Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan lisää fb- faneja (yritykselleni) ?

Vierailija
21.09.2010 |

Miten joillain pikkufirmoilla esim. yhden naisen käsityöyrityksillä ja lastenvaateputiikeilla voi olla jopa 5000 fb-fania? Omallani on "vain" pikkuisen alle 300. Miten saisin lisää faneja, mainostamalla jollain sivustoilla? Kerhojen, neuvoloiden seinille mainoksia?

Ideoita, ehdotuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista.

Vierailija
2/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ainakin mun miehen firmalle tuli 100 aika nopeaan tahtiin. Mutta en kyllä tiedä miten jotain tuhansia saa... ehkä ne on näitä "kaikille faneille 5 e lahjakortti" tms. juttuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan, että se toimii :-)

Arvontoja vaikka kerran kuussa tms ja hienoja kuvia palkkooista (=Tuotteistasi)

Vierailija
4/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ryhtyisi sun faniksi sen perusteella vaan, että sulla olisi mainos neuvolan seinällä? Mieti sitä.

Vierailija
5/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin: Kun on tullut 400 jäsentä, arvotaan fanien kesken lahjakortti/tuote. Taas seuraavaksi 500.

Muuten, miten olet yleensäkään mainostanut? Lieneekö metodisi/kanavasi ollut kovin toimiva?

Vierailija
6/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin liittyä.

Vierailija
7/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykseni on vielä aika tuore, vuosi sitten perustettu. facebookiin laitoin sen vasta tämän vuoden alussa. Mainostaminen fb:ssa ei ole ihan ilmaista, yllätyin, kuinka kallista se on. Harmittaa kun kaikista palveluista kynitään pienet yrittäjät putipuhtaiksi.

Minulla oli kerran keväällä "kampanja" jossa laitoinn viestinä kavereilleni pyynnön hankkia lisää faneja, jokainen osallistui siinä samalla halutessaan arvontaan. Se toimi ihan hyvin, mutta kokeeko ihmiset liian tyrkyttävänä sellaiset jatkuvat pyynnöt? Mitä mieltä te olette? Itse olen monenkin (kilpailijoitakin) yrityksen fani ja osa heistä päivittää sivuaan monta kertaa pv. Minusta se on liikaa. Itse päivitän n. pari kertaa viikossa, yleensä jälleenmyyjäuutisia tai uusia kuvia tuotteista, tapahtumista missä olen mukana yms.

Millainen määrä fb-päivityksiä sinusta on ok?

ap

Vierailija
8/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin fanitan vain käyttämäniä tuotteita ja kauppoja. Laita linkki!

Vierailija
10/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä tulee kivoja pirtsakoita päivityksiä ja pitää arpajaiset (esim. 10 euron ale-koodi palkintona) aina, kun tulee seuraava satanen rikki. Positiivisuus ja se, että usein kyselee faneiltaan, mistä tykkäävät tai hassuja gallupeja, saa ihmiset aktiivisemmiksi eikä sivu ole vain yksi fanitus muiden joukossa.

Jotkut arpajaiset ovat siis kun tulee satasia täyteen fanien määrissä, joskus voi osallistua siten, että kommentoi ko. statukseen, mikä on hänen nettiputiikissa parasta. Joskus fanit äänestää vaatteista, mitä tilataan jne.

Vierailija
11/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä tulee kivoja pirtsakoita päivityksiä ja pitää arpajaiset (esim. 10 euron ale-koodi palkintona) aina, kun tulee seuraava satanen rikki. Positiivisuus ja se, että usein kyselee faneiltaan, mistä tykkäävät tai hassuja gallupeja, saa ihmiset aktiivisemmiksi eikä sivu ole vain yksi fanitus muiden joukossa. Jotkut arpajaiset ovat siis kun tulee satasia täyteen fanien määrissä, joskus voi osallistua siten, että kommentoi ko. statukseen, mikä on hänen nettiputiikissa parasta. Joskus fanit äänestää vaatteista, mitä tilataan jne.

ap

Vierailija
12/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty päivityksissä kannattaa olla oma itsensä, ei kannata pirtsakaksi alkaa väkisin.

Vierailija
13/25 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilla

Vierailija
14/25 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuolta Sasukka.fi:stä?

Vierailija
15/25 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoppa www.facebookfanit.com

tota jo jenkeissä mut ei suomessa vielä oikeestaan.

Vierailija
16/25 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti ryhdy minkään kaupan FB-faniksi vain siksi, että pidän tuotteista; jokin hyötymisen mahdollisuus on oltava. ;-)

Mutta missä sitten sivujasi mainostaisit - netissä kai on kätevintä klikata linkkiä. Jos FB:ssä mainostaminen on liian kallista, niin olisiko jollain muulla sivustolla halvempaa?

Vierailija
17/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi saada niitä sun olemassaolevia faneja jakamaan jotain sun kisaa mahdollisimman paljon tai suosittelemaan kavereilleen sun "fanittamista".

Riippuu tietenkin hirveästi myös sun toimialasta ja kohderyhmästä. Joku lastenvaateputikkii saa helposti faneja jos on aktiivinen koska kuten täällä huomamme, äitiihmiset roikkuvat netissä :) Jos taas myyt hivenainekapseleita varttuneille, ei oo kovin helppoa.

Minä olen käytännössä alkanut jonkun kohteen faniksi ihan poikkeuksetta silleen, että joku kaveri on jakanut jonkun uutisen, kilpailun tms. FB:ssa tai laittanut mulle ehdotuksen.

Just katsoin yhtä pienehköä lastenvaateputiikkiia jonka fani olen, niin ovat todella aktiivisia ja mikä suht harvinaista, ovat saaneet asiakkaat kirjoittamaan seinälleen esim. kysymyksiä tuotteista. Faneja oli jotain 4300.

Vierailija
18/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvia, kuvia ja kuvia. Neuvolakortin kannet on superhauskaidea mainosta sitä lisää. Ja kun vaatteet on ihanan värikkäitä on sun logo vähän tylsä. Voisko siitä olla myös väriversio? Vaatteissa toi mv-logo varmaan toimii, mut muussa matskussa voisi olla värillinen.

Vierailija
19/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei ole firmastasi mitään kuvausta näkymässä heti tuossa ekalla sivulla... Että mitä oikein olet myymässä. Jaa vaikka niitä neuvolakorttien kansia ilmaiseksi aina kerran kuussa tms pientä.

Vierailija
20/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse monen n. 10 vastaavan lastevaateputiikin, tai lastenvaatteita valmistavan yrityksen fani ja olen mielenkiinnolla seurannut, miten heidän fanimääränsä kasvaa. Jos kaverini laittaa minulle sivuehdotuksen ja se sivuaa jotenkin lapsiperheen äidin arkea, poikkeuksetta itsekin liityn ryhmään.

Oma aktiivisuus vaikuttaa tottakai myös fanien "viihtyvyyteen". Yksinyrittäjänä pitää pysyä tietoisena fanien/asiakkaiden mielipiteistä.

Suurkiitos vinkeistä! :)

ja heti arvontaa kehiin ;) ;)

ap

p.s. liittykää ny teki! ;)