Mies jätti 10 vuoden jälkeen
Eli ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, 2 vuotta naimisissa ja meillä on vähän reilu vuoden ikäinen tyttö. Nyt mies on niin rakastunut kuukauden aikana itseään 10 vuotta nuorempaan, että on valmis heittämään kaiken menemään hänen vuokseen. Onko toivoa?
Itse rakastan syvästi miestäni ja minulle avioliitto on vakava asia, samoin perhe. Perheen eteen ollaan valmiita tekemään kaikkemme on mun periaate.
Mies asuu muualla mutta osote on edelleen kotona, eroa ei ole pantu vireille saatikka mitään muutakaan siihen liitttyvää. Olen sitä mieltä että hän selvittäköön sotkunsa, en laita tikkua ristiin asian eteen.
Tiedän että tilanne johtuu käsittämättömästä stressistä, mutta tuntuu tosi pahalle kun toinen käyttäytyy kuin teinipoika tyyliin haluaa unohtaa olevansa isä ja sen vastuun mitä isänä ja aviomiehenä olemiseen kuuluu. Tekee töitä 12 tuntia päivässä 10 päivää putkeen ja kun on vapaapäivä niin ryyppää mieluummin kuin on tyttönsä kanssa jota ei ole nähnyt 2 viikkoon. Tai juo vaikka olisi töitä seuraavana päivänä eikä päääse töihin, vaikka hänelle on työt ja hyvänä työntekijänä oleminen ollu AINA ehoton ykkönen.
Ollaan menossa perheneuvontaan ja todella toivon että ulkopuolinen näkemys toisi jonkun tolkun miehen sekaisin menneeseen päähän. Mitä itse voisin tehdä? Todella haluan pitää avioliittoni rippeet kasassa ja tytölleni ehjän oikean perheen.
Kommentit (32)
Miehen suku on raivoissaan miehen käytöksestä, ei sitä hyväksy kukaan. Eikä kukaan olisi ikinä uskonut tätä mieheltäni. Edes oma äitinsä ei poikaansa enää tunne. Todellisuus tulee lyömään kasvoille jossain vaiheessa ja lujaa molempia osapuolia tuossa huumassa. Ja toivon että katumus on silloin syvä, mutta koskaan ei voi tietää... Itse luulen että tuli burnout... vauva-aika, isot lainat, lama, oy, liikaa töitä...
Ja täsmää siihen kriisiteoriaan mistä jo sanoinkin...
15
Miehelläsi on ongelmia itsensä kanssa ja luulee raukka että ne selviävät heti kun sinä poistut kuvioista. Toivoa on ja pariterapiasta varmaan on apua jos miehesi vaan tajuaa minkä virheen on tekemässä.
Minusta kannattaa mennä ihan avoimin mielin sinne terapiaan. Ammattilainen näkee kyllä onko teidän suhteellanne tulevaisuutta eli haluaako mies oikeasti tehdä töitä suhteenne eteen.
Voimia sinulle AP. Itse olen ollut melko lailla samassa tilanteessa, joten tiedän ettei ole helppoa. Meillä erona on kyllä se että uutta suhdetta ei miehellä ollut.
Jos itse toivot että mies palaa takaisin, älä hauku häntä sukulaisille äläkä katkeroidu. Yritä pysyä rakastavana vaimona jonka luokse on mahdollista palata. Tässä kohtaa ei ole tarpeen olla oikeassa ja omanarvontuntoinen. Perheesi on vielä pelastettavissa, mutta sinun täytyy itse uskoa siihen.
Ja jos koet mielekkääksi niin rukoile ja pyydä muita rukoilemaan puolestasi. Jumala ei pidä hylkäämisestä vaan on sinun puolellasi.
Tiedän tiedän että rakkautta ei voi käskeä, mutta uskon myös ettei 10 vuoden rakkaus ja tuntemus noin vain lopu. Rakkaus muuttaa muotoaan muttei kuole koskaan, varsinkaan kun on niin paljon yheistä ja kokemusta kuin meillä. Ja todellakin, voihan olla että kaikessa mahdottomuudessaan he ovat löytäneet toisistaan sielunkumppanit mutta se on sitten sen ajan murhe.
Tää tyttö on yhteinen tuttu, ollaan siis yhdessä tunnettu tai tiedetty hänet. Hän on mun pikkuveljen armeijakaverin tyttökaveri ja mun pikkuveljen ex-tyttökaverin kaveri. Ja tiedän siis millon tää juttu on alkanu laskemalla yhteen yks plus yks.
26
kiitos rakentavista sanoista. Minä olen valmis tekemään töitä ja todella haluan näyttää miehelleni että kotiin on helppo palata. En hauku häntä sukulaisille, yhdessä vain ihmettelemme tilanteen käsittämättömyyttä.
26
kiitos rakentavista sanoista. Minä olen valmis tekemään töitä ja todella haluan näyttää miehelleni että kotiin on helppo palata. En hauku häntä sukulaisille, yhdessä vain ihmettelemme tilanteen käsittämättömyyttä.
on mukavaa miehelle, voi aikansa paneskella tätä uutta ja sitten jos tämä jättää parin vuoden päästä, niin tietää, että vaimo kyllä odottaa.
milloin mies suvaitsee tulla naimareissultaan takaisin. Miten te annatte kohdella itseänne?
Tuolla joku kysyi, olisiko maniaa. Jos miehesi on selvästi erilainen kuin aiemmin, on tehnyt siis nyt paljon töitä, on tuo suhde, juo... Onko hänellä vauhti päällä? Nukkuuko vähän? Onko käytös muuten "asiallista", siis esim. työpaikalla, vanhempiensa kanssa tms? Onko hänellä joskus ollut masennusta?
Exälläni on bipolaaritauti, ja ne maniat oli just tollaisia - "suuria ihastumisia", paljon töitä (jälkeenpäin kävi ilmi, että oli lähinnä sotkenut töissä asioita), lievästi holtitonta rahankäyttöä yms. Ei mitään sellaista, joka olisi ihan sairaalahoitoa vaativan sairasta - paitsi sitten myöhemmin, jolloin aikaisemmat tapahtumat saivat selityksensä.
Hyvä, että olette terapiaan menossa. Yritä muistaa pitää itsestäsi huolta, nukkua, syödä, liikkua, iloita lapsestasi, tavata ystäviä. Arki pitää kasassa.
Älä jää odottelemaan ja tee asioita liian helpoksi miehelles.
T. saman läpikäynyt ja jonka mies todellakin osoittautui vieraaksi sekopääksi...
exällä oikein malliesimerkki kapinoivasta identiteettikriisistä + 14 v. nuorempi tytsy, minua niin kovin paljon ihanampi kuulemma. meidän lapset oli silloin 1 ja 4, juuri oli käynyt ilmi että yksivuotias on kroonisesti sairas.
meni niin hervottomaksi exän meno ja kiukutteleva, lapsellisen murkkumainen käytös (ilmeet, äänenkäyttö, kaikki muuttui - oli kuin toinen ihminen) että minäkin (ja hänen äitinsä) epäilin bipoa. mutta ei se ollut. ihan ikäkriisi vain.
eikä tullut takaisin.
mutta meillä useampi lapsi. Mies lähti kun ihastui johonkin 8v nuorempaan, joka ei kuitenkaan halua mitään vakavaa ja mies siitä ihan murtunut. Juo paljon, harrastaa yhden yön juttuja unohtaakseen tuon ihastuksen, nukkuu öisin pari tuntia.. Ja on melkein samanikäinen kuin ap:n mies. Meillä ei suostunut mihinkään pariterapiaan, lähti vaan ja sanoi että tämä oli tässä, en rakastanut sinua koskaan niin paljon kuin olisi pitänyt.
Nro 6 kirjoitti ASIAA.
Olemalla vahva nyt, säästät ittees lopussa kun surun aika tulee.
tiedät että mies on tuntenut tytön vain kuukauden ajan?