Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vammautui synnytyksessä, mihin valittaa?

Vierailija
21.09.2010 |

Kyse ei ole meidän perheestä vaan hyvän ystäväni perheestä, jossa lapsi vammautui synnytyksessä ja se oli lääkärin vika, koska lähes pakotti ystäväni synnyttämään alateitse, vaikka aiemmin oli hänen papereihin kirjoitettu, että seuraava vauva turvallisinta synnyttää sektiolla.

Ystäväni on kait jossain shokissa tai jotain, koska kun tästä puhuimme niin sanoi, ettei aio tehdä tästä valitusta. Minä en ymmärrä miksi ei. Ei kuitenkaan ole omakohtaista kokemusta tai muuta kautta tietoa, että mihin tästä pitäisi tehdä valitus ja onko siitä loppupeleissä apua? Tuntuu ajatuksena kauhealta, että joku muukin, ehkä jopa minä itse, koska meillä on vastaava tilanne ja vielä masussani oleva vauva on turvallisinta synnyttää sektiolla. Minullekin kun on sanottu, että voisin kokeilla ensin alatiesynnytystä.

Tietysti se päätös on lopulta ystäväni enkä tietysti voi häntä pakottaa tekemään valitusta, mutta haluaisin ainakin kertoa, että mihin ottaa yhteyttä jos/kun päättää tehdä valituksen.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo normaalia ollut, koska aiempien lasten synnyttyä olen pystynyt muutamassa viikossa liikkumaan ilman kipuja ja istumaan jne, mutta tuolloin tuo ei onnistunut moneen kuukauteen. Jouduttiin myös palkkaamaan lastenhoitaja, koska en kivuilta pystynyt lapsia hoitamaan.

Meillä on myös yksi lapsista vaikeasti vammainen, koska minut pakotettiin synnyttämään alateitse.

Siis ihan oikeasti se valitus kannattaa tehdä, vaikka se raskasta onkin. Minäkin ajattelin ensin niin, ettei se muuta tapahtunutta, mutta eräs ystäväni avasi silmäni ja sai minut ymmärtämään, että valituksella voin edes yrittää estää sen, ettei jollekin toiselle tapahdu niin.

Meillä mies oli niin rohkea, että meni eräällä kerralla kun käytiin vammautuneen lapsemme kanssa sairaalassa niin näyttämään lasta sille lääkärille, joka sen aiheutti ja kysyi oliko tyytyväinen ym. Lääkäri ei osannut sanoa mitään, oli vaan hiljaa. Ja nyt tässä on selvinnyt, että samainen lääkäri on toiminut samoin usean muunkin kohdalla, osa onneksi olivat onnekkaita eikä heidän lapsensa vammautunut.

Minä en pystynyt yli vuoteen harrastamaan seksiä, koska repesin niin pahasti ja vielä reilun vuodenkin jälkeen meni vielä pitkään ennen kun seksi tuntui miltään, paitsi kivuliaalta.

EI se valittaminen enää peruuta tapahtunutta ehkä lapsesta murehtiminen vie jo ystäväsi voimat eikä hän siksi jaksa.

tai pitäisi sitä edes kovin merkittävänä asiana siihen nähden että lapsi on vammautunut.

Vierailija
62/63 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä seksin puutteesta ruikuttaisi

tai pitäisi sitä edes kovin merkittävänä asiana siihen nähden että lapsi on vammautunut.

kuin lapsen vammautuminen synnytyksessä. Lapsiahan voi aina tehdä lisää, jos on seksielämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä heidän kantaansa, koska jos valitusta ei tehdä niin kyseinen lääkäri saa jatkaa mielivaltaista toimintaansa ja aiheuttaa lisää vahinkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme