Ei kannata varata hotellia booking.com kautta
Katselin hotellia Bangkokista 2 yöksi. Katoin hinnan booking.com kautta ja laitoin suoraan hotelliin tarjouspyynnön. Hotellista tuli tarjous muutamassa tunnissa ja hintaero oli huima!
Booking.com kautta hinta 512,92 2 yötä ja hotellin antama tarjous samasta huoneesta 326,55 eli melkein 200,- euroa halvempi!!!
Kommentit (85)
Vietin edellisyön booking-hotellissa, joka maksoi ihan sen saman otti mistä tahansa. Parhaillaan olen majoituspaikassa jonka varasin suoraan koska hotels.com ei toiminut -vaikka sitten ilmoittikin vapaasta huoneesta jota ei olisi voinut perua ilmaiseksi. Olisin saanut bonusyöt täyteen.
Mulla lähti korttitiedot kävelemään hotels.comin kautta. Varasin siis ihan Turusta hotellihuoneen sen kautta, ja viikko-pari matkan jälkeen alkoi tililtä mennä outoja ostoksia ulkomailta ja luottokunnasta soitettiin, että nyt näyttää epäilyttävältä. Pankissa kävi ilmi, että kortilta oli yritetty paljon paljon enemmän ostoja tehdä kuin mitä oli mennt saldon puitteissa läpi. Kortti uusintaan, rikosilmotus ja rahojen anominen takas luottokunnalta.
Sinä keväänä olikin lehdissä paljon tuosta hotels.comista, että sitä käyttäneiden ihmisten korttitiedot on varastettu, satoja tapauksia pelkästään Suomessa. Tämänkin vuoden puolella on uutisoitu tulleen tapauksia. Miten ihmeessä uskallatte varata hotels.comin kautta enää nykyään, ettekö oo kuulleet näistä tapauksista?!? Itse firma ei tietysti mitään myönnä, eikä poliisi oo pystyny vedenpitävästi osottamaan sen syyllisyyttä, vaikka kaikken uhrien ainoa yhteinen tekijä on juuri tuo hotels.com. Oikein pistää vihaksi kun ne mainostaa aina vaan. En suosittele!! :(
Vierailija kirjoitti:
Sinä keväänä olikin lehdissä paljon tuosta hotels.comista, että sitä käyttäneiden ihmisten korttitiedot on varastettu, satoja tapauksia pelkästään Suomessa. Tämänkin vuoden puolella on uutisoitu tulleen tapauksia. Miten ihmeessä uskallatte varata hotels.comin kautta enää nykyään, ettekö oo kuulleet näistä tapauksista?!? Itse firma ei tietysti mitään myönnä, eikä poliisi oo pystyny vedenpitävästi osottamaan sen syyllisyyttä, vaikka kaikken uhrien ainoa yhteinen tekijä on juuri tuo hotels.com. Oikein pistää vihaksi kun ne mainostaa aina vaan. En suosittele!! :(
Onhan tuo muistissa. Täyttä varmuutta ei tuosta jutusta tullut, ainoastaan ihmisten kertomukset mihin ei välttämättä ole luottamista. Kieltämättä se vähän huolestuttaa, että hotels.com on sivuuttanut asian, eivätkö saaneet selville mitä on tapahtunut? Jos tietomurto olisi myönnetty ja vakuutettu asian olevan korjattu, olisi luottamustakin enemmän.
Olen tänä vuonna varannut majoituksen booking.comin kautta noin 15kertaa. Ikäväkseni huomasin noin kuulausi sitten, että nämä paljon vouhotetut genius tarjoukset ovat ihan saman hintaisia kaikille muillekin. Vit-tu mitä kusetusta!
Aplari kirjoitti:
Olen tänä vuonna varannut majoituksen booking.comin kautta noin 15kertaa. Ikäväkseni huomasin noin kuulausi sitten, että nämä paljon vouhotetut genius tarjoukset ovat ihan saman hintaisia kaikille muillekin. Vit-tu mitä kusetusta!
Noihin -50% yms erikoistarjouksiin ei kannata luottaa, sama juttu kilpailijoilla hotels.com, Ebookers yms.
Hinnat noissa yleensä melkein samat.
ps. Tämän linkin kautta 15€ takaisin Booking varauksesta: https://www.booking.com/s/tuures57
(Palstan sääntöjen mukaisesti kerron, että myös suosittelija saa korvauksen)
p.karapuu kirjoitti:
Booking.com on vaarallinen, älkää käyttäkö. Ei ota mitään vastuuta käyttökelvottomista huoneista ja pelaa kylmästi vuokranantajan pussiin. Heikko kokemus Ott Sõnajalgin omistamista asunnoista Tallinnassa, Jõe 5. Kuukautisverta lakanoilla ja kaverin törkeää käytöstä päälle! Varokaa kun etsitte majoitusta Tallinnasta!
No johan nyt on kumma ettei booking maksanut sinulle korvauksia kaverisi törkeästä käytöksestä! Kokeile vakuutuksesta.
Mä en kyllä enää varaile booking.com mitään. Peruuttivat päivän ennen lähtöä pari kuukautta aikaisemmin tehdyn varauksen ja tarjosivat toista samanhintaista majoitusta keskeltä ei mitään. Sanoin etten suostu vaihtamaan, mutta sitten eivät enää vastanneet viesteihin, muuta kuin kyselleet olinko tyytyväinen palveluun. Oli pakko varata huone toista kautta, kun ei voinut jäädä odottelee. Pari muutakin sekoilua tapahtunut, muttei mitään näin isoa.
Tämän jälkeen olen mielummin varannut suoraan hotellilta, koska helpompi setviä asiat ilman välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä enää varaile booking.com mitään. Peruuttivat päivän ennen lähtöä pari kuukautta aikaisemmin tehdyn varauksen ja tarjosivat toista samanhintaista majoitusta keskeltä ei mitään. Sanoin etten suostu vaihtamaan, mutta sitten eivät enää vastanneet viesteihin, muuta kuin kyselleet olinko tyytyväinen palveluun. Oli pakko varata huone toista kautta, kun ei voinut jäädä odottelee. Pari muutakin sekoilua tapahtunut, muttei mitään näin isoa.
Tämän jälkeen olen mielummin varannut suoraan hotellilta, koska helpompi setviä asiat ilman välikäsiä.
Varasin bookingin kautta hotellin tosi edullisesti. Kuukauden päästä varauksesta tuli sähköpostia et on tullut hinnoittelussa virhe ja hinta pompsahti niin paljon että tulee huomattavasti halvemmaksi varata valmismatka. Liekkö heillä useinkin näitä virheitä ettei hinnat pidä paikkaansa. Kukahan olisi maksanut lennon varausmaksut jos olisi jo kerinnyt lennotkin varata..
Vierailija kirjoitti:
No, tuohan on puuta heinää! Booking.com suhtautuu todella ylimelisesti ja kylmästi huoneiden peruttamiseen tai varauksen ajankohdan muuttamiseen. Force majeureita ei siinä firmassa taatusti tunneta! - Hankkikaa hukkaan menneet rahanne vakuutusyhtiöstä. Näin kuului vastaus Booking.comista ja leuhkasta Saariselän hotellista, kun yritin peruuttaa huoneeni (7922 yötä 382 euroa!) äitini sairastumisen vuoksi.
Halpa tuo näköjään oli. Ja jos on 21 vuodeksi ottanut huoneen vajaalla 400 eurolla niin luulisi ettei pari tyhjänä ollutta yötä haittaisi.
Mulla kävi niin, että maksu nousi jälkeenpäin yli satasella, mitä oli varattaessa. Peruakaan ei voinut. En käytä koskaan tätä puljua ja en suosittele kenellekään!
Paljon parempia ja luotettavampia hotellisivustojakin löytyy.
Booking.com ei ole oikein enää hotellien suosiossa. Booking.com ei mitenkään varmista maksamiseen käytettyjä luottokortteja, vaan hotellin täytyy tarkastaa että hottellivieraalla on varaukseen käytetty kortti ja oikeus käyttää sitä. Oltiin Ruotsissa kusessa, kun pomo oli varannut ja maksanut huoneen valmiiksi, mutta meillä ei tietenkään ollut sitä kyseistä korttia mukana. Hotelli ei kuulema olisi saanut antaa huonetta meille, anotoi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti korttitiedot kävelemään hotels.comin kautta. Varasin siis ihan Turusta hotellihuoneen sen kautta, ja viikko-pari matkan jälkeen alkoi tililtä mennä outoja ostoksia ulkomailta ja luottokunnasta soitettiin, että nyt näyttää epäilyttävältä. Pankissa kävi ilmi, että kortilta oli yritetty paljon paljon enemmän ostoja tehdä kuin mitä oli mennt saldon puitteissa läpi. Kortti uusintaan, rikosilmotus ja rahojen anominen takas luottokunnalta.
Parilta työkaverilta on mennyt luottokortti vaihtoon jo monta kertaa kun ovat käyttäneet hotels.com palvelua.
Aina kannattaa varmistaa hotellin sivulta saako sieltä suoraan halvemmalla. Yleensä ei. Itse olen ollut tyytyväinen booking.comiin. Usein ollut halvempi kuin esim. Trivago.
Booking.com ollut ok, mutta nyt peruutti meidän kevään kolmen yön varauksemme itse, kun olivat luottamuspulassa hotellin kanssa.
Rahat oli hotelli jo ottanut tililtämme ja kumpikaan ei suostu edes vastaamaan kyselyihimme rahojemme palautuksesta.
Booking.com siis peruutti varauksemme, ei hotelli. Jo kolmesti olemme vaatineet Booking.comilta rahojen palautukseen, mutta eivät suostu edes vastaamaan, vaikka ovat auki 24/7.
Tämä on sitä hienoa palvelua.
Booking.comin kilpailijalla ebookersilla alkanut tammiale.
Ja molemmista näistä saa bonuswa B-wayn kautta.
Raaja huijaus, eri majoitus maksettiin ja nimi vaihtui toiseen ennakkoon maksettaessa, en suosittele ainakaan maksamaan ennakkoon mitään
Itse käytän ebookersia, voin suositella muillekin.
Olen varannut hotellin booking.comista kymmeniä kertoja, pääosin Eurooppan ja Pohjois-Amerikkaan, ei kertaakaan ole ollut ongelmia. Peruutukset ovat onnistuneet helposti, jos on varannut huoneen peruutusoikeudella. Tsekkaan hotelliarviot Tripadvisorista (todenmukaisemmat siellä) ja esim. Britanniassa kysyn yleensä myös suoraan hotellista tarjouksen. Usein booking.com on edullisin, jos ottaa "maksa heti, ei peruutusoikeutta". Silloin (ja muutenkin) pitää sitten olla se matkavakuutus. Booking.comissa kanta-asiakkaat saavat myös parempia tarjouksia ja noita 15e alennuksia (ollaan vertailtu miehen kanssa, ja mulle on samoista hotelleista samoilla päivämäärillä ollut parempi hinta). Booking.comin suhteen pätee sama kuin muihinkin palveluihin: tutki mitä olet ostamassa ja ymmärrä lukemasi.