Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on auttanut alkuraskauden pahoinvointiin?

22.09.2010 |

Hei

Mistä olette saaneet apua alkuraskauden pahoinvointiin?

Itselläni on nyt taas niin käsittämätön kuvotus koko ajan ja se on vielä helppoa siihen verrattuna, kun sitten iskee se "oikea" huono olo.. Hajut yököttää, ruuan ajatteleminen yököttää, jalkeilla en voi olla koska yököttää ja alkaa pyörryttää jne.

Onneksi olen pienimmäisen kanssa vielä hoitovapaalla. Työntekijäksi minusta ei tässä kunnossa kyllä olisikaan, mutta silti kaipaan vinkkejä, mistä ootte saaneet apua pahoinvointiin.. Kiitos jo etukäteen. =)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa seuravat asiat:

-1 näkkäri heti aamulla oli olo mikä hyvänsä

-kahvi pois kokonaan

-söin säännöllisesti jotain ettei nälkä ehdi tulla

-sitruunavesi

Toisessa raskaudessa elän nyt pahinta oksetusaikaa. (rv8+2) Minua on auttanut:

-novelle sitruuna vishy

-säännöllinen syöminen koko ajan

-smoothiet

-kahvin välttäminen

-karkkien välttäminen

-tarpeeksi unta

Toivottavasti näistä olisi jotain apua.

Vierailija
2/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mulla pahoinvointia on kestänyt ihan tänne loppuraskauteen asti (rv. 37+5), ja apua olen saanut pahoinvointirannekkeista, ja myös akupuntiosta, jota annettiin äitiyspoliklinikalla alkuraskaudesta. Varsinkin akupunktio auttoi minulla todella hyvin. Se taitaa tosian olla aika yksilöllistä, kuinka se tehoaa. Rannekkeita olen myös pitänyt yötä päivää, ja jos joskus ne unohdan suihkun tms. jälkeen laitta, sen kyllä huomaa myös olossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointirannekkeet autto vähän. Pääasiassa pahoinvoinnin aika (2kk) meni lepäillen...mikään ei kunnolla auttanu. Parhaiten maistu jäiset marjat ja kylmä greippi, niillä sai vähän hillittyä oksetusta. Ylipäätään kaikenlainen raikas oli ainakin mulle mieluisinta. Kannattaa varmaan kokeilla jotain kylmää jos kerran hajutkin yököttää, kylmä ruoka ei kuitenkaan haise niin paljoa. Koita saada edes juotua mehuja jos ruoka ei niin maitakaan. Tsemppiä pahoinvoinnin kestämiseen.

-ray rv37+2

Vierailija
4/5 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistelen täällä itse alkuraskauden pahoinvoinnin ja huimauksen kanssa.

Sain neuvolasta vinkin, että pitäisi parin tunnin välein syödä jotakin, ja että voisi helpottaa jos koko ajan suussa on jotakin pureskeltavaa.

Mulla tilanne on se, että pitäisi syödä jotakin vähintään tunnin välein, mutta tuntuu etten kertakaikkiaan jaksa syödä niin paljoa kuin tämän pahoinvoinnin estämiseksi pitäisi. Vatsa täyttyy todella pienestä, ja elämä menee nyt ehkä puolentunnin/tunnin jaksoissa eteenpäin..

Olen sentään saanut nyt 2 yötä nukutuksi hyvin, niin jaksaa vähän paremmin.

Oksentanut en vielä ole, mutta ei se kaukana ole ollut. Tänään rv 6+1, saas nähdä mitä tuleman vielä pitää...

5/5 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito pelasti mun päiväni alkuraskaudessa. Pahoinvointi rauhottui selvästi isolla lasillisella kylmää maitoa. Etova olo jäi, mutta helpotus oli selvä.

Etenkin aamuisin pyrin syömään sitä, mikä tuntui maistuvan, eli lähinnä hedelmiä.

Tuntui, että piti jatkuvasti syödä jotain, ettei maha mene tyhjäksi ja pahoinvointi pahene. Sitä varten mulla oli aina viinirypäleitä (helppo ja nopea ja aina saa sopivan määrän) ja töissä riisikakkuja.

Niin ja jossain vaiheessa ostin jotain imeskeltäviä sitruuna-pastilleja, Mynthoneita tai jotain. Raikkaina jotenkin helpottivat olotilaa.

Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian! b