Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hohhoijaa anoppia!!!

Vierailija
23.09.2010 |

Anoppi taas sitten arvosteli ja pilkkasi meidän valintoja lapsenkasvatuksessa oikein olan takaa. V I T U T T A A !

Miten muut siedätte anoppienne kotkotuksia?

Mulla meni herne syvälle nenään, niin syvälle, että laitoin mieheni jyrähtämään asiasta äidilleen. Ei sellaista vittuilua jaksa kuunnella erkkikään!

Nyt varmaan sitten on täysi sota päällä. No, ainakin raja on nyt piirretty.

Mites muilla, puuttuuko anoppi teidän lastenkasvatusperiaatteisiin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihanat isovanhemmat (sekä miehen että minun vanhemmat), jotka eivät puutu lastemme kasvatukseen antamalla omia neuvoja kysymättä. Tukea ja apua antavat ilman pyytämistäkin ja aina pyydettäessä.

Kiinnostaisi tietää, millaisesta asiasta teillä oli kyse?

Voimia sinulle!

Vierailija
2/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene miehen selän taakse, jos olen jonkun kanssa eri mieltä ja kykenen esittämään asian niin, että en loukkaa toista.

Jos minun täytyisi laittaa mieheni jyrähtämään äidilleen, niin mieheni etsisi minulle terapeutin. Kukaan aikuinen tervepäinen ei toimi noin.

Toivottavasti miehesi ymmärtää, että kanssasi ei ole pakko elää vaan hän voi valita uudestaan. Toivottavasti seuraavalla kerralla puoliso on fiksumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, koska meillä myös minä olen aikuinen En mene miehen selän taakse, jos olen jonkun kanssa eri mieltä ja kykenen esittämään asian niin, että en loukkaa toista.

Jos minun täytyisi laittaa mieheni jyrähtämään äidilleen, niin mieheni etsisi minulle terapeutin. Kukaan aikuinen tervepäinen ei toimi noin.

Toivottavasti miehesi ymmärtää, että kanssasi ei ole pakko elää vaan hän voi valita uudestaan. Toivottavasti seuraavalla kerralla puoliso on fiksumpi.

Eli kertomani perusteella mieheni pitää laittaa minut vaihtoon??

Nice! Kiitos "diagnoosista" :D

Av aina osaa yllättää ;)

t:ap

Vierailija
4/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi ottaa palautetta vastaan ja meillä + monissa muissa tutuissa perheissä periaatteena on, että suuremmat periaatekysymykset keskustelee isovanhempien kanssa se, joka niiden lapsi on.

Vierailija
5/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, koska meillä myös minä olen aikuinen En mene miehen selän taakse, jos olen jonkun kanssa eri mieltä ja kykenen esittämään asian niin, että en loukkaa toista.

Eli kertomani perusteella mieheni pitää laittaa minut vaihtoon??

Nice! Kiitos "diagnoosista" :D

Av aina osaa yllättää ;)

Huomaa muuten, ap, miten hienovaraisesti tuo aikuinen ihminen osasi sinullekin kertoa oman mielipiteensä ;)

Vierailija
6/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihanat isovanhemmat (sekä miehen että minun vanhemmat), jotka eivät puutu lastemme kasvatukseen antamalla omia neuvoja kysymättä. Tukea ja apua antavat ilman pyytämistäkin ja aina pyydettäessä.

Kiinnostaisi tietää, millaisesta asiasta teillä oli kyse?

Voimia sinulle!

Kiitos! :)

Kyseessä on potta-asiat. Lapseni on kärsinyt pahasta ummetuksesta ja tällä hetkellä hän saa palkinnoksi pikkuauton, kun kakkaa potalle. Anopille tämä ei sovi. Ei kakkaamisesta hänen filosofiassaan saa palkita. Vittuili mulle, että ehkä lapsi sitten armeijassa osaa kakata ilman autopalkintoa...

Meidän välit on etäiset, syystäkin. En enää aio kertoa hänelle meidän asioista kuin pakolliset. Hän nimittäin tiesi kuinka pahasta ummetuksesta lapsi on kärsinyt. (On tarvittu peräruiskeita ym.) Halusi kuitenkin vittuilla tästä konstistamme, millä on houkuteltu lasta kakkaamaan.

Vierailija
7/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa muuten, ap, miten hienovaraisesti tuo aikuinen ihminen osasi sinullekin kertoa oman mielipiteensä ;)

Jep, huomasin :D

Yhtä hienovarainen kirjoitus, kuin halolla päähän pamaus! :D

Vierailija
8/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anoppisi tiedä miten hankala ummetus lapsellanne on? Te elätte arkea, ei hän. Sanokaa vaan, että tilanne on nyt meillä tällainen ja me hoidamme sen niin kuin hoidamme. Ostetaan sitten armeijaikäisenä vähän isompia autoja.

Vierailija
9/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta lapsi saisi tehtyä terveytensä kannalta välttämättömän, eli sen kakan, on ihan paikallaan palkita hänet urheudesta ja toisaalta lohduttaa kivusta ja epämukavuudesta. Kysehän ei ole siitä, että lapsi kiusallaan kieltäytyisi kakkaamsta.

Samoin rajoittaisin sitä, mitä aiheita anopin kanssa käsitellään. Ei hänen tarvitse saada osallistua teidän ratkaisuihinne. Kuulumisia voi kertoa muutenkin.

Vierailija
10/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta lapseltaan on paljon helpompi ottaa palautetta vastaan ja meillä + monissa muissa tutuissa perheissä periaatteena on, että suuremmat periaatekysymykset keskustelee isovanhempien kanssa se, joka niiden lapsi on.

Juuri tuon takia päädyttiin siihen, että mieheni saa olla viestinviejänä. Anoppi on aiemminkin puuttunut ikävästi kommenteillaan ja miehenikin on sen huomannut ja siitä ärtynyt. Nyt vaan ekan kerran annettiin palautetta, kun meni todella överiksi. Eli ihan yhtä rintamaa tässä mieheni kanssa ollaan. Enkä ole menossa vaihtoon ;)

Vierailija
11/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi myös huono syömään? Siitä tulee kierre, kun ei syö kuitupitoista, vatsa laiskistuu ja laiskistuu.

Vierailija
12/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihanat isovanhemmat (sekä miehen että minun vanhemmat), jotka eivät puutu lastemme kasvatukseen antamalla omia neuvoja kysymättä. Tukea ja apua antavat ilman pyytämistäkin ja aina pyydettäessä. Kiinnostaisi tietää, millaisesta asiasta teillä oli kyse? Voimia sinulle!

Kiitos! :) Kyseessä on potta-asiat. Lapseni on kärsinyt pahasta ummetuksesta ja tällä hetkellä hän saa palkinnoksi pikkuauton, kun kakkaa potalle. Anopille tämä ei sovi. Ei kakkaamisesta hänen filosofiassaan saa palkita. Vittuili mulle, että ehkä lapsi sitten armeijassa osaa kakata ilman autopalkintoa... Meidän välit on etäiset, syystäkin. En enää aio kertoa hänelle meidän asioista kuin pakolliset. Hän nimittäin tiesi kuinka pahasta ummetuksesta lapsi on kärsinyt. (On tarvittu peräruiskeita ym.) Halusi kuitenkin vittuilla tästä konstistamme, millä on houkuteltu lasta kakkaamaan. t:ap

Miten ihmeessä menet noin tekemään? Kun se ummetus ei ole tahdon asia ollenkaan, siitä ei siis palkita, koska lapsi ei voi asialle mitään!

Jos lapsellasi olisi diabetes, niin saisiko hän palkinnon, jos verensokeri olisi ateria jälkeen alhainen? Tai saako flunssainen lapsi palkinnon, jos ei yski?

Vierailija
13/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene miehen selän taakse, jos olen jonkun kanssa eri mieltä ja kykenen esittämään asian niin, että en loukkaa toista.

Asia väännetään niin, että syypää on ap, vaikka ei oikeasti edes tiedetä, mistä on kyse. Tulee mieleen se viestiketju, jossa ap valitteli ystävänsä ex-miehen törkeää käytöstä lapsiaan kohtaan. Av-mammat yksissä tuumin haukkuivat ap:n ystävättären maanrakoon lasten ja isän välien pilaamisesta...

Ap, on ehdottomasti viisaampaa, että tiukat kommentit perheessä hoitaa se puoliso, jonka sukulaisesta on kyse. Näin on edes etäinen mahdollisuus siihen, että välit eivät mene pilalle.

Ymmärrän myös tuon kakkaamishomman. Meilläkin se on ajoittain yhtä tuskaa, ja kakkaamista on houkuteltu erilaisin palkkioin välillä hyvin tuloksin ja välillä huonoin (palkkiot vaihdelleet tarroista ja leluista jopa tikkareihin - niin epätoivoisia tässä perheessä on oltu). Kun on vierestä seurannut lapsen kakan punnerrusta, sitä itkua ja huutoa ja vartalon jäykäksi menoa, on valmis ihan mihin tahansa, jotta se ei toistu. Kukaan ei halua nähdä, kuinka omaan lapseen sattuu - ja vieläpä toistuvasti. Me saatiin lääkäriltä kylläkin Movicol-resepti. Teillä ei tainnut auttaa lainkaan? Meillä riittää nykyään se, että totean, että jahas, kakkaako ei taas kuulunutkaan, otetaanpa lääkettä. Hetken päästä lapsi on kakalla ja väkertää kakan ulos ilman suurempia kipuja. :)

Tsemppiä kakkahommaan ja antaa sen miehesi vain pitää äitiään kurissa. Asia ei ensinnäkään anopille kuulu, ja toiseksi, kai hän sitten kertoo myös, mikä on hänen hieno patenttiratkaisunsa tilanteeseen. On helppoa ivata ja pilkata, kun ei tarvitse itse todistaa mitään. Tosi lapsellista käytöstä vanhalta akalta!

Vierailija
14/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse ottaa lasta hoitoon. Ehkä hän oli tahallaan eri mieltä kanssasi, koska kyllästyi hoitovastuuseen.

Vierailija
15/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on ehdottomasti viisaampaa, että tiukat kommentit perheessä hoitaa se puoliso, jonka sukulaisesta on kyse. Näin on edes etäinen mahdollisuus siihen, että välit eivät mene pilalle.

Ymmärrän myös tuon kakkaamishomman. Meilläkin se on ajoittain yhtä tuskaa, ja kakkaamista on houkuteltu erilaisin palkkioin välillä hyvin tuloksin ja välillä huonoin (palkkiot vaihdelleet tarroista ja leluista jopa tikkareihin - niin epätoivoisia tässä perheessä on oltu). Kun on vierestä seurannut lapsen kakan punnerrusta, sitä itkua ja huutoa ja vartalon jäykäksi menoa, on valmis ihan mihin tahansa, jotta se ei toistu. Kukaan ei halua nähdä, kuinka omaan lapseen sattuu - ja vieläpä toistuvasti. Me saatiin lääkäriltä kylläkin Movicol-resepti. Teillä ei tainnut auttaa lainkaan? Meillä riittää nykyään se, että totean, että jahas, kakkaako ei taas kuulunutkaan, otetaanpa lääkettä. Hetken päästä lapsi on kakalla ja väkertää kakan ulos ilman suurempia kipuja. :)

Tsemppiä kakkahommaan ja antaa sen miehesi vain pitää äitiään kurissa. Asia ei ensinnäkään anopille kuulu, ja toiseksi, kai hän sitten kertoo myös, mikä on hänen hieno patenttiratkaisunsa tilanteeseen. On helppoa ivata ja pilkata, kun ei tarvitse itse todistaa mitään. Tosi lapsellista käytöstä vanhalta akalta!

Kiitos viestistäsi! Movicol Junior on juuri aloitettu ja "perästä kuuluu" jälleen hieman useammin. :) Nyt harjoitellaan pottailua, kun kuukausitolkulla kakat tuli aina housuun ja lopulta ei ollenkaan. Ummetus meni ihan kamalaksi, Klyx-peräruiskeetkin jouduttiin ottamaan käyttöön.

Tiedänpä jatkossa olla kertomatta meidän kuulumisia anopille. Hän vaan on ollut todella kiinnostunut ja halunnut tietää meidän asioista. En kerro enää, sen opin nyt. Olemme hyvin erilaisia ihmisiä, mutta olen yrittänyt avoimin mielin tutustua häneen paremmin ja tulla läheisemmäksi, mutta nyt tuli kyllä sellainen saavillinen kylmää vettä niskaan, että antaa olla.

Vierailija
16/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä menet noin tekemään? Kun se ummetus ei ole tahdon asia ollenkaan, siitä ei siis palkita, koska lapsi ei voi asialle mitään!

Jos lapsellasi olisi diabetes, niin saisiko hän palkinnon, jos verensokeri olisi ateria jälkeen alhainen? Tai saako flunssainen lapsi palkinnon, jos ei yski?

Kun lapsi kärsii ummetuksesta, hän alkaa pelätä kipua eikä mene tekemään kakkaa, vaikka se kakka ehkä tulisikin helpommin alkuvaiheessa. Niinpä kierre vain pahenee. Palkkioilla yritetään houkutella sitä lasta tekemään kakka silloin, kun se vielä on helpompaa eikä niin kivuliasta. Vähän niin kuin houkuteltaisiin flunssaista lasta pysymään vuoteessa, jotta paranee tai diabeetikkoa ottamaan piikkinsä. Eli siis aivan eri asia mistä sinä puhut!

Vierailija
17/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija ja auto-heitto oli kieltämättä herkullisen myrkyllinen :D Onko lapsi myös huono syömään? Siitä tulee kierre, kun ei syö kuitupitoista, vatsa laiskistuu ja laiskistuu.

Eikö vain... Oikea anopin kielen sivallus! :D

Jep, lapsi on kausittain huono syömään ja se taas sitten näkyy suolen toiminnassa ja sitten kun suoli ei toimi, niin ruokakaan ei maita, eli sellainen noidankehä.

Vierailija
18/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia väännetään niin, että syypää on ap, vaikka ei oikeasti edes tiedetä, mistä on kyse.

... ei tosiaan tiedetä, mikä on äidin ja muun ympäristön rooli, vai mistä homma johtuu.

Meilläkin on suvussa yksi panttaajatapaus, nyt jo armeijaikäinen poika, joka pienestä pitäen on ollut erittäin kranttu ja erittäin itsepäinen ja näin ollen kakkaakin on väännetty melkein dynamiitin kanssa. Poika ei vielä aikuisenakaan suostu syömään esim. salaatteja, kahta vihannesta ottaa vähän mutta ne pitää leikata erikseen lautasenreunalle, eivätkä ne saa koskettaa muuta ruokaa. Ruokalajeista kelpaa vain jokunen. Äitinsä ja äidin äiti hoitavat poikaa edelleen kuin taaperoa, valmistavat mieliruuat erikseen hänelle, ja jos vaikka pojan vanhemmat lähtevät matkalle, mummu ryntää paikalle pitämään pojan muonissa. Poika kun ei myöskään "huomaa tehdä" minkäänlaista ruokaa itse. Pitsaa hän osaa tilata sentään. Nuorempana hän pyysi puhtaan vaipan, että voisi kakata siihen potan sijasta. Miten näin hyvin hoidettu lapsi voi koskaan lähteä kotoa ja muuttaa esim. opiskelijakämppään? Hänhän kuolee nälkään.

Vierailija
19/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä menet noin tekemään? Kun se ummetus ei ole tahdon asia ollenkaan, siitä ei siis palkita, koska lapsi ei voi asialle mitään! Jos lapsellasi olisi diabetes, niin saisiko hän palkinnon, jos verensokeri olisi ateria jälkeen alhainen? Tai saako flunssainen lapsi palkinnon, jos ei yski?

Kun lapsi kärsii ummetuksesta, hän alkaa pelätä kipua eikä mene tekemään kakkaa, vaikka se kakka ehkä tulisikin helpommin alkuvaiheessa. Niinpä kierre vain pahenee. Palkkioilla yritetään houkutella sitä lasta tekemään kakka silloin, kun se vielä on helpompaa eikä niin kivuliasta. Vähän niin kuin houkuteltaisiin flunssaista lasta pysymään vuoteessa, jotta paranee tai diabeetikkoa ottamaan piikkinsä. Eli siis aivan eri asia mistä sinä puhut!

Kun lapsi kärsii ummetuksesta, ei palkkio sitä paskaa sen helpommalla ulos tuo. Kyllä siihen on olemassa ihan lääkkeet, joita käytetään, jos vanhemmat eivät tunne kuitupitoisia ruokia. On vanhemman laiskuuttaa houkutella uloste palkinnolla sen sijaan että varmistaisi, että ummetusta ei synny.

Ja kyllä, meillä on lapsi, jolle oli kehittymässä tuollainen ongelma, mutta kiitos järkevät toiminnan ja apteekin avun ei autokaupassa tarvinnut käydä. Vaatii vanhemmilta enemmän kuin käydä ostamassa leluautot, mutta lapselle paljon parempi.

Vierailija
20/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopin sanomiset tunget sille itselleen sinne ja syvälle. ei kannata huomioida. itse tiedät lapsesi tilanteen ja se on tärkein :)