Lapsi vammautui synnytyksessä, mihin valittaa?
Kyse ei ole meidän perheestä vaan hyvän ystäväni perheestä, jossa lapsi vammautui synnytyksessä ja se oli lääkärin vika, koska lähes pakotti ystäväni synnyttämään alateitse, vaikka aiemmin oli hänen papereihin kirjoitettu, että seuraava vauva turvallisinta synnyttää sektiolla.
Ystäväni on kait jossain shokissa tai jotain, koska kun tästä puhuimme niin sanoi, ettei aio tehdä tästä valitusta. Minä en ymmärrä miksi ei. Ei kuitenkaan ole omakohtaista kokemusta tai muuta kautta tietoa, että mihin tästä pitäisi tehdä valitus ja onko siitä loppupeleissä apua? Tuntuu ajatuksena kauhealta, että joku muukin, ehkä jopa minä itse, koska meillä on vastaava tilanne ja vielä masussani oleva vauva on turvallisinta synnyttää sektiolla. Minullekin kun on sanottu, että voisin kokeilla ensin alatiesynnytystä.
Tietysti se päätös on lopulta ystäväni enkä tietysti voi häntä pakottaa tekemään valitusta, mutta haluaisin ainakin kertoa, että mihin ottaa yhteyttä jos/kun päättää tehdä valituksen.
Kommentit (63)
Minä en kyllä seksin puutteesta ruikuttaisi
tai pitäisi sitä edes kovin merkittävänä asiana siihen nähden että lapsi on vammautunut.
kuin lapsen vammautuminen synnytyksessä. Lapsiahan voi aina tehdä lisää, jos on seksielämää.
En kyllä ymmärrä heidän kantaansa, koska jos valitusta ei tehdä niin kyseinen lääkäri saa jatkaa mielivaltaista toimintaansa ja aiheuttaa lisää vahinkoa.
mutta ei tuo normaalia ollut, koska aiempien lasten synnyttyä olen pystynyt muutamassa viikossa liikkumaan ilman kipuja ja istumaan jne, mutta tuolloin tuo ei onnistunut moneen kuukauteen. Jouduttiin myös palkkaamaan lastenhoitaja, koska en kivuilta pystynyt lapsia hoitamaan.