Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja!! Lapsi 10v osti 12+ pelin

Vierailija
23.09.2010 |

Eli lapsi oli käynyt itse ostamassa pelin jossa ikäraja 12+ (sisältää väkivaltaa), oli ehtinyt avata muovit.

Voinko palauttaa pelin ja vaatia rahat takaisin?

Ja lapsi on todella pienen kokoinen, enemmän 8v kuin 12v, joten siitä ei kiinni että olisi luultu vanhemmaksi kuin on.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zilzer on op

Vierailija
22/41 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit liikkeellä? Ainakin kirjoitustyylistä päätellen näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko että jos suljette lapsiltanne kaikki maailman pokemonit sun muut, niin heistä tulee syrjittyjä? onko se sitten hauskaa kun koko peruskoulu kiusataan ja haukutaan nössöksi sun muuta? ja entäs sitten kun kakara aikuisena kohta julman maailman nii mitenköhän sen kestää kun ei ole ennen mitään pelottavaa/vaarallista/väkivaltaista nähnyt? siinä käy mamman tissiposkelle aika huonosti.

Vierailija
24/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun kukkahattu täti älä ragee

Vierailija
25/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:32"]Tätä minä en vain tule ikinä ymmärtämään, että vanhemmat antavat pienten lastensa pelata noita paljon isommille tarkoitettuja pelejä. Ettekö te tosiaan tajua, mitä se tekee lasten aivoille ja tunne-elämän kehitykselle, maailmankuvalle ja ajatusmaailmalle!!!! 6-vuotiaalle riittäisivät vielä opetuspelit esim. papunetin tyyppiset.

[quote author="Vierailija" time="24.09.2010 klo 08:23"]

Meillä tuolle 6 veelle on annettu poikkeus et 12+ peliä saa pelata kun kyseessä on spiderman. Ja muutenkin musta tuntuu et kaikki lasten pelit ovat 7+ esim wii pelikonsoli.. Ymmärrätkö ite pelistä mitään?

tarkkoja ollaan ikärajojen kaa mut poikkeuksia voi tehdä, joissain. Ja onhan moni teeveen sarjakin kielletty 15 / 13 vuotiailta..

[/quote]

[/quote]

Itse et varmaan lapsena ole pelannut tai katsonut k-15pelejä/leffoja?

Itse ainakin olen ihan normaali vaikka pienenä tuli pelattua raaempia pelejä ja olen tosi pienenä katsonut k-18 leffoja.

Pelit eivät vaikuta lapsen ajatusmaailmaan, ja pelit ei tee lapsista kouluampujia.

Vierailija
26/41 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herran jumala ihmiset menee ihan paniikkiin tämmöisestä esim.pokemon on k12 laittaa pelin nyt lukkojen taakse huhhuh

Vierailija
27/41 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät olisi saaneet myydä peliä pojallesi. Yleensähän avattuja pelejä ei kai voi palauttaa?

Vierailija
28/41 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etttä eivät olisi saaneet myydäkään peliä.

jos palautus ei onnistu, ota peli lapselta pois. hän on jo tarpeeksi vanhja tunnistamaan numerot ja ottamaan vastuuta tekemisistään. Hänelle on varmaan kotona asetettu säännöt, mitä ikärajaa saa ostaa ja hän rikkoi sääntöjä, joten menetti pelin ja rahansa? siinä omasta mielestäni sopiva rangaistus.

Vierailija
29/41 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vet.fi/dokumentit/Peliesite%202007.pdf

Vain K18 peleistä TÄYTYY kysyä henkkarit nuorilta. Toki myyjä voi olla myymättä esim K13 pelejä alle 13 vuotialle mutta se ei ole velvollisuus.

Terkuin pelejä myyvän kaupan täti

Vierailija
30/41 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin tuosta linkistä!

No tuskin rahoja saa enään, mutta täytyy käydä katsomassa mitä sanovat.

Vierailija
31/41 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaisin sitten, kun lapsi täyttää 12v.

Vierailija
32/41 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mistää vaikeudesta mitään traumoja pitäis tulla.

Vierailija
33/41 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna se pelaa

Vierailija
34/41 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

k-12 pelit eivät ole haitallisia. Itse annan lapsieni pelata k-12 pelejä koska ei ne ole raakoja. Niissä voidaan lyödä jotain tyypiä mutta ei sen kummoisempaa. Televisiossa näkyy paljon ohjelmia keskellä päivää jotka vastaavat k-16 pelejä. (tiedän kokemuksesta.) Lapsellesi sinun ei tarvitse peliä antaa mutta tämä on oma mielipiteeni. t: 46v. äiti sekä päivähoitaja. ps. olen neljän lapsen äiti 12, 10, 7 ja 4 vuotiaat. HUOM! (viimeisen en tietenkään anna pelata k-12 pelejä)

Vierailija
35/41 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos hän on 10.v niin puhut hänen kanssaa, ja kerrot kuinka huolissaan olit hän varmaan ymmärtää. :)

Vierailija
36/41 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minä en vain tule ikinä ymmärtämään, että vanhemmat antavat pienten lastensa pelata noita paljon isommille tarkoitettuja pelejä. Ettekö te tosiaan tajua, mitä se tekee lasten aivoille ja tunne-elämän kehitykselle, maailmankuvalle ja ajatusmaailmalle!!!! 6-vuotiaalle riittäisivät vielä opetuspelit esim. papunetin tyyppiset.

[quote author="Vierailija" time="24.09.2010 klo 08:23"]

Meillä tuolle 6 veelle on annettu poikkeus et 12+ peliä saa pelata kun kyseessä on spiderman. Ja muutenkin musta tuntuu et kaikki lasten pelit ovat 7+ esim wii pelikonsoli.. Ymmärrätkö ite pelistä mitään?

tarkkoja ollaan ikärajojen kaa mut poikkeuksia voi tehdä, joissain. Ja onhan moni teeveen sarjakin kielletty 15 / 13 vuotiailta..

[/quote]

Vierailija
37/41 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä noudatetaan ikärajoja niin peleissä kuin ohjelmissakin. Ja alle koulikäiset eivät todellakaan ole meillä katsoneet esim. Pokemonia, Simpsoneita tms. Lapsuus ja pehmeä tunneilmasto kunniaan!!! Ja lapsille rauha kasvaa.

Vierailija
38/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitään neuvotteluja 10 v ei peli pois jos ei noudata ikärajoja

Vierailija
39/41 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herran jumala ihmiset menee ihan paniikkiin tämmöisestä esim.pokemon on k12 laittaa pelin nyt lukkojen taakse huhhuh

Ja sitten kuitenkin se on sinun lapsesi, joka on koulussa ja kaveriporukassa aivan mahdoton ja tekee konnuuksia holtittomasti, ei keskity, on epäluotettava tai muuten sekava. Et tietenkään sitä huomaa, kun luulet, että se on ihan normaalia. "Pojat ne on poikii"!

Vierailija
40/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.vet.fi/dokumentit/Peliesite%202007.pdf

Vain K18 peleistä TÄYTYY kysyä henkkarit nuorilta. Toki myyjä voi olla myymättä esim K13 pelejä alle 13 vuotialle mutta se ei ole velvollisuus.

Terkuin pelejä myyvän kaupan täti

Kuka sulle noin on sanonut! Kyllä ne on ihan ikärajoja, ei suosituksia! Mä kävin raivoamassa kun mun lapselle ole myyty 10 vuotiaana K-16 peli ja kyllä kovasti pahoiteltiin ja myönnettiin virhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi