Vauva potkii todella paljon!
Olen nyt raskausviikolla 36 ja vauva edelleen potkii, mylvii ja riehuu todella paljon. Välillä oikein sattuu kylkiluihin. Mistähän tämä kertoo?
Ihmset on sanonu, että loppuaikana vauva ei liiku niin paljon, kun sillä ei ole enää tilaa kohdussa. No tää vauva kyllä on vielä tässäkin vaiheessa todella liikkuvainen.
Hmm...
Kommentit (7)
Mulla on ollut joka raskaudessa valtava eteenpäin työntynyt vatsa. Vauvat ovat olleet kookkaita, mutta vatsan sivuilla on aina ollut tilaa koville potkuille. :)
varsinkin iltaisin on kova meno ja meininki vatsanahan alla ja mulla sentään laskettu aikakin on jo muutaman päivän päästä. neuvolassa sanovat vaan, että lapsi voi hyvin kun jaksaa liikkua.
Mun maha-asukki oli kova möyrimään mahassa, ei juurikaan potkinut. Ja ihan loppuun saakka sitä kesti. Syntyi terve lapsi, joka oli heti syntymästään hyvin jäntevä.
ja meno on sama masussa kun parin kuukauden aikana muutenkin. Ihana on tuntea kyllä heti että kaikki on kunnossa kun vauva liikkuu niin paljon. Neuvolassa sanottiin että ei ol mitään vaaraa että vauva liikkuisi "liikaa", vaan se liikkumattomuus on se mitä on seurattava. Odottelen tässä jo innokkaana milloin näen oman potkuvauvani livenä
Minullakin toisessa raskaudessa vauva potki ja mylvi mahassa ihan mahdottomasti aivan loppumetreille saakka. Lopputulos oli kuitenkin pieni, jäntevä ja rauhallinen (!) tyttövauva :)
Toiset äidit hihkaisivat oikein ihastuksesta, kun vauva potki masussa. Minä ähkäisin, ja toivoin vesselin rauhoittuvan.
Syntyi terve lapsi, nyt jo 6v. Ei mikään ylivilkas tms. vaan ihan tavallinen pojanvesseli.