pojilla voi olla kovempi ääni ja laajemmat liikeradat, mutta kasvatuksellisesti pokia ei suinkaan ole vaikeampi kasvattaa. Aika tasaisesti löytyy vilkkaita ja viekkaita tyttöjä kuin poikiakin. Ne muutamat tottelemattomat huomataan, mutta yhtä paljon on tavallisia mukavia poikia kuin tyttöjäkin (ja monet näistä huonosti käyttäytyvistä oppivat kasvatuksella jos taustalla ei mitään neurologista, toiset siis tarvitsevat erilaista kasvatusta kuin toiset)

Vierailija
29/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poikaa ja 1 tyttö. Yhtä helppoja tai vaikeita ovat kaikki. En usko, että kyse on sukupuolesta vaan siitä, miten asiat halutaan nähdä sukupuoliksymyksenä. Vanhemmat myös suhtautuvat lapsiinsa eri tavalla, nimenomaan tyttöinä ja poikina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän