Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus Ja Alkoholi

Vierailija
26.09.2010 |

Jos on ns "valemenkat", ja juo humalat, miten isolla todennäköisyydellä siitä on haittaa sikiölle? Eli toisin sanoen,miten pitkällä raskaus mahdollisesti on tuolloin kun on "valemenkat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa jo panikoimasta!!!!!!!!

Vierailija
2/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kokenut "valemenkkoja" vai...?

Ja niillä siis tarkoitan menkkoja jotka tulevat vaikka olisi raskaana. Joillain tulee parina päivänä pienen pientä vuotoa, toisilla alkaa menkat ilman mitään oireita vaikka normaalisti olisi rintojen kipua yms..onhan niitä jos jonkin laisia...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Kai tuollaista asiaa saa mielessään miettiä?

Ei kukaan ole panikoimisesta puhunut!

Ap

Vierailija
4/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli istukka ei ole vielä muodostunut joten sikiö ei ole saanut yhtään alkoholia. joten ei pelkoa :)

Vierailija
5/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden aikana menkathan ei ole oiekat ja niitä tuli vielä kahdesti raskautumisen jälkeen, vaikkakin niukkoina.

Luonnollisesti en myöskään olettanut olevani raskaana.

Ehdin juoda aika paljon ja kerroin sen myös neuvolassa. On tutkittu varmuuden vuoksi paremmin ja enemmän ensin ultralla ja sitten synnytyssairaalassa jälkitarkastuksissa vauva-aikana ja nyt neuvolassa. Toistaiseksi ei onneksi poikkeamia, lapsi 4v.

Älä huolehdi liikaa, kun tietää olevansa raskaana, ei alkoholi kuulu elämään, mutta se mitä on ennen tehnyt, ei pitäisi olla liikaa sydämellä. Lapsi voi olla terve tai sairas myös silloin, kun elää kaikkien normien mukaan eli lopettaa alkoholin nauttimisen jo raskautta yrittäessään.

Vierailija
6/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin sitten yksityisellä varmistamassa raskauteni ultrassa ja olin järkytykseltäni lentää selälläni (onneksi makasin jo tutkimustuolissa), kun lääkäri kertoi, että olen olen raskausviikolla 11.

Olin sattumalta tupakkalakossa kuukauden tuosta ajasta (hyvä, että edes sen verran), jona aikana en myöskään juonut pisaraakaan alkoholia. Mutta parit perskännit tuli vedettyä raskaudesta tietämättömänä, lapsi onneksi syntyi täysin terveenä. Jokuhan tähän voi tietysti sanoa, että joo, ne oppimisvaikeudet ym. tulevat sitten kouluiässä. Ehkä, ehkä ei. Ei elämää aina vain voi täysin suunnitella ja ennakoida. Sellainen yleisintuitio mulla on näistä asioista, että vakavaan FAS-oireyhtymään vaaditaan jatkuvaa ryyppäämistä läpi raskausajan. Ei välttämättä rapajuoppoutta, vaan toistuvaa alkoholin käyttöä. Korjatkoon ne, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.

Vierailija
7/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muillakin on noita valemenkkoja...

ja taas taitaa olla RV 11 menossa.

Ja jokaisen lapsen kohdalla menen samaan "lankaan". Me kun ei ns. "yritetä". Täysi selibaatti varmaan ainoa varma ehkäisykeino meillä.

Vierailija
8/8 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan mitään panikoi. Yritämme kovasti lasta, ja nyt tuli nuo "valemenkat". Ajattelin ihan oman mielen kannalta juoda pikku humalat, etten liikaa ala stressaamaan... Olen tehnyt monia testejä viimeisen 9kk, turhaan, aina nega. Nyt tuli sitten nuo valemenkat (1 lapsi ennestään, silloin tuli valemenkat") ja ajattelin että jos nyt vaikka viimein olisin raskaana. Mutta en halua ajatella asiaa stressinä, niinkun tähän asti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan