ARG!! mikä auttaa tähä kutisevaan päänahkaan?? nyt kaikki vinkit pinoon kiitos =)
joo ja mulla on tää klassinen kutiava hilseilevä päänahaka ja kuivat käsitellyt latvat.. no onneksi ens lauantaina kuivaat lähtee mut entäs toi kutiseva ja hilseilevä päänahka sitten?? onkos se uus headen shoulder (oikein kirjoitettu?) samppoo hyvä (mitä ny mainostetaa kovastikkin)???
Kommentit (51)
System 4 Scalp Lotion, saa mm. Prismasta
Kuumalla vedfellä peseminen auttaa. Ei tarvita mitään tököttejä.
Kehottaisin hoitamaan oikeilla lääkkeillä ja vähentämään hiusten pesua ylipäätään millän muulla kuin vedellä. Parissa viikossa alkaa rasvoittuminen vähentyä ja päänahkan kuntokin paranee. Äläkä käytä kuumaa vettä, se vaan pahentaa asiaa. Itsellä sama ongelma ja ajoittain parin käyttökerran kuuri Elocon-liuoksella toimii hienosti. Ei hilse lennä eikä kutita. Tosin lääke vain reseptillä mutta on kyllä tuon vaivan arvoinen.
Huumetukka -71
Vierailija kirjoitti:
joo ja mulla on tää klassinen kutiava hilseilevä päänahaka ja kuivat käsitellyt latvat.. no onneksi ens lauantaina kuivaat lähtee mut entäs toi kutiseva ja hilseilevä päänahka sitten?? onkos se uus headen shoulder (oikein kirjoitettu?) samppoo hyvä (mitä ny mainostetaa kovastikkin)???
Jos sulla on lapsia tai olet vasta käynyt lastenkin suosimalla kampaajalla ja/tai korviakin kutittaa, niin kokeilisin täishampoota.
Ruokavaliolla merkitystä, kokeiltu on. Ennen raavin, sitten aloin käyttää oliiviöljyä enemmän, yleensä alkuperäistä ruokaa ilman lisäaineita, tai mahd. vähän.
Monet valittavat kutinaa mutta unohtavat pipojen pesun, lavuaarissa vaan niin ei kutistu.
Shampoo ilman hajusteita.
Vehnätön ruokavalio auttoi minulla. Taustalla allergia.
Mulla oli järkyttävän kutinan syynä psoraiaasis, ei ollut läiskiä silti päänahassa, kutisi vain, muualla oli läiskiäkin ja nivelissä särkyä. Solunsalpaajat auttoivat, enää ei kutise yhtään.
Mulla oli järkyttävän kutinan syynä psoriaasis, ei ollut läiskiä silti päänahassa, kutisi vain, muualla oli läiskiäkin ja nivelissä särkyä. Solunsalpaajat auttoivat, enää ei kutise yhtään.
Nyt on korjattu versio.
Raavi kaikki hilse pöydälle. Mieluiten tummapintaiselle pöydälle.
Lanaa viivottimella hilseistä keko ja lanaa keko kämmenellesi.
Mene vihamiehesi lähelle. Ojenna kämmen ja puhalla päänahkasi päin vihamiehesi näköä.
Oreganoöljyä tippa pari sekoitettuna kämmenellä shampooseen ja kutina lähti.
Sebamed hilseshampoo. Löytyy myös marketin hyllyltä. Käy kuivaan ja hilseilevään nahkaan myös sekä rasvoittuvaan.