ARG!! mikä auttaa tähä kutisevaan päänahkaan?? nyt kaikki vinkit pinoon kiitos =)
joo ja mulla on tää klassinen kutiava hilseilevä päänahaka ja kuivat käsitellyt latvat.. no onneksi ens lauantaina kuivaat lähtee mut entäs toi kutiseva ja hilseilevä päänahka sitten?? onkos se uus headen shoulder (oikein kirjoitettu?) samppoo hyvä (mitä ny mainostetaa kovastikkin)???
Kommentit (51)
tai ainakin hajusteettomiin? Voit olla allerginen jollekin ainesosalle shampoissa. Itse olen allerginen jollekin Lorealin shampoossa olevalle aineelle, kauhea kutina alkaa heti.
Voisit koittaa luonnonkosmetikkaa, esim. Urtekram, tai muut esim. Ruohonjuuresta saatavat HAJUSTEETTOMAT luonnonkosmetiikkatuotteet (ekosertifioitu)
Miehellä auttoi kun lopetti sellaisten tuotteiden syönnin joissa on käytetty hiivaa. Turvotus loppui, ihottumat helpotti ja päänahan kutina loppui ja vielä väsymyskin helpotti.
Valitettavasti nuo ongelmat palaavat kun syö taas hiivaa sisältävää ruokaa. Mutta kannattaa kokeilla.
Ostakaa apteekista hydrokortisoni liuosta. Sillä saa päänahan kuntoon.
Minulle sopii parhaiten LV hilseshampoo ja Erisan kosteuttava hoitoaine. Näillä ei ala päänahka kuivaan, hilseileen ja kutiseen ollenkaan.
Lisäyksenä edelliseen vielä että olen kokeillut muitakin yhdistelmiä ja kaikenmaailman luomu-juttuja, mutta nuo 2 toimii ehdottomasti parhaiten.
Riippuu, mistä kutina johtuu. Jos taliköhnästä tms. niin sitten joku lääkeshampoo varmasti paras. Mutta jos kyseessä on vain ärsytys ja kuiva hiuspohja, lääketuotteet pahentavat asiaa. Minulla oli aivan karsea kutina ilmeisesti yliherkkyysreaktiona johonkin tuotteeseen. Pesin mahdollisimman hellävaraisella, kosteuttavalla shampoolla ja kokeilin muutamaa eri hoitokonstia.
Ensin kokeilin jojobaöljyä. Auttoi jonkun verran. Laita sitä reilusti ja nuku sen kanssa yön yli, sitten aamulla pesu. Kokeilin myös kookosrasvaa, mutta se ei rauhoittanut yhtä hyvin kuin jojoba. Sitten kokeilin myös Bio+ kosteuttavaa päänahan hoitotuotetta, ei tarvitse huuhdella. Auttaa sekin, mutta sitä kuluu kerralla aika paljon. Sitten kokeilin Atopik-merkkistä herkän ihon kaurakasvovettä, ruikin sitä päänahkaan kun en muuta keksinyt, ja kutina hävisi heti. Käytin sitä kolme, neljä päivää eikä ongelma palannut. :-)
Vierailija kirjoitti:
joo ja mulla on tää klassinen kutiava hilseilevä päänahaka ja kuivat käsitellyt latvat.. no onneksi ens lauantaina kuivaat lähtee mut entäs toi kutiseva ja hilseilevä päänahka sitten?? onkos se uus headen shoulder (oikein kirjoitettu?) samppoo hyvä (mitä ny mainostetaa kovastikkin)???
Apteekista kenokotatsolipitoinen shampoo auttaa. Pahimmassa hädässä jopa käsidesiäkin voi laittaa päänahkaan. Rikkinäistä päänahkaa ei saa kynsiä koska siten voi tulla bakteeritulehdus.
Manteliöljy yöksi, aamulla pesu. Ei jätä öljyiseksi kuten muut öljyt. Auttaa.
Minulla auttoi öljyshampoo. Omaa merkkiäni ei saa enää. Ostin 30 pulloa jemmaan ja nyt pitäisi etsiä uusi vastaava. Ilmeisesti se öljy hoitaa sen päänahan ihon ja siksi se ei kuivu.
Betnovat Scalp -liuos lääkäriltä. Sillä lähti parin viikon kuurilla vuosia vaivannut kutittava ja hilseilevä kohta niskassa eikä ole tullut takaisin. Raavin aina verille.
Mä lopetin hajustettujen shampoiden ja hoitoaineiden käytön kun mun päänahka kutisi.
Omenaviinietikka on hyvä. Lakkaa kutina ja hiuksista huuhtoutuu kaikki ylimääräiset pois.
Kaikki ylimääräiset värjäyksen ja kemikaalit pois. Päähän perusrasvaa yöksi pipo
Suosittelen tätä dermosilin hoitoainetta. Itselläni auttaa kutinaan. https://www.dermosil.fi/fi/products/3818-hiuspohjaa-tasapainottava-hoit…
Vierailija kirjoitti:
Jätä etikat ja enkelihoidot väliiin.
Täishampoo auttaa, muista myös pest' vuodevaatteet yms ja tehkää samalla syöpäläisten häätö muullekin perheelle...
Sim system 4 mild-shampoo auttoi mulla hyvin jo muutaman pesukerran jälkeen.
Mulla todettiin psoriasis päänahassa. Olin luullut et on kova hilseily ja olin kokeillut kaikkea. Sitten lääkäri kirjoitti reseptin Daivobet geeliä mitä hierotaan päänahkaan, kutiseviin kohtiin. Auttoi parissa päivässä. Ainoa huono puoli oli, et sen pois pesemiseen menee 3 krt laimeaa samppoo pesua. Kuten tekee hiukset likaisen näköiset. Mut kuuri auttoi. Nyt ei ongelmaa.
Minä kokeilin kaikki kalliit apteekki ja kampaamotuotteet, sekä jokaikisen vippaskonstin kookosrasvasta etikkaan. Ei auttanut. Ostin viimeisenä niksinä head and sholders sitä alkuperäistä 2 in 1 shamppoota ja se yllättäen on auttanut. Ongelma ei ole poistunut, mutta parannus on huomattava. 3 kertaa nyt pessyt tolla, katsotaan jahka saan purkin tyhjäksi miten vaikuttaa. Vuosi tästä kärsitty.
kuivuudesta johtuvaa niin Nizoralit ynnnä muuta vain pahentavat tilannetta. Kuivalle ja kutisevalle päänahalle on erilaisia liuoksia ja geelejä, esim apteekissa. Sekä myös kuivan päänahan shampoita (se humektankin ok kosteutukseen). Jos taas rasvaista hilsetä niin Nizoral ja Bioplus-shampoo ehkä auttavat.