Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä-äiti

24.09.2010 |

En ole vielä raskaana, mutta vauva on suunnitelmissa. Kysyisinkin kokemuksia kasvissyöjä-äideiltä, ovatko tarvinneet jotain ravintolisiä raskauden aikana vai ovatko menneet ihan tavallisella ruokavaliollaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli apteekista hain raskausvitamiinipurkin. Kasvissyöjähän tarvitsee lisättynä vaan tota b12-vitamiinia, ja foolihappolisäähän on hyvä syödä muutenkin raskauden aikana ja sitä yrittäessä. Ja kalsiumtabletteja kannattaa syödä jos ei käytä maitotuotteita tai ei syö soijajuguja/juomia yms.

Pinaattia yms. rautapitoista ravintoon lisäksi, koska raudanpuutos tulee raskaana helposti.

Kalaa myös houkuttelivat neuvolassa syömään jos vaan aate ja maha antaa periksi.

Mutta ruokavalio on kyllä mennyt ihan samana. Vitamiinipilleri vaan päivässä lisänä.

Vierailija
2/6 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla, ettei vaadi mitään ihme kommervenkkejä. :) Kalaa olen syönyt silloin tällöin muutenkin, joten se ei ole "ongelma".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, jokseenkin normaalilla ruokavaliolla menin ja raskausvitamiineja söin. No juu, maitotuotteita aloin käyttää uudestaan vaikka olin ollut vuoden ilman, ne vähän aiheuttavat limaisuutta hengitysteihin minulla. Onneksi hapanmaitotuotteet eivät tee sitä niin paljon. Ja hyvin meni raskaus, terve ihana tyttö 1 v 7 kk tuolla tuhisee vaikka vähän pienikokoinen olikin syntyessään :)

- Metta

Vierailija
4/6 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sain esikoisen aikaan arvostelua kasvisruokavaliosta (syön maitotuotteita ja kananmunia eli oon lakto-ovovegetaristi), mutta hyvin sujui raskaus kasviruokavaliolla. Minulla on nyt kaksi lasta ja kolmas tulossa ja kasvisruokavaliolla mennään edelleen. Ainoa ravintolisä mitä tarvitsi oli rautavalmiste: ensimmäisessä raskaudessa halusin sen kasviperäisenä, mutta toisessa raskaudessa otin ihan perus obsidanin, vaikka eläinperäinen taitaakin olla. Ekassa raskaudessa tuo raudan imeytyminen oli nimittäin jatkuva ongelma ja hemoglobiini laski laskemistaan.

Sitten vielä perus raskauden aikainen monivitamiinivalmiste ja kalsium lisä joita kannattaa syödä myös imetyksen ajan.

Vierailija
5/6 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan kolmatta ja olen lakto-ovovegetaristi. Maitoa en kyllä oikeastaan juo mutta ruuanvalmistuksessakäytän toisinaan. Soijamaitoa juon paljon.Yleisimmin meidän ruuat on ihan vegaanisia. Syön ravintolisänä multitabs raskaus -pillerin päivässä ja kalkkitabletteja (joihin on tullut välillä ihan himo, joten tarpeeseen tullee?). Lisärautaa en ole tarvinnut missään vaiheessa. Meillä lapsetkin on samalla ruualla, tosin syövät joskus kalaa, ja hyvin ovat ksvaneet ja terveistä ollet.

Vierailija
6/6 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäraudan tarve, mutta toisaalta minulla on taipumusta anemiaan myös silloin, kun en ole ollut raskaana.

Olen ollut lakto-ovo-vegetaristi 16-vuotiaasta lähtien (ensi vuonna tulee 20v tällä ruokavaliolla täyteen) ja lapsia olen synnyttänyt neljä, kaikki olleet terveitä ja syntymäviikkoihin nähden täysin normaalipainoisia. Ruokavaliostani johtuvia ongelmia ei ole raskauksissa ilmennyt tuota anemiaa ehkä lukuunottamatta, mutta sehän on varsin yleinen vaiva myös sekasyöjillä raskausaikana. Rautalisä ja D-vitamiini ovat ainoat ravintolisät, joita olen tarvinnut.

Meillä lapset ovat sekaruoalla (kuten miehenikin), mutta käytännössä nuo syövät aika harvoin liharuokaa kotona.

Katjalah+Anselmi rv31+6