Omaishoitajia paikalla?
Mitä muita palveluja kunnassasi on omaishoitajille kuin omaihoidon tuki?
Tuntuu että vanhusten hoitajille on vaikka mitä, lippuja lappuja tulee kotiin retkistä, mummoparkeista ja hoitajapalvelusta.
Mutta meille lasten hoitajille ei mitään.
Olispa joku parkki minne viedä kehitysvammainen lapsi lauantaiaamupäivänä pariksi tunniksi ja koko muu perhe voisi mennä vaikka yhdessä ostoksille ja kahville. Tai hoitsuopiskelija kotiin kuten vanhuksillekin.
Kommentit (9)
Huhhuh.
Monet vanhukset muuten maksavat hoitopalvelunsa itse, mikset sinä maksa?
palvelut, omaishoidon tukihan on tavallaan kunnan harkittavissa. Mun kotikunnassa kukaan ei yleensä saa loppuvuodesta mitään, esim. jos nyt anoo omaishoidon tukea, sitä ei saa koska määrärahat ovat loppu. Tokikaan sitä ei katkaista niiltä jotka sitä jo saavat, mutta uusia tukia ei myönnetä.
Huhhuh.
Mutta kun ei ole sitä palvelua.
ap
Huhhuh.
Mutta kun ei ole sitä palvelua.
ap
asianmukaisiin paikkoihin ja maksat kunnon korvauksen hoitajalle, niin alkaa homma pelittämään.
..kirjeitä lomista ja virkistyspäivistä yms. vaikka lapsen omaishoitaja olenkin. Samalla lailla ne lomat kuuluu mulle kuin vanhustenhoitajille.
Meidän kunnassa ei ole lomituspalvelua, 2 vrk omaishoitajan loman lomitus pitää itse hoitaa, mutta lapsi viettääkin osan viikosta laitoshoidossa.
Löytyisikö joku tukiperhe tms. teille avuksi ?
..kirjeitä lomista ja virkistyspäivistä yms. vaikka lapsen omaishoitaja olenkin. Samalla lailla ne lomat kuuluu mulle kuin vanhustenhoitajille.
Meidän kunnassa ei ole lomituspalvelua, 2 vrk omaishoitajan loman lomitus pitää itse hoitaa, mutta lapsi viettääkin osan viikosta laitoshoidossa.
Löytyisikö joku tukiperhe tms. teille avuksi ?
sisältävät kahvia, pullaa ja virrenveisuuta, ainakin meilläpäin.
Tukiperheet on kiven alla, semmoinen pitäis löytää itse ja toiseksi olen kyllästynyt yksityisiin auttajiin. He kun sairastuvat, tulee omia menoja, omien lasten kanssa ongelmia ja vaikka mitä. Sitten minä saan perua omat juttuni.
Selkeämpää että joku tekee hoitamista työkseen ja jos hän sairastuu, työnantaja hommaa sijaisen.
ja tämmäistä tunni parin parkkitoimistaa kaipaisin, vanhuksille sitä tosiaan on.
ap.
ei maksullista eikä verorahoilla järjestettyä, mutta kehitysvammaiten tukiliitolla on
lomaa ja hoitoapua. En ole kokenut tarvitsevani. Ensi talveksi mietin tuettua lomaa tms. kuntoremonttia, joita on omaishoitajille suunnattu.