Kesäkuiset 2011
Joko löytyisi muita, joilla raskaus on "varmistunut" ja la osuu kesäkuulle? Itsellä laskureiden mukaan la olisi 1.6. ja tänä aamuna tuli haalea viiva testiin, täytynee vielä huomenna tai torstaina tehdä uusi testi, että saa varmistuksen asialle.
Toinen lapsi on toiveissa, ensimmäinen on syntynyt alkuvuodesta 2009.
t. baba 3+6
Kommentit (31)
Tänään aamulla yllättäen tuli haalea, mutta selkeä viiva testiviivan kaveriksi. Tyhjiä tikkuja on jo ehditty jonkin aikaa tuijotella eli kevättalvella jo aloitettiin yritys. Kolmas lapsi on kysessä, mikäli kaikki menee tästä eteenpäin niin kuin pitää. Tämä antoi odottaa itseään hieman kauemmin kuin kaksi edellistä. Ikääkin tietty enemmän, mutta silti tavallisessa keskivertolisääntymisiässä ollaan.
Täysin epätodellinen olo vielä... Epäilen, että kierron pituus oli 34 tai 35 päivää ja la sen mukaan 2. tai 3. kesäkuuta. Hui apua. Ei tätä tajua kyllä ite vielä...
Täällä yksi kesäkuulainen ilmottautuu..
la olisi siinä 2-4 kesäkuuta, riippuen laskurista ja kun mun kierto on vaihdellut 29-31 välillä koko ajan niin en tiedä minkä mukaa sit laskis!
tänään tein testin jossa luki et raskaana, ihmettelen kyl miten sain näin aikasin koska ennestään mulla 2 raskautta takana niin niistä on tullut plussa vasta n.5päivää menkkojen odottelun jälkeen...
tein siis sen testin nyt mis lukee ihan et raskaan et en tiiä vaikuttaako miten sit..
eli viime menkat oli kuitenki 25 elokuuta... ja kolmas olisi tulossa, ennestään tyttö 06 ja poika 09..
onnea muille kesäisille, onmpa kivaa saada kesä vauva, nämä ed.ovat toinen loppuvuodesta ja toinen heti alkuvuodesta...
niin ja tätä kolmatta ollaan annettu tulla talvesta lähtien, pari akaa tärppäs heti mut ei näköjää aina mene niin.. mun piti viikonloppuun odottaa et alkaako menkat mutta nyt tissit kipeät ja eilen haistoin kissan pissoja siivotessa ihan oksennuksen joten ajattelin josko olis raskaana..pelottaa vaa millon alkaa kaamea pahoinvointi...
Kiva että meitä tulee kokoajan lisää. :)
Itse meinaan vielä testailla huomenna tai viimeistään maanataina kerran varmuudeksi. (3 testiä olen tehnyt, joista ensimmäinen oli ihan haamu ja kaksi seuraavaa jo vahvemmat.)
Jotenkin pelottaa jos kaikki ei menekkään hyvin, mutta täytyy koittaa olla ajattelematta ja mennä päivä kerrallaan.
Onko teillä minkälaisia oireita?
Mulla rintoja viiltelee. Vähän samalla tavalla kuin maito nousisi. Pahoinvointia on myös jo ja nukuttaa. Toivon että tässä raskaudessa pääsisin vähemmällä pahoinvoinnilla kuin ekassa.
-Triiu
Kivaa juu, että joukko kasvaa.
Itse testasin tänään kaupan "halpis"testillä uusiksi, ja ehkä jopa hailakampi haamu oli kuin edellisessä testissä. Tilasin tosin eilen netin kautta tuollainen digitestin, josko sillä saisi kunnon tuloksen. Testi tullee tänään, joten huomenna vielä aamulla testailen uusiksi. Menkkojen olisi kuitenkin pisimmänkin mahdollisen kierron mukaan pitänyt alkaa viimeistään eilen.
Uusi testailu tapahtuu jo huomenna sen takia, että viikonloppuna on yhdet juhlat, joihin pitänee keksiä hyvä tekosyy juomattomuudelle...
Olotilat on kuitenkin varsin vahvasti raskausteen viittaavat (ollut jo yli viikon, mutta näin oli esikonkin kanssa), eli kuvottaa, varsinkin jos ehtii tulla nälkä ja pissillä saa käydä normaalia useammin. Hajuaisti tuntuu tehostuneen ja tuo Triiunkin mainitsema maidon nousemisen tunne on ollut minullakin. Ja saunassa ollessa tuli jopa maitoa toisesta rinnasta =)
Pitäisiköhän tähänkin ketjuun koota alkuun jotain esittelyä, ainakin lasketut ajat tms.?
Toivotaan, että kaikilla (uusinta) testit vahvistaa toivotut tulokset! =)
t. baba
juu täälläkin rinnat kipeet,väsyttää koko ajan ja nälkä. toiv. ei tule pahoinvointia että pystyy salaamaan tän sinne ultraa asti vaik vaikeaa se on kun mulla varsinkin ollut rajut yötä päivää oksentelut aina raskausissa.kenelle muut ootte kertoneet?
me ei uskalleta ees esikoiselle kertoi kun saattaa möläyttää sen ja muutenkaa turhaa toivon kipinää antaa pikkusisaruksesta jos tässä käykin jotain..
neuvolastakin varasin ajan, sanoi La :ksi 2.kesäkuuta eli silloin tänää olis tasan 4 viikkoa kait?
ei tajua kyl tätä mitenkää viel, miehelle lähetin aamulla sähköpostilla kuvan testipuikosta... oli koko päivän palavereissa ja nyt sitten vasta soitti ja oli innoissaan ja yllättynyt kun luuli et testaan vasta viikonloppuna.
niin pitikin mutta aamul oli sellai tunne et oon raskaana kun ei mulla muuten rinnat ole kipeät ennen menkkoja tms.
aloin syömää heti tänää d vitamiinia ja omega öljyjä et vauva saa hyvät aivot=)
juu täälläkin rinnat kipeet,väsyttää koko ajan ja nälkä. toiv. ei tule pahoinvointia että pystyy salaamaan tän sinne ultraa asti vaik vaikeaa se on kun mulla varsinkin ollut rajut yötä päivää oksentelut aina raskausissa.kenelle muut ootte kertoneet?
me ei uskalleta ees esikoiselle kertoi kun saattaa möläyttää sen ja muutenkaa turhaa toivon kipinää antaa pikkusisaruksesta jos tässä käykin jotain..
neuvolastakin varasin ajan, sanoi La :ksi 2.kesäkuuta eli silloin tänää olis tasan 4 viikkoa kait?
ei tajua kyl tätä mitenkää viel, miehelle lähetin aamulla sähköpostilla kuvan testipuikosta... oli koko päivän palavereissa ja nyt sitten vasta soitti ja oli innoissaan ja yllättynyt kun luuli et testaan vasta viikonloppuna.
niin pitikin mutta aamul oli sellai tunne et oon raskaana kun ei mulla muuten rinnat ole kipeät ennen menkkoja tms.
Me ei olla kerrottu kellekkään. Kaikille tekis mieli jo kertoo ja meinasinkin tänään omalle äidilleni lipsauttaa, mutta ei sitä vielä uskalla. Ootellaan sinne ekaan ultraan/rv12 niin kuin tuosta esikoisestakin. Jos vaan suu pysyy kiinni. ;)
Onko innokkaita tekijöitä sen etusivun listan kanssa?
Itsellä näyttänyt plussaa nyt pari päivää, eli vauva olisi tulossa ja laskeskelin, että kesäkuussa olisi syntymäpäivä. Toivon, että kaikki menee hyvin ja molemmat, itse ja lapsi ollaan kunnossa =D
Me ollaan taas kerrottu kaikille: tulevat isovanhemmat tietävät, samoin lähimmät kaverit jne.
Tietysti mikään ei ole ikinä varmaa, varsinkaan näin alussa, mutta turha sitä on minun mielestä murehtia. Jos jotain sattuu, niin sitten kerrotaan sekin :)
Itse olen tällä hetkellä koulussa, jonka joudun raskauden vuoksi ihan lähiviikkoina varmasti keskeyttämään. Asiaa en sen enempää avaa, mutta jatkan koulua, kun vauva on pihalla ja olen äitiyslomani pitänyt :)
Itselle tulossa paljon muutoksia siis. Myös muutto isompaan asuntoon lähikuukausina on ajankohtaista.
Mutta kaikista eniten minua huolettaa jotenkin se, kun se vauva/alio/sikiö, mikä onkaan, se on nyt vielä niin pieni... voi että... mitenhän se siellä mahassa pärjää?
Liitynpä joukkoonne, plussat bongattu testitikuista (mammaksi + clearblue) tänään. Kp 25/dpo 11 menossa ja nettilaskurien mukaan LA olisi 6.6.2011.
Aika hölmistynyt olotila on vielä, yrityskierto viisi tuotti tulosta. Vauvaa olen kuitenkin toivonut jo liki 10 vuotta, eli pitkä haave saattaisi nyt olla toteutumassa.
Vähän pelottaa keskenmenoriski ja vielä pitää selvitellä vaikka mitä (just esim. ruoka-ainejuttuja jne) tähän liittyen.. kun nyt ensin vain ymmärtäisi, että oikeasti on raskaana! :)
Pikkuhiljaa alkaa iskostua aivoihin tämä ajatus, että raskaana ollaan. Mies uskoi jo toisen testin nähtyään, itseäni varten testasin silti vielä kolmannen kerran tänäänkin. :)
Minkäslaiset fiilikset ja olotilat teillä muilla on?
Itse pelkään samaa kuin mitä joku muukin tuossa edellä jo sanoi, eli että mitenkähän se pieni siellä massussa pärjää.. keskenmenoista puhutaan niin paljon ja ne on niin yleisiä, että suurin odotuksen aihe on nyt se, ettei vuoto vain ala ja kuulisi sydämen sykkeen... :)
Muutoin olotila ei ole mitenkään erityisen hehkeä, kroppaa jomottaa aika kokonaisvaltaisesti, pahoinvointi aaltoilee, väsyttää pirusti ja flunssaakin tuntuu pukkaavan. Toivottavasti tämä ei tän pahemmaksi menekään - toisaalta sitten taas kaikki nämä kertovat että matkassa on nyt pienen ihmisen alku!
tänne puolelle :) Pitkään en ehtinyt siellä olemaan vaan 1. kierrosta tärppäsi. Ennenstään perheeseemme kuuluu mies ja poika synt 1/09.
Laskurin mukaan tänään olisi jo huimat rv 4+3 ja laskettuaika 2.6.2011.
Oireita ei ole oikeastaan ole ollenkaan, joka vähän huolestuttaa. Kaiken lisäksi olen ollut kaksi päivää flunssassa, joten ei kauhean hyvä alku pienelle.
Voin tehdä listan huomenna, jos ei muita vapaaehtoisia ole :) En ole kyllä ennen tehnyt mutta voin ainakin yrittää...
Tervetuloa ja Onnea plussasta!
ON: Kauhea kun alkaa kuullostelemaan kauhesti itseä. Mulla ei oo nyt eilen ja tänään ollut mitään oireita oikeastaan ja heti alkaa tulla huonoja asioita mieleen. No katsotaan..
Lauantaina yöllä alkoi kauheat vatsakivut ja vuoto. Eilen lääkäri ultran ja verikokeiden avulla varmasti asian, kyseessä on ollut kemiallinen raskaus, eli hedelmöittynyt munasolu ei ole koskaan kiinnittynyt kohtuun vaan vuotanut pois. Eli ei siis "virallinen" keskenmeno.
Se "hyvä" puoli tässä on, että tuon kemiallisen jälkeen uuden yrityksen voi aloittaa heti =) Eli ei tarvitse jättää yhtä kiertoa välistä.
Tarrasukkia hirmuisen paljon teille kaikille. Tämä lähtee haaveilemaan heinäkuisiin.
t. baba
Kurja juttu, jaksamista!! Ja onnea tietysti siihen seuraavaan kiertoon!!! :) Sitähän sanotaan, että tuommoisten jälkeen raskautuu helposti, kun kroppa on jo tavallaan asettunut raskaus-tilaan... :) Toivotaan näin!!!
Täällä yksi kesäkuinen ilmoittautuu, ihan mahtavaa saada lukea teidän muiden fiiliksistä! Olen 31v ja esikoista odotellaan. baba, harmin paikka, että kävi noin. Toivottavasti tärppää heti uudestaan. Peukkuja ja jaksamista!
Mulla laskettu aika on noin 3.6. Meillä homma toimi ihme kyllä ekalla yrittämällä, vaikka mulla on ollut aina tosi epäsäännöllisen kierto. (Miehellä on ilmeisesti jotain supersiittiöitä??) Tein kaksi plussatestiä viikonloppuna ja tänä aamuna päräytin vielä Clearbluen digitestin lähinnä siksi, että sitä oli kiva näyttää miehelle se teksti "Raskaana" :D
Mulla oireina lähinnä jatkuvat menkkakipujen tapaiset jomottelut ja hirveä nälkä koko ajan! Koko asia ei oikein ole uponnut päähän vielä ja huolestuttaa tietty, miten tässä käy.. Voisipa hypätä pari viikkoa eteenpäin. Kamalan vaikeaa olla kertomatta ihmisille! Helpottaa kun saa kertoa täällä :)
Uusi odottaja ilmoittautuu. Laskurin mukaan LA olis 4.6.2011 ja nyt siis mennään rv4+3. Perjantaina sain kaksi haamua halpistesteillä. Niihin en kyllä vielä uskonut ja lauantaina oli pakko testata apteekista ostetulla testillä ja plussahan sieltä tuli, sekin tosin oli melko haalea. Parin päivän päästä testaan vielä yhdellä halpiksella kun sellainen kaappiin jää muuten lojumaan. Katsotaan saako niillä ollenkaan kunnon viivaa aikaiseksi :).
Esikoinen olisi siis tulossa ja onnistu ekalla yrittämällä. Toivon vaan, että kaikki menee hyvin enkä halua olla LIIAN iloinen vauvasta ennenkuin kriittisimmät alkuviikot ovat ohi. Hankalaa kyllä pitää "matalaa profiilia" kun tekisi mieli kertoa kaikille. Nyt se on sitten vaan odottelua :D
Onnea muillekin plussanneille ja mukavia odottelu hetkiä! :)
Tulkaahan kirjottelemaan tuonne Kesäkuisten kullannuppuihin 2011, meillä on siellä lista, johon voin teidätkin lisätä, jos haluatte!
Heippa!
Täällä testailtiin eilen haamu ja tänään jo vahvempi viiva. Laskettuaika osuu kesäkuun alkuun 3.6.2011. (ei ihan tarkka sillä kierto on ollut kovin epäsäännöllinen?) Mutta laitetaan nyt aluksi tuo. :) Meillä myös toinen olisi tulossa. Esikoinen on syntynyt 10/2009. MEinaan myös testata vielä kerran ainakin vaikka jo aika selvästä näytti. ;) Toivotaan että pysyy matkassa pienet taimet.