Nelivuotias teki syntiä
Hirmusen pahalta tuntuu että nelivuotiaan täytyy ripittäytyä joka ilta jotta saa "synnit anteeksi".
http://freepathways.wordpress.com/2010/02/22/nelivuotiaan-synnit/
Kommentit (126)
Jälleen kerran, ÄLKÄÄ yleistäkö!
Onneksi koko tuon jälkeinen kommenttisi ei sisälläkään mitään muuta kuin ateisteihin ja muihin syntisiin kohdistuvaa yleistämistä.
Silloin kun lapselle opetetaan alistumisen toimintamallit eli ei saa kysyä eikä saa puhua vaan pitää alistua, silloin anteeksipyyntörituaalit ovat vaarallisia. Rikollinen nimitätin osaa manipuloida lasta ja käyttää näitä anteeksi-juttuja hyväkseen-
http://freepathways.wordpress.com/2011/03/18/pyhasta-paljastuu-pahuus/
Uskovan ei ole pakko jatkuvasti ripittäytyä, sillä synnit on jo sovitettu Golgatalla!
Hirmusen pahalta tuntuu että nelivuotiaan täytyy ripittäytyä joka ilta jotta saa "synnit anteeksi". <a href="http://freepathways.wordpress.com/2010/02/22/nelivuotiaan-synnit/" alt="http://freepathways.wordpress.com/2010/02/22/nelivuotiaan-synnit/">http://freepathways.wordpress.com/2010/02/22/nelivuotiaan-synnit/</a>
Elkää hyvät ihmiset opettako lapsille näin vaarallista lahko-oppia!
Tällä lailla lapsi just valmennetaan siihen että on aina annettava anteeksi eikä saa sen jälkeen kertoa kellekään mitään. Ei vaikka kyseessä olisi lapsen raiskaaja. Tästä opetuksesta lastensuojelun tutkija Johanna Hurtig on julkisuudessa paljon varoitellut.
Ei ole oikein etät lestadiolaiset opettaa jo leikkiäikäiset toimimaan rippi-isänä. Antakaa lasten olla lapsia. Näitä teidän oppeja on lasten raiskaajat käyttäneet hyväkseen!
Miksei kirkko opeta suurimmalle herätysliikkeelleen oikeita kristillisiä käytäntöjä?
- kriteerit jos täyttyvät (lapsen kehitys vakavasti vaarantuu).
On väärin jo ihan luterilaisen kristinopinkin mukaan velvoittaa lapsia rukoilu- ja anteeksipyyntörituaaleihin.
Jeesus on sovittanut kaikkien ihmisten synnit. pelastukseen riittää usko. Lapsella on se usko sydämessä ilman erikseen vaadittavia anteeksi pyytelyjä.
Se on eri asia jos lapsi tekee väärin, pahoittaa leikkikaverin mielen tai lyö tms., silloin tietysti on opetettava lapsta sopimaan ja pyytämään anteeksi siltä jota on loukannut.
Mutta tuossa lestadiolaisuuden kirjoituksessahan ei siitä ollut lainkaan kysymys.
ei tuollaisia "lakeja"pidä yrittää seurata,Jeesus sovitti kaiken jo ristillä. joka itsensä ylentää se alennetaan...ei kukaan voi sanoa että kun olet jossain tietyssä ryhmässä pääset taivaaseen mutta muuten et. Taivaaseen pääsyyn riittää vaan Jeesus. Jumala tuntee jokaisen sydämen.
Kyllä se on Raamatussa että on olemassa Jumalan valtakunta maan päällä. Ja jos on valtakunta niin sillä valtakunnalla on olemassa myös rajat.
vaan vanhemmat huolehtivat uskontokasvatuksesta.
ja uskonasioista kerrottiin lempeästi, ei syytelty, painostettu eikä peloteltu. Ei olla vl-perhe. Silti kuvani Jumalasta muuttui kun aloin lukea Jehovan todistajien kirjoja. Aloin pelätä, tuntea jatkuvaa syyllisyyttä... Lapsuuden lempeä Jumala unohtui, kesti kauan ennenkuin taas löysin Hänet. Eli lapseen vaikuttaa muukin kuin vanhemmat.
Voinko antaa lapsen katsella muumivideoita?
Viatontahan se on mutta voiko se johtaa johonkin tosi pahaan?
Ja huom: IHMISTEN KEKSIMIÄ alistuksen välineitä. Kuka muuta väittää, on jo aivopesty.
Huom. kaikki uskikset: JOS usko todella synnyttää elämäänne vain ja ainoastaan positiivista voimaa, se on täysin kannatettavaa.
Otin kantaa nimenomaan asiaan ja kirjoitin millaisia perheitä yhteisössämme on. Olen varma että tiedän paremmin tämän kuin yksikään teistä jotka silmät suurellaan, nenä pitkällä ja korvat höröllään ulkopuolelta asiaa tarkastelevat (negatiivisessa mielessä AINA tietenkin). ;) Jos laajennan aihetta, ei luulisi sinua haittaavan ja jos haittaa niin voi voi. Tuntuu tekevän kipeää jostain syystä mutten tiedä miksi.
Vl:n kritisoinnista kirjoitin siksi koska negatiivissävytteisiä aloituksia on loputtomiin. Mistään ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa. t.16
En ymmärrä sinun vaatimusta, että keskustelussa jossa puhutaan lapsen pahoinvoinnista pitäisi koko ajan nostaa esiin MYÖS vanhoillislestadiolaisuduen hyviä puolia. Eihän tässä ketjussa ole siitä kyse.
Miksi et kirjoita itse siitä uutta avausta miten erinomaista ja hienoa ja hauskaa on kasvaa lestadiolaisuudessa aikuiseksi.
Tässä on tarkoitus puhua lasten kiusaamisesta uskonnolla.
En ymmärrä sinun vaatimusta, että keskustelussa jossa puhutaan lapsen pahoinvoinnista pitäisi koko ajan nostaa esiin MYÖS vanhoillislestadiolaisuduen hyviä puolia. Eihän tässä ketjussa ole siitä kyse.
Miksi et kirjoita itse siitä uutta avausta miten erinomaista ja hienoa ja hauskaa on kasvaa lestadiolaisuudessa aikuiseksi.
Tässä on tarkoitus puhua lasten kiusaamisesta uskonnolla.
Pysyykö kaikki keskustelut aina pilkun tarkkaan juuri siinä asiassa jota aloituksessa kirjoitetaan? Ja tiedät itsekin mikä ketju siitä syntyisi jos joku aloittaisi ketjun vl perheen hyvistä puolista. Ei johtaisi loppujenlopuksi kuin voimakkaaseen kritiikkiin ja pilkkaan. Ja en, ei mulla ole tarvetta lähteä teidän kanssa siitä keskustelemaan. Näkyyhän sinun asenteesikin jo selvääkin selvemmin.
Jatkakaa keskustelua, minä poistun arkisiin askareisiin.
Ei pidä olla noin yksisilmäisen nihilisti. Aina voi kokeilla myös myönteisyyttä täällä ja olla itse esimerkkinä. Mitäs jos kokeilisit ihan itse etkä vaatisi sitä vain muilta.
Siis myös Suomen luterilaiset on mukana pyytämässä anteeksi ryhmältä nimeltä mennoniitit! Aika jännä. Eipä ole täällä mediassa puhuttu mitään.