Tuntematon numero soittaa....ketä se voi olla?
Siis kun numeroa ei näy ollenkaan, tuo teksti vaan.
Näkyykö puhelinmyyjillä aina numero?
Kommentit (35)
Olla kaikkien tavoiteltavissa? Kyllä minä valikoin ne puhelut, joihin haluan vastata. En halua kuluttaa aikaa puheluihin, joilla ei ole minulle mitään merkitystä. Ja lisäykseksi, etten ole lainkaan sosiaalisesti rajoittunut. Olen vain työssäni koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä, nin kasvotusten kuin puhelimessa. Omalla ajallani päätän itse, kenen kanssa haluan keskustella. Minulla on myös vastaaja, joten jos asia on tärkeä, voi jättää soittopyynnön.
ja samoin esim työterveyslääkäri, joka ei halua näyttää numeroa, koska pelkää saavansa liudan puheluita. Jos mä saan soittopyynnön asiakkaalta, soitan tuntemattomana, jotta asiakas ei pääse valittamaan mulle, kun homma seuraavan kerran menee pieleen. Ja edellämainitusta johtuen mulla joskus unohtuu numeronäytön esto päälle ja soitan lapsillekin tuntemattomana
että mikäli kyseinen tuntematon jättää vastaajaan viestin, niin hänellä on muutakin asiaa kuin esim. sukkien puhelinmyynti. Nykyään vain eletään näköjään sellaisessa maailmassa, että kännyköiden vuoksi kaikkien pitää olla aina tavoitettavissa. Minä en ole sellainen ja se on aivan oma valintani. Enkä muuten ole koskaan valittanut, etten tiedä kuka tuntemattomasta numerosta soittaa. Tokihan sen tiedän, että henkilö jää tuntemattomaksi, koska olen itse päättänyt olla vastaamatta puheluun.
että mikäli kyseinen tuntematon jättää vastaajaan viestin, niin hänellä on muutakin asiaa kuin esim. sukkien puhelinmyynti. Nykyään vain eletään näköjään sellaisessa maailmassa, että kännyköiden vuoksi kaikkien pitää olla aina tavoitettavissa. Minä en ole sellainen ja se on aivan oma valintani. Enkä muuten ole koskaan valittanut, etten tiedä kuka tuntemattomasta numerosta soittaa. Tokihan sen tiedän, että henkilö jää tuntemattomaksi, koska olen itse päättänyt olla vastaamatta puheluun.
Poliisit, lääkärit tms. jättävät edes viestiä.
Omaa tyhmyyttä jos ei osaa lopettaa puhelua sen sukkakauppiaan kanssa!
Jos valitset olla tavoittamattomissa, mikset tee sitä yksinkertaisesti sulkemalla koko puhelimen? Miksi olet tavoittamattomissa vain tuntemattomille numeroille? Kuulostaa vainoharhaiselta.
Poliisi ei vielä ole soittanut, mutta uskoisin heidänkin osaavan puhua vastaajaan. Ja niille kaupustelijoille minulla vain ei ole aikaa. Senkin lyhyen ajan vietän mieluummin oman lapseni kanssa.
Poliisit, lääkärit tms. jättävät edes viestiä. Omaa tyhmyyttä jos ei osaa lopettaa puhelua sen sukkakauppiaan kanssa!
Onko sinun mielestä tuntematon puhelinmyyjä sinulle yhtä tärkeä ihminen kuin esim. oma äitisi?Valitsen, että haluan puhua minulle tärkeiden ihmisten kanssa, siksi puhelin on auki. Ei tämä voi olla näin vaikeaa ymmärtää. Onkohan täällä liuta puhelinmyyjiä tänään keskustelemassa?
Jos valitset olla tavoittamattomissa, mikset tee sitä yksinkertaisesti sulkemalla koko puhelimen? Miksi olet tavoittamattomissa vain tuntemattomille numeroille? Kuulostaa vainoharhaiselta.
Minä en myöskään vastaa tuntemattomiin,ei se minusta ole mitenkään tyhmää. Numero näkyviin niin voin vastata.
Saanko arvata: et myöskään avaa ovea, ellet tiedä kuka sieltä on tulossa? Etkä osta koskaan mitään uutta tuotetta, vaan aina vanhaa ja tuttua?
Avaan kyllä oven, tosin meidän ovesta näkyy kyllä kuka siellä on. Käytän myös uusia tuotteita ja kokeilen uusia harrastuksia yms yms. Olen ihan normaali ihminen. En vain vastaa tuntemattomiin numeroihin. Ja siis en tarkoita etten vastaa numeroihin joita en tunne, eli jos numero näkyy, mutta se on outo, vastaan kyllä. Mutta jos näytöllä lukee Tuntematon numero soittaa, niin en vastaa. Minua ärsyttää se että joku laittaa numeronsa pois näkyviltä, siksi en vastaa.
Eli jos sun joku ystävä joutuisi vaikkapa pakosta muuttamaan numeronsa salaiseksi, lakkaisit vastaamasta hänen puheluihinsa? Koska salainen numerohan näkyy näytössä tuntemattomana, vaikka olisitkin tallentanut sen puhelimeesi. Viis ystävän soitosta, mitäs meni vaihtamaan numeronsa ärsyttävästi salaiseksi? Jep jep, toisilla on ja toisilla ei...
Salainen numero joka näkyy tuntemattomana? Ei se niin mene, äidilläni on kyllä salainen numero, eli sitä ei löydy kyselemällä mistään mutta kun hän soittaa niin hänellä on päällä se numeronnäyttö joten kyllä se minulle näkyy kuka soittaa.
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta ettei näkyisi, kellään minun ystävistäni/tuttavistani ei ole sellaista joten tällaista ongelmaa ei ole.
Sairaalasta minulle on soiteltu muutamaan otteeseen ja kyllä niillä numero ihan näkyy.
Poliiseilla ei ole minulle mitään asiaa koskaan ollut, joten en tiedä miten heidän numeronsa näkyvät tai ovat näkymättä.
En ole koskaan ajatellut että olisi kovinkaan outoa olla vastaamatta jos soittaja ei halua että häntä pystyn jälkeenpäin tavoitella tai tietää kuka siellä on. Minua ei sellainen puhelu kiinnosta.
mutta kun jäi epäselväksi: en halua olla KAIKKIEN ihmisten tavoitettavissa AINA.
Oli huijaussoitto. Mies puhui ruotsia.
Toisaalta siskollani on työnsä takia salainen nro, joka näkyy minulla tuntemattomana.
Poliisi ei vielä ole soittanut, mutta uskoisin heidänkin osaavan puhua vastaajaan. Ja niille kaupustelijoille minulla vain ei ole aikaa. Senkin lyhyen ajan vietän mieluummin oman lapseni kanssa.
Poliisit, lääkärit tms. jättävät edes viestiä. Omaa tyhmyyttä jos ei osaa lopettaa puhelua sen sukkakauppiaan kanssa!
Että ei kaikki lääkärit välttämättä jätä soittopyyntöä. Usein kyllä ilmoittavat soittavansa että soittavat viikon aikana.
En vastaa tuntemattomiin enkä pelkkiin "numeroihin"
Ne joilla on asiaa jättävät viestin. Tämän asian tietävät ystävät ja sukulaiset. Puhelinta en sulje koska ystävien ja sukulaisten kanssa haluan puhua :)
En ole keksinyt yhtäkään syytä miksi pitäisi outoihin numeroihin vastata, kun ene halua ostaa/tilata/osallistua mihinkään.
Poliisi jättää kyllä viestin, lääkärilläni näkyy numero ja terveyskeskuksen vastaajasta annetaan tarkka aika koska soitetaan takaisin.
KAIKKI puhelut oli yllätyksiä. Kuinka silloin kukaan vastasi puhelimeen?
Vai kui?
Kattositko nyt ihan varmasti oikein?
Sairaalastakin soittivat tuntemattomasta numerosta. Olisko pitänyt jättää vastaamatta ja antaa papan virua yksinään sairaalassa. Palstaviisaiden mukaan varmaan olis pitänyt.
Lapsen opettaja muuten voi myös soittaa tuntemattomasta numerosta, jos jotakin on tapahtunut kesken koulupäivän.