Millaisia juhla-asuja te muut nelikymppiset naiset käytätte?
Millaisia asukokonaisuuksia siis laitatte vaikka syntymäpäiville, ravintolaillalliselle, pikkujouluihin? Onko teillä jokin luottoasu tai luottotyyli? Millaisia mekkoja teillä on, jotka käy moneen tilaisuuteen??
Itsellä on tällainen tyylin etsintä menossa. Minulla on paljon siistejä bleisereitä, kynähameita, pari kuviollista paitamekkoa, suoria housuja, puseroita, mutta jotenkin ne tuntuu liian hienoilta tai toimistomaisilta moniin rennompiin juhliin. Pikkujouluasut on toki usein ihmisillä vähän räväkämpiä, on kimalletta ja lyhyitä hameita.
Saa laittaa googlesta inspiraatiokuviakin!
Kommentit (21)
Pikkujouluissa minulla on lyehkö pikkumusta ja korkokengät. Ravintolaan en pukeudu mitenkään erityisen hienosti, vaan sinne kelpaavat ihan perus toimistovaatteet eli neulemekko, mustat kangashousut ja neule tms. Kenkinä talvella käytän korollisia saapikkaista tai nilkkureita. Juhliin (esim. häät, rippijuhlat, yo-juhlat) laitan mekon (mallista riippuen vähän polven yli tai ali tai sitten pitkä) ja siihen päälle tarvittaessa huivi tai jakku. Talvella suosin tummempaa väriä ja yleensä yksiväristä mekkoa, kesällä sitten kirkkaampaa ja kuviollisia. Jalassa julissa korkkarit. Synttäreiden pukeutumiseen riippuu kenen synttärit ja missä eli pukeutuminen perus toimistoasusta juhlavaan mekkoon.
Lyhyt hame, kaula-aukko, korkkarit, meikki.
Joku mun pitkistä hameistani (en muita käytäkään) yhdistettynä kerrankin yksiväriseen puseroon ja mahdollisesti bleiseriin (tämä vaatii jo aika paljon). Hautajaisiin kokomustat. Ei oikein ole juhlia eikä mielenkiintoa juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluissa minulla on lyehkö pikkumusta ja korkokengät. Ravintolaan en pukeudu mitenkään erityisen hienosti, vaan sinne kelpaavat ihan perus toimistovaatteet eli neulemekko, mustat kangashousut ja neule tms. Kenkinä talvella käytän korollisia saapikkaista tai nilkkureita. Juhliin (esim. häät, rippijuhlat, yo-juhlat) laitan mekon (mallista riippuen vähän polven yli tai ali tai sitten pitkä) ja siihen päälle tarvittaessa huivi tai jakku. Talvella suosin tummempaa väriä ja yleensä yksiväristä mekkoa, kesällä sitten kirkkaampaa ja kuviollisia. Jalassa julissa korkkarit. Synttäreiden pukeutumiseen riippuu kenen synttärit ja missä eli pukeutuminen perus toimistoasusta juhlavaan mekkoon.
Kiitos kun vastasit! Hyviä esimerkkejä. Eli mekoilla pääsee jo pitkälle. Voisin itsekin panostaa muutamaan tyylikkääseen mekkoon, nuo paitamekot ei sovi hienompiin tilaisuuksiin. Korkkareista olen luopunut, jotkut matalakorkoiset voisin hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Tasavuosisynttäreille, hautajaisiin tms suvun juhliin mulla on ollut jo vuosia musta pellavainen housupuku. Alla useimmiten t-paita.
Ravintolaan, pikkujouluhin tms farkut ja milloin mikäkin yläosa, osin samoja kuin toimistolla ja osin sellaisia mitä ei tule missään tapauksessa töihin laitettua vaan esim festarille :)
Jep, ei pukeutumiset paljoa kiinnosta.
Ok, ei tarvii kaikkia kiinnostaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Joku mun pitkistä hameistani (en muita käytäkään) yhdistettynä kerrankin yksiväriseen puseroon ja mahdollisesti bleiseriin (tämä vaatii jo aika paljon). Hautajaisiin kokomustat. Ei oikein ole juhlia eikä mielenkiintoa juhliin.
Kiva kun vastasit. Millaisia hameita käytät? Mulla on tosiaan kynähameita ja yksi musta satiinihame. Vekkihameet ei oikein sovi vartalolleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun vastasit. Millaisia hameita käytät? Mulla on tosiaan kynähameita ja yksi musta satiinihame. Vekkihameet ei oikein sovi vartalolleni.
Mä olen ihan henkeen ja vereen hameihminen, joten mulla on paljon erilaisia (maksi)hameita eri materiaaleista eri vuodenaikoihin, sekä leveä- että kapeahelmaisia. Paras pituus on nilkkaan, lyhyempien kanssa saan aina oudon kenkäongelman aikaan. Juhlissa olen viimeksi ollut punaisessa raakasilkkihameessa, jossa on merenneitohelma. Tulossa on hautajaiset, sinne mustaa villakangasta ja alushame, hautuumaalla on aina kylmä. Vekki on kyllä haastava mullakin.
Rentoihin kesähäihin, synttäreille ja ristiäis/rippijuhliin mulla on musta-vaalea-kuvioinen kukkamekko ollut käytössä jo vuosia. Materiaali on paksua ja rypistymätöntä, täydellinen pakattava vaikka reppuun.
Talvikaudella käytän useimmiten viininpunaista kellohametta, yläosana joko kauluspaita, kimaltava toppi ja ohut jakku, tai villapaita säästä ja juhlavuudesta riippuen.
Nyt viimeksi oli synttäreillä vaaleat housut ja puuvillaneule + vähän näyttävämmät korut.
Vähän hienompiin juhliin ja hautajaisiin on sitten omat asunsa.
Kenkinä joko matalat korkokengät, herrainkengät tai nilkkurit.
Mulla on My Olssonilta kolme yksiväristä mekkoa, (Roma ja Verona mallissa) joista joku melkein aina tulee valittua päälle jos joku vähän siistimpää asua vaativa meno.
Nyt melkein koko talven olen peljästään käyttänyt Blusbarin mekkoja, niitä on kertynyt kaappiin 5kpl, 2 pitkää ja kolme lyhyempää, eri väreissä. Kun löydän jotain josta tykkään niin tulee ostettua useampi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on My Olssonilta kolme yksiväristä mekkoa, (Roma ja Verona mallissa) joista joku melkein aina tulee valittua päälle jos joku vähän siistimpää asua vaativa meno.
Nyt melkein koko talven olen peljästään käyttänyt Blusbarin mekkoja, niitä on kertynyt kaappiin 5kpl, 2 pitkää ja kolme lyhyempää, eri väreissä. Kun löydän jotain josta tykkään niin tulee ostettua useampi.
Niin ja noi villamekot siis arkiasuna.
Ravintolaan tms vähän rennompaan tilaisuuteen mulla on yleensä mustat kapeat housut, joku kiva toppi/pusero ja päällä jakku, saappaat tai korkkarit, riippuu kelistä. Sit jos on jotkut juhlat, niin rennompiin vaikka nahkaleggarit, pitkä toppi ja joku kiva bleiseri. Olen bleiseri/jakkuihminen.
Ja sitten jos on ihan kunnon juhlat, pukeudun yleensä pikkumustaan, korkkarit. Kesällä toki päällä muutakin kuin mustaa. Omille viiskymppisille haluan punaisen tai jonkun upean aniliininpunaiaen pikkumekon, ei kuitenkaan mitään missä majava näkyy, vaan tyylikkään.
Olen vanhempi, mutta tilaisuuden mukaan. On iltapukuja, pikkumustia, housu-bleiseriasuja, mekkoja joka lähtöön, sekä kesäisiä ja myös esim. kerroksellisia tassiaismekkoja
Eipä ollut minkäänlaisia tuon ikäisenä. Pitkät housut joka tilanteessa kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhempi, mutta tilaisuuden mukaan. On iltapukuja, pikkumustia, housu-bleiseriasuja, mekkoja joka lähtöön, sekä kesäisiä ja myös esim. kerroksellisia tassiaismekkoja
ja on niitä hameitakin , kapeaa ja leveää, eri pituuksia
Mulla on useita eri tyylisiä mekkoja myös. Arkisista neulemekoista ihan juhlamekkoihin, ja kaikkea siltä väliltä. Asustamalla saa mekkoa joko arkisemmaksi tai juhlavammaksi, esim. sukkahousuvalinnalla tekee jo paljon, samoin kenkävalinnoilla ja koruilla.
Kynähame maailman epämukavin vaate rintaliivien ja sukkahousujen lisäksi. Freedom!!
Mulla on pari luottomekkoa, joita olen käyttänyt paljon eri tilaisuuksissa. Sitten on aikoinaan hautajaisia varten hankittu musta kotelomekko + bleiseri, joita olen käyttänyt jonkin verran muutenkin site, että olen laittanut jonkun värikkään huivin. Mustat kapeat housut + toppi + musta bleiseri toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari luottomekkoa, joita olen käyttänyt paljon eri tilaisuuksissa. Sitten on aikoinaan hautajaisia varten hankittu musta kotelomekko + bleiseri, joita olen käyttänyt jonkin verran muutenkin site, että olen laittanut jonkun värikkään huivin. Mustat kapeat housut + toppi + musta bleiseri toimii aina.
Kiitti vastauksesta. Tosi hyvä, että noin vähillä pärjää! En haluaisi ostaa kaappeja täyteen juhlavaatteita. Pari hyvää mekkoa siis ja toi bleiserityyli on siisti. Rennompi farkkujen kanssa myös.
Jestas, että teillä on vaatetta kaapeissa. Olette varmaan tosi meneviä tyyppejä, paljon juhlia ja menoja. Itsellä ihan tosi harvoin mitään. Jos nyttulis jotkut rippijuhlat vaikka, ei taitais löytyä oikein mitään kaapista.
Tasavuosisynttäreille, hautajaisiin tms suvun juhliin mulla on ollut jo vuosia musta pellavainen housupuku. Alla useimmiten t-paita.
Ravintolaan, pikkujouluhin tms farkut ja milloin mikäkin yläosa, osin samoja kuin toimistolla ja osin sellaisia mitä ei tule missään tapauksessa töihin laitettua vaan esim festarille :)
Jep, ei pukeutumiset paljoa kiinnosta.