Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa nämä ihmiset, jotka sanovat kirkain silmin, että jatkaisivat töissä vaikka voittaisivat

Vierailija
25.09.2010 |

pääpotin lotossa!! Ja en usko pätkääkään että kenenkään motivaatio riittäisi moiseen! Mieti, että jos tilillä tai sijoitettuna on vaikkap 4 miljoonaa niin varmaan kävisi töissä jonkun kuppasen 1500-4000 euron kk-palkan takia 8 tuntia päiväss. NO, ne on näitä ihmisiä, joilla joko ei ole muuta elämänsisältöä kuin työ tai jotka yrittävä olla ahkeran ihmisen maineesssa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtahtiini tai määrään. Teen väitöskirjaa huikeassa tutkijayhteisössä ja raha ei todellakaan ole motiivi ja mikään summa ei saisi minua lopettamaan työtäni.

Vierailija
2/68 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtahtiini tai määrään. Teen väitöskirjaa huikeassa tutkijayhteisössä ja raha ei todellakaan ole motiivi ja mikään summa ei saisi minua lopettamaan työtäni.

Oma työni on tällä hetkellä mielenkiintoinen, saan päättää kokolailla vapaasti tekemisistäni ja tavoitteistani. Ehkä jatkaisin jonkun aikaa.

Mutta toisaalta, on niin paljon muutakin tekemistä mistä saa tyydytystä. Tarvis rakentaa muutama talo, se on kivaa hommaa jos pystyisi käyttämään siihen nyt töissä olemiseen kuluvan ajan. Pientä tutkimustyötä voisi tehdä oman harrastusalan eteen... Miksi olisin toisaalta niin itsekäs, etten antaisi työpaikkaani jos en sitä itse rahan takia tarvitse?

Toisaalta, 7 miltsiä on sen verran, että sillä pitäisi pystyä aloittamaan yritystoiminta ilman velkarahaa, ja siten tarjoamaaan ehkä töitä muillekin. Tavoitteet korkeelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan yli 4 tuhatta kuukaudessa.

Vierailija
4/68 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli huomattavasti enemmän rahaa, kuin mitä missään lottopotissa jaetaan ja silti teki töitä ihan tosissaan. Eläkkeelle tosin jäi aikaisemmin kuin tavallisesti. Ihmettelin kyllä välillä, miksi hän kävi töissä, mutta kai sai sisältöä elämäänsä.

Lottovoittajistakin muuten vain vähemmistö lopettaa työt, näin on Veikkaukselta kerrottu. Moni pitää kuulema kyllä virkavapaita ja saattavat vaihtaa vakituisen työn keikkatyöksi.

Vierailija
5/68 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkaisin työntekoa. Olen perheetön ihminen ja tykkään työstäni ja työkavereistani joten jatkaisin töissä ja sitä kautta ay-toiminnassa.

Olen työpaikkani luottamushenkilö.

Mitähän ihmettä tekisin jos en kävisi töissä? Sylkisin kattoon kerrostaloasunnossani vai?

Vierailija
6/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jatkaisin, vaan vailla stressiä, mitä nyt joutuu välillä työssä kokemaan.

Mä olen toimittaja, ja tykkään työstäni.

Vierailija
7/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että ilman muuta jatkaisi töitään - haluaa että homma toimii ja on innokas keksimään uusia ratkaisuja. Minusta tuntuu, että työpaikalla tulisi jopa hätä, jos tuo mies yhtäkkiä jäisi pois..sanoi, että hän sitten pitäisi välillä viikon tai kuukauden vapaata ja minä totesin, että joutuisi myös matkustamaan muualle. Töistä kun soitetaan joka päivä ja mihin kellonaikaan tahansa. Itse tekisin töitä varmaankin niin, että jollakin viikolla enemmän tunteja, seuraavalla olisin kotona ja esim. pesisin ikkunat ja leipoisin yms;-D. Toisella viikolla taas tekisin paljon tunteja. Missään nimessä en kokonaan jättäisi töitä!

Vierailija
8/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauniin talon, sijottaisin johonkin.

Jatkaisin duunia tehtaassa, vuorotyötä ja pekkaspäivinä voisi miehen kanssa lähteä pitkälle viikonlopulle johonkin romanttiseen kaupunkiin..

Jatkaisin töissä. Mitä muutakaan sitä tekisi?

Olen ollut aika monta vuotta lapsista kotona, ei tämä ole mitään elämää kun kaikki muut tutut käy töissä. Mikä vika työssä on?

Sää ap olet sellanen joka ei armeijaakaan kävisi, koska joku komentaa ja on rutiieja ja sääntöjä.

Vierailija
9/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatimaton ihminen, asunnoksi ostaisin jonkun 300 000 euron kerrostaloasunnon, täältä sillä rahalla saa ihan kivanlaisen. Toinen asunto ulkomailta samalla rahalla.

Uusi auto Nissan Qashqai noin 30 000 €.

Ulkomaanmatka joka kuukausi, en viihdy luksushotelleissa joten hotellitkin olisi ihan keskitasoa.

Vaateostoksia tekisin mutta siinäkin järki mukana, ei liikaa vaatetta koska kaikkia ei ehdi sitten edes käyttää jne.

Miljoonat eurot kasvavat vuodessa huonokorkoisellakin tilillä kymmeniä tuhansia euroja korkoa, lisäksi sijoitukset todennäköisesti lisäisivät omaisuutta.

kyllähän Jorma Ollila, Donald Trump sun muut tekevät edelleen töitä, vaikka varmasti voisivat vaikka sylkeä kattoon loppuikänsä? Ehkä sä olet työssä jota inhoat, mutta toiset ovat unelma- alallaan (en minä kylläkään). Sitäpaitsi joku 7 miljoonaa ei kauaa kestä jos ostaa heti viisitoista Ferraria ja matkustaa maailman ympäri joka vuosi. Eihän sillä saa kuin pari luksustaloakaan, ja sitten on taas mentävä töihin.

Vierailija
10/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempää työpäivää ainakin tekisin.Olen hoitaja vanhusten hoidossa.

Vierailija
11/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kliinistä työtä ja tutkimusta, ja kummastakaan en luopuisi. Tutkimuksen tekeminen helpottuisi huomattavasti, kun ei tarvitsisi väsätä apurahahakemuksia vaan saisi keskittyä oikeasti tekemään sitä työtä. Myös työni erikoissairaanhoidossa on niin mielenkiintoista, että en jättäisi sitä. Vähentäisin kyllä todennäköisesti.

Vierailija
12/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isolla tontilla ja kasvattaisin ison hyötypuutarhan ja ehkä jotain ihan myyntiin asti.

Se olisi unelmani.

Vierailija
13/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esim. 6tunnin päiviä. Minä pidän työstäni, toisaalta, jos saisin lottopotin voisin myös perustaa yrityksen, joka auttaisi esim. lapsiperheitä, joissa univelkaa tmv.

Vierailija
14/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lopettaisi nykyisen duuninsa, mutta kävisi jotain kursseja ja perustaisi sitten oman yrityksen. Pystyisi satsaamaan siihen kunnolla ja silloin siitä voisi saada oikeasti kannattavankin.

Minä en tiedä. Toisaalta ilman muuta haluaisin jatkaa työtäni (olen aineenopettaja), mutta voisin ehkä jäädä joksikin aikaa pois töistä ja opiskella vaikkapa opoksi tai erityisopettajaksi. En usko, että kokonaan voisin koulumaailmaa hylätä - vaikka se tosiaan joskus likakaivolta tuntuukin.

Vierailija
15/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla alalla siis pysyisin, mutta perustaisin oman yrityksen.

Ap ei ymmärrä että jotkut ovat unelma-ammatissaan ja PITÄVÄT työstään oikein todella paljon! Ei minun tarvitsisi nytkään käydä töissä, pärjäisimme paremmin kuin hyvin pelkästään mieheni palkalla. Minun palkkani menee lähes kokonaan säästöön ja on lähinnä naurettava kokopäivätyöstä! (1009e/kk nettona) Mutta pidän työstäni enkä edes osaa ajatella sitä työnä, se on elämäntapani, osa minua, jota ilman olisin ja olen ollut hukassa.

Olen hevosalalla.

Vierailija
16/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkaisin töissä ihan sosiaalisen elämän takia. Tykkään työstäni ja san nytkin tehdä hommia ihan oman makuni mukaan kun olen yrittäjä.

En näe mitään pointtia siinä että eristäystyisin vain yksiskseni puuhailemaan sitä sun tätä. Työ on kuitenkin julmetun iso osa elämääni juurikin niiden ihmisten takia joita tapaan päivittäin.

Mietippä ap uudelleen. Kaikkien muiden elämä kuitenkin jatkuisi ihan samalla lailla, he kävisivät töissä sen kuppaisen palkkansa eteen ja noin suuren lottovoiton myötä katoaisi kuitenkin 90% ystävistä ja tuttavista. Lottovoitto on kuin sairaus, siinä ystävyydet punnitaan.

Ostaisitko sinä ap ystäväsi mukaan matkoille ja olisivatko he kuitenkin kanssasi vain rahan takia vai sinun. Hyvin äkkiä huomaakin olevansa sen ukkonsa ja lapsien kanssa jatkuvasti ja sosiaalinen elämä on nollassa.

Ymmärrän hyvin että jostain liukuhihnahommasta ottaisi lopputilin, mutta kyllä sitä jotain kuitenkin tekisi. Perustaisi jonkun pienen putiikin tai kahvilan, mutta ei olisi mitään paineita työnteosta.

Vierailija
17/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonnollisestikaan ei myytäis tilaa pois lottovoiton vuoksi. Mutta tottahan me palkattais lisää työvoimaa ja kevennettäis omaa työtaakkaa. Ehdittäis vähän lomailemaankin ja ehkä raaskittais tehdä niitäkin lomia, joista joutuu vähän pulittamaan rahaa.

Ai kun olis mainiota, kun olis tilanhoitaja, jolle vois työntää tylsemmät rutiinihommat. Koneiden huollot ei meillä oikein nappaa, niin epä tarvis enää tehdä itse.

Vierailija
18/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki tuntuvat oleva unelmatyössä tai kutsumusammatissa. Minä olen vähän ajautunut alalleni, mutta pidän toki työstäni.

Työaikaa lyhentäisin mielelläni ilman lottovoittoakin, mutta se ei ole mahdollista. Jos työtä ei tarvitsisi tehdä rahan takia 2-3 pv viikossa riittäisi minulle. Upeaa työympäristöä olisi sääli hylätä, mutta ehkä tekisin niin. Voisin tehdä alaani sivuavia töitä freelancerina tai konsulttina. Tai perustaa yrityksen tai tehdä omaksi iloksi väitöskirjaa.

Vapaaehtoistyön osalta täytyy myöntää, etten ole mikään hoivaajatyyppi ja tylsistyisin sellaisissa tehtävissä, vaikka tarkoitus olisi hyvä. Hyväntekeväisyyden parissa voisin tehdä suunnitteluun ja rahoituskuvioihin liittyvää työtä.

Vierailija
19/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikaisesti. Eri asia miten työnantaja siihen suhtautuisi. Muuten en ihan varmasti menisi samaan työpaikkaan. Kouluun vois mennä takaisin. Kotiäitiys ei ole vaihtoehto, pää hajoais.

Vierailija
20/68 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

projektityötä tällä hetkellä jota en mistään hinnasta lopettaisi. Varsinaisen virkani josta olen tällä hetkellä virkavapaalla voisin kyllä itrtisanoa. Lomia pitäisin enemmän ja matkustelisimme perheen kanssa mutta en voisi kuvitellakkaan olevani kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän