Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannata varata hotellia booking.com kautta

Vierailija
22.09.2010 |

Katselin hotellia Bangkokista 2 yöksi. Katoin hinnan booking.com kautta ja laitoin suoraan hotelliin tarjouspyynnön. Hotellista tuli tarjous muutamassa tunnissa ja hintaero oli huima!

Booking.com kautta hinta 512,92 2 yötä ja hotellin antama tarjous samasta huoneesta 326,55 eli melkein 200,- euroa halvempi!!!

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt http://www.booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.

Vierailija
22/85 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin hotellia Bangkokista 2 yöksi. Katoin hinnan booking.com kautta ja laitoin suoraan hotelliin tarjouspyynnön. Hotellista tuli tarjous muutamassa tunnissa ja hintaero oli huima!

Booking.com kautta hinta 512,92 2 yötä ja hotellin antama tarjous samasta huoneesta 326,55 eli melkein 200,- euroa halvempi!!!

Huh huh, Peninsulastako varasit huoneet? :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booking.com ollut muuten hyvä ja luotettava, mutta heidän "parhaan hinnan takuu" ei sitten päde varauksissa joissa matkan hinnan hotelli varaa heti!!!

Vierailija
24/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kavi toisinpain. Tosin kyseinen hotelli sijaitsee Suomessa ja en kayttanyt booking.comia, mutta silti:

Meilasin suoraan hotelliin ja kysyin hintaa. 107 e. 

Sitten kysyin suomalaisesta matkatoimistosta samaa hotlaa, 92 e.

Olin aika hammastynyt!

Vierailija
25/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varannut samana päivänä viime hetken varauksia yksittäisiä öitä Itä -Euroopassa hostellissa. Muistaakseni luottokortin numeroa ei tarvinnut varatessa antaa ja maksaa sai paikanpäällä.Tällöin hinta on halvempi kuin suoraan tiskillä maksaessa

Vierailija
26/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole etukäteen maksanut eikä bookingin mielestä ole peruuttanut ja tulee no show sposti niin oletteko saanut siitä laskun jälkikäteen tai onko se näkynyt myöhemmin käyttäessänne palveluja?

Vierailija
27/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mina olen saanut sitä kautta lähes aina halvemmalla. Joten typerää tuollainen yleistys, todella typerää.

Vierailija
28/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt booking.comia monen vuoden ajan ja varannut sen kautta hotelleja ympäri Eurooppaa. Yhden kerran on käynyt niin, ettei huonetta ollutkaan. Hotellien omilla sivuilla käyn satunnaisesti, mutta kun majoitumme yleensä max 50 e/yö paikoissa niin merkittävää hintaeroa ei ole koskaan ollut. Booking.comin genius-asiakkaana saan joistakin majoituksista enemmän alennusta kuin peruskäyttäjät. Varaan aina huoneita, joissa on ilmainen peruutusmahdollisuus mahdollisimman lähelle suunniteltua ajankohtaa.

Sen olen kuitenkin huomannut, että asiakkaiden arviointeihin kannattaa suhtautua varauksella. Viidenkympin majapaikka ei yksinkertaisesti voi olla kymmenen pisteen arvoinen.

Vierailija
29/85 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:45"]

No, tuohan on puuta heinää! Booking.com suhtautuu todella ylimelisesti ja kylmästi huoneiden peruttamiseen tai varauksen ajankohdan muuttamiseen. Force majeureita ei siinä firmassa taatusti tunneta! - Hankkikaa hukkaan menneet rahanne vakuutusyhtiöstä. Näin kuului vastaus Booking.comista ja leuhkasta Saariselän hotellista, kun yritin peruuttaa huoneeni (7922 yötä 382 euroa!) äitini sairastumisen vuoksi.

no jos olet ottanut huoneen ja maksanut sen, niin ei ehdoissa lue että hinta pitäisi palauttaa. Sen saat matkavakuutuksesta. Kyse oli siitä, että booking com antaa usein perua huoneen ja vaihtaa ajankohtaa ilman lisämaksua vielä muutamaa päivää ennen. Olen noin 5 kertaa vaihtanut ja perunnut, ei mitään ongelmaa.

Tässä onkin usein (en sano että aina) se juttu... tuossa noin kuukausi sitten katselin hotelleja viime viikkoiselle reissulle yhteen eurooppalaiseen kaupunkiin. Booking.com todellakin näytti olevan halvempi kuin esim hottellien omat nettisivut, tosin vain marginaalisesti useimpien hotellien kohdalla. Kun niitä Booking.com hintoja sitten alkoi tarkemmin katsella niin ne melkein poikkeuksetta piti maksaa heti eikä niihin kuulunut aamupalaa (ei sillä että aamupala minulle mikään kriiteri tai sen haluan).

Vierailija
30/85 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kenellekkään! Aivan urpo sivusto

Vierailija
31/85 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bookingin kautta olen aina varannut hotellini halvimpaan hintaan ja matkat ovat olleet todella onnistuneita!

Vierailija
32/85 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booking.com on vaarallinen, älkää käyttäkö. Ei ota mitään vastuuta käyttökelvottomista huoneista ja pelaa kylmästi vuokranantajan pussiin. Heikko kokemus Ott Sõnajalgin omistamista asunnoista Tallinnassa, Jõe 5. Kuukautisverta lakanoilla ja kaverin törkeää käytöstä päälle! Varokaa kun etsitte majoitusta Tallinnasta!

Vierailija
33/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia käyttänyt melkein pelkästään booking.comia hotellihuoneiden varaamiseen ja olen erittäin tyytyväinen. Kaikki on toiminut moitteetta. Yksi hotelli oli antanut harhaanjohtavia tietoja heidän sivuillaan ja valitukseni tuloksena hotelli poistettiin heidän valikoimistaan kokonaan.

Monien hotellien "suorahinnat" paljon kalliimpia kuin booking.comin kautta varattuna. Pari kertaa Välimeren maissa, kun olen mennyt respasta suoraan kysymään tai soittanut, hinnat ovat olleet huomattavasti kalliimpia. Niinpä olen sitten esim. hotellin aulasta tehnyt varauksen bookingin kautta.

Vierailija
34/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suoraan hotellista niin silloin booking.com on paras koska he hyvittävät jos jossain myydään halvemmalla.

Mut olen kyllä todennut booking.com olevan halvin lähes joka tapauksessa. Kokemusta on noin 25:stä eri varauksesta. Lisäksi varaukset ovat aina olleet voimassa. Kun olen varannut suoraan hotellista niin koko varausta ei olekaan ollut vaikka mulla ollut varausnumero kourassa. Kiva kun on tehnyt useamman tunnin lennon yms. ja sitten ei olekaan mitään majoitusta! Bookingin kautta saa halvimmalla perheelle kun katsoo missä hotellissa veloitetaan lapsista ja missä ei, siitä tulee valtava säästö.

Ulkomailla ei ole niin ihmeellistä että paremman hinnan maksanut menee ohi ja huone annetaankin hänelle.

Vierailija
35/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin bookingista. Helppo käyttää. Minulta meni toisinpäin mutta en kysynyt hotellista tarjousta joten paikan päällä oli kallimpaa. Voisin toisten käyttää bookingia. Onhan se hyvä olla hotelli valmiina.

Vierailija
36/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just varasin booking.comin kautta. Tosi hyvä tarjous. Hotellin omalla sivulla satasia kalliiimpi.

Peruuttaa olisi saanut vielä saapumista edeltävänä päivänä .

Vierailija
37/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotels.com on yleensä ollut halvempi kuin booking. Booking arvostelut ovat täyttä bullshittiä, viimeksi oli yli 9:n arvosana ja täysi läävä. Ei voinut peruuttaa ilman sakkoja mutta onneksi eivät olleet kysyneet luottokorttitietoja, joten jätin vain menemättä.

Hotels.com:illa sitten on kaikenlaisia asiakkaan linssiin viilauksia. Jos käyttää kuponkia niin se pätee vain päivän ekaan huoneseen. Eli jos varaa monta huonetta samalle päivälle niin kannattaa tehdä eri varauksia. Sitten tuo kymmenes ilmainen päivä kestää kauan että se ilmestyy tilille ja päivässä ei voi ansaita kuin yhden päivän joka lasketaan. Eli jos olet varannut vaikkapa 2 huonetta samana päivänä niin yksi niistä vain lasketaan tuota varten.

Kannattaa kokeilla hotelscombined ja hotelotopia samalla. Joku amova tms on aina yleensä halvin kun hotelscombined kautta vertaan monta sivustoa. Hotelotopia on joskus halvin mutta kusettaa sitten alennuskupongin kanssa. Luottokortin maksu ei "onnistu" ja sitten häviää alennus ja se kohta johon kuponkikoodi laitetaan myös. Toivovat ettei asiakas huomaa että se kuponkialennus on hävinnyt kun yrittää toistamiseen toisella kortilla.

Kaikesta paras on jos saa hotellilta suoraan huoneen halvimpaan hintaan. Peruuttaminen ja muutokset hoituvat sitten helposti suoraan hotellille soittamalla.  Hoteleilla on oikeus peruuttaa varaus jos se on muitten sivujen kautta tehty. Jos hotelli on ylibuukattu niin tietenkin ne huoneet mistä saavat itse vähiten rahaa perutaan ensin. Hoteleilla on myös tapana antaa huonompia huoneita (alakerros, hissin läheltä jne) niille jotka buukkaavat ulkopuolisten sivujen kautta.

Vierailija
38/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut hotellit lähes yksinomaan Booking.com kautta, varauksia on ainakin 100 viimeisten vuosien aikana. Reissuillani yleensä liikun paikasta toiseen, niin samalla reissulla saattaa olla useita hotelleja. Näin varausten hallinta on helpompaa, kun kaikki on samassa varauspalvelussa.

Vain yhden kerran on ollut ongelmaa - yllättäen Roomassa, jolloin Booking.com kyseli ennen matkaa, että suostutteko korkeampaan hintaan. Väittivät että hotelli oli hinnoitellut huoneen väärin. Kiistin hyväksyväni korotusta ja perustelin, että samaan aikaan kaupungissa oli muitakin samanhintaisia hotelleja tarjolla ja matka oli alkamassa vain muutaman päivän kuluttua. Luopuivat lopulta vaatimuksestaan ja hotelli toimi ihan ok.

Joissain maissa saattaa olla edullisempaa käyttää jotain muuta palvelua - esimerkiksi Britanniassa kannattaa vaihtoehtoisesti kokeilla esimerkiksi Travelodgen omaa varauspalvelua.

Näihin pätee ihan  samat ehdot kuin mitä tulee lentoihin tai autonvuokraukseen:

- selvitä, että mitä hintaan sisältyy ja maksetaanko varaus heti

- onko peruutusmahdollisuutta ja millä ehdoin

- hanki jatkuva matkavakuutus

- jos varaan ilman peruutusmahdollisuutta, hyväksyn että maksu veloitetaan.

Vierailija
39/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä taas käytän melkein pelkästään Bookingia. Laitan aina ehdoksi sen "maksuton peruutus" - ja aina on toiminut. Hinnat myös olleet ok ja sovellus helppo käyttää....

joskus käyttäny hotels.com myös mutta bookingissa tykkään siitä, että näkee koko summan kaikilta öiltä.

Arvostelut katon aina tripadvisorista, koska luulen näiden bookingien ja muiden jättävän huonoimmat arviot pois (omaa päättelyä). Ja se edullisimman hinnan takuu on ihan pissitystä.

Paljon reissataan ja ongelmia ei oo ollu. Peruutusehdot ym. pitää tietty vaan lukea tarkkaan - mutta niinhän se on muissakin.

Vierailija
40/85 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitten priceline ja hotwire antavat käyttäjien tarjota omaa hintaa. Niitten kautta voi saada todella halvalla hotellin. Hotellien nimiä ei kerrotta, vaan pelkkä tähtiluokitus.

Oli joku foorumi jossa asiakkaat kertoivat mitkä hotellit olivat sitten saaneet ja mihin hintaan. Valitettavasti en muista nimeä mutta ehkä gooklella löytyy.

Airbnb on myös hyvä. Varsinkin hyvä jos matkustaa perheen kanssa kun voi saada 2-3 makkarin kämpän samaan hintaan kuin yhden hotellihuoneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä