Yksi asia, mikä minua suunnattomasti ärsyttää tällä palstalla on se, että
jos joku kirjoittaa vähänkin henkilökohtaisemman ja yksityiskohtaisemman kertomuksen tai kysymyksen elämästään, ei mene kuin pari minuuttia niin joku totuudentorvi alkaa huutaa sitä provoksi. Eikö voisi suhtautua kysymyksiin asiallisesti. Varmasti kaikki provoiksi epäillyistä kysymyksistä eivät niitä ole.
Kommentit (16)
Siitä, etä täällä kirjoittelee joukko ihmisiä, joiden mielestä juttujen keksiminen, mielipiteiden kärjistäminen, trollailu ja provoilu on HAUSKAA ja nettikeskustelun SUOLA. He ovat pilanneet uskottavuuden muiltakin ja vieneet ainakin minulta halun osoittaa myötätuntoa. Haistelen nenä pitkällä erottaakseni aidot kirjoittajat ja sittenkin vielä mietin mitä vastaan. Itsstäni en puhu enää mitään.
Miksi sä tuollaisesta ärsyynnyt? En minä vaan...
joku on saattanut pyöritellä asiaa mielessään pitkäänkin ja sitten rohkaistuu kysymään sitä täällä. Jos joku heti alkaa ivata ja väittää provoksi ja lauma papukaijoja toistaa samaa hokemaa, niin ei se varmasti auta kysyjää millään tavoin. Kysyjälle sitä vastoin saattaa tulla paha mieli siitä, että onko hänen tilanteensa niin toivoton, ettei kukaan ota sitä vakavasti.
Ei minun pakko täällä käydä ole, niinkuin joku tuossa sanoikin, mutta käyn nyt kuitenkin. Ja haluan puolustaa heikompia.
ei todellakaan ole viisasta kirjoittaa mitään henkilökohtaista muutenkaan.
Ihan vain siksi korjasin, että oletin, että tämä ei sua ärsytä, kun et sitä maininnut...
Siitä, etä täällä kirjoittelee joukko ihmisiä, joiden mielestä juttujen keksiminen, mielipiteiden kärjistäminen, trollailu ja provoilu on HAUSKAA ja nettikeskustelun SUOLA. He ovat pilanneet uskottavuuden muiltakin ja vieneet ainakin minulta halun osoittaa myötätuntoa. Haistelen nenä pitkällä erottaakseni aidot kirjoittajat ja sittenkin vielä mietin mitä vastaan. Itsstäni en puhu enää mitään.
oikein? Oikeuttaako se, että empatiahaluttomuus on muotia, itseä olemaan empatiahaluton?
Sen takia en enää kirjoita arkoja ja syvällisiä tänne...ainoastaan pinnallisemmat asiat joilla ei niin suurta merkitystä
Sen takia en enää kirjoita arkoja ja syvällisiä tänne...ainoastaan pinnallisemmat asiat joilla ei niin suurta merkitystä
aika pian kun on ensin pari kertaa nähnyt vaivaa jonkun auttamiseksi ja käy ilmi että siellä vaan joku mt-keissi "pitää hauskaa" koska "on tylsää".
Se on "yksi asia, JOKA... Ihan vain siksi korjasin, että oletin, että tämä ei sua ärsytä, kun et sitä maininnut...
ap
Tulee mieleen aina, että se huutelija haluaa jotenkin pönkittää omaa itsetuntoaan kertomalla muille, ettei ole (muka) höynäytettävissä. Ja siten siis sitä provoa pitää varmuuden vuoksi huudella vähän joka kohtaan.
Minusta ei itseasiassa ole mitään merkitystä, että onko joku juttu provo vai ei. Pääasia on se keskustelun syntyminen.
vai haluamme kovettaa itsemme ja muuttaa palstaa yhä kyynisempään suuntaan? Ketä tai mitä se kyynisyys palvelee? Sisäistä sadistiammeko?
vaivaan päätäni jonkun muka ongelmilla ja eläydyn tilanteeseen ja välitän oikeasti ja sitten se onkin ihan täyttä paskaa koko juttu. Ihan riippumatta siitä syntyikö periaatteessa hyvää keskustelua kuitenkin.
"sä oot provo tai trolli", vaikka varmasti tunnisti äänestä sen lähes joka kerta soittaneen naispuolisen trollisoittajan, joka aina ratkesi nauruun jossain vaiheessa. Kyllä hän otti jokaisen soiton asiallisesti. Asioista voi keskustella asioina. Kenties jotakuta toista hyödyttää asian käsitteleminen asiallisesti, vaikka viestiketjun aloittaja olisikin keksinyt aloituksen. Jollakin toisella voi olla samanlainen tilanne ja hän voi saada vastauksen kysymykseensä.
tuhlailemaan tunteitaan tylsyyksissä keksityille ongelmille. Hengen muuttaminen AV:llä ei onnistu enää. Se ei toimi kuin rekisteröitymistä vaativilla alueilla, joissa on aktiivinen valvonta. Asiaa auttaa kummasti, kun valvojat osallistuvat itse joskus keskusteluun. Minä ainakaan en enää palaa kirjoittamaan henkilökohtaisuuksista kuin suljetuille keskustelupalstoille.
Olen kirjoittanut useammankin kerran sellaisista asioista, joita en pysty missään muualla kertomaan. Joka kerta joku aloittaa provon huutelun. Se on loukkaavaa ja turhaa keskustelun sotkemista.
Joku sanoi, että provon huutelu estää muita lankeamasta keksittyihin ongelmiin. Mutta kun kukaan muu kuin ap ei voi tietää, onko kyseessä keksitty ongelma. Esim. aborttiaika joulun alla oli täyttä totta, jonkun mielestä sitä kuitenkin oli liian vaikea uskoa todeksi.
En minä vaan...