"persjalkainen" ? Mitä tuo tarkoittaa?
Kommentit (27)
Minä 170cm olen hoikka mutta tasapaksu persjalkainen. Lähes viisikymppisenä onnistuu vieläkin tämä:
-Seiso suorassa lattialla ja laita jalkateräsi yhteen. Taivu eteenpäin koukistamatta polvia. Saatko kämmenesi lattiaan?
Vierailija kirjoitti:
Sopeuma kylmään ilmanalaan. Ei ole kauhean järkevää että kylmässä on pitkiä ulokkeita jäädyttämässä verta
Miten niin jäädyttämässä verta?
Vierailija kirjoitti:
sen niin, että ne vähän epäsopusuhtaisen muotoiset (usein lyhyet) ihmiset, joilla on ihan normaalimittainen selkä - tai jopa pidempi, mutta jalat hirmuisen lyhyet. Takapuoli on vähän ylempänä kuin missä monella muulla on polvet.
Pitkillä on toisinpäin pitkät jalat ja lyhyt selkä. Katsoin pitkään Telian mainosta että miten se vanha eukko näyttää niin oudolta, no sitten hoksasin että takapuoli on kainaloissa. Enkä itse ole kumpaakaan
Savolaisnaisia tarkoittaa. Pitkä peppu, paksu reisi, lyhyt jalka.
Himoittavia taskuvenuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä 170cm olen hoikka mutta tasapaksu persjalkainen. Lähes viisikymppisenä onnistuu vieläkin tämä:
-Seiso suorassa lattialla ja laita jalkateräsi yhteen. Taivu eteenpäin koukistamatta polvia. Saatko kämmenesi lattiaan?
Mäkin olen pitkä, mutta todella lyhytjalkainen. Helposti saan kämmenet lattiaan enkä ole tippaakaan notkea.
En tiedä miksi moni kuvittelee pitkien olevan aina pitkäjalkaisia.
Mä en kyllä ikinä näe tuon kuvauksen näköisiä naisia joten mikä ihme tuo yleistys ’suominainen’. Ja ihan hesassa asun.
Vähän kuten mongolian hevonen. Pieni mutta voimakas ja kestävä.