Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkellinen tyhjennys - jälkivuoto, kontrolli ja uusi raskaus

19.10.2006 |

Itselläni todettiin tuulimuna rv 8+5 ja lääkkeellinen tyhjennys rv 9+1.

Nyt haluaisin kuulla kokemuksia " elämästä tuulimunan jälkeen"

eli kuinka kauan vuoto jatkui lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ja koska alkoi seuraavat kuukautiset? Miten tyhjentymisen onnistuminen kontrolloitiin? Mulle sanottiin vaan, että raskasutestillä, jos näyttää negaa vuodon loppumisen jälkeen, ei tarvi ultrata.

Koska olette tulleet raskaaksi uudestaan? Uskaltaako jo yrittää heti, ilman, että tulee yksiäkään menkkoja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysyin gyneltä että miksi toiset neuvovat odottamaan 1-3 kuukautiset ja toisille annetaan ohjeeksi että heti kun jälkivuoto on loppunut saa aloittaa yrityksen. On kuulemma aina tapauskohtaista, vaikuttaa mm. äidin käyttämät lääkkeet ja hänelle tehdyt toimenpiteet. Siksi kannattaa noudattaa sitä ohjetta minkä lääkäri on antanut juuri sinulle. Hehän ovat kuitenkin ammattilaisia ja ovat näiden asioiden kanssa tekemisissä päivittäin.

Vierailija
2/3 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiön kasvu todettiin rv 11+1 ultratessa loppuneen jo rv8-9 ja sykettäkään ei siis löytynyt. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin samantien. Vuotoa minulla oli jonkin verran jo 2 päivää ennen tätä. Kovaa vuotoa oli noin vuorokausi lääkkeiden jälkeen ja tiputtelua sitten kolme viikkoa. Minulla oli kontrolli verikokeella ja ultralla 2 viikkoa tyhjennyksen jälkeen, koska oli viikkojen suhteen niin hilkulla että olisiko tarvinnut kaapia. Kaikki oli kontrollissa kunnossa, ja lupa uuden raskauden yrittämiseen annettiin heti. Nyt olen kohta 2 kk menkkoja odotellut ja pari raskaustestiäkin tehnyt, mutta negaa näyttää ja menkkoja ei vaan kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa sikiön sykettä ei löytynyt raskausviikolla 11+1. Lääkkeellinen tyhjennys seuraavana päivänä. Tyhjennysvuoto oli erittäin runsasta. Jälkivuoto kesti 4 viikkoa, jonka jälkeen raskaustesti edelleen positiivinen. Jälkitarkastuksessa keskussairaalan lääkäri ei laittanut kaavintaan, vaikka ultrassa näkyi " jotain" . Jäätiin odottamaan ensimmäisiä kuukautisia, jonka toivottiin tyhjentävän loput. 8 vk tyhjennyksestä tuli ensimmäiset todella runsaat kuukautiset, jotka kestivät 2 viikkoa. Huokasin helpotuksesta kun raskautesti näytti vihdoin negatiivista. Lähdimme viettämään kesälomaa heinäkuussa, mutta epämääräistä tuhruttelua oli keskimäärin parin päivän välein ja välillä viikko taukoa. Meni heinäkuu ja pitkälle elokuuhun, koska oma yksityinen gyne oli lomalla. Elokuun puolivälissä meni omalle lääkärille ja ultrassa näkyi edelleen raskausmateriaalia. Lopulta syyskuun ensimmäisenä päivänä tehtiin kaavinta. Istukasta oli jäänyt rippeitä kohtuun, joka näkyi arpikudoksena. Koko kesänä ei ovulaatiota ole tapahtunut ja nyt kuukautiset ovat todella niukat. Puoli vuotta meni koko ruljanssiin. Jos tästä jotain opin, niin seuraavalla kerralla menen suoraan kaavintaan.