Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:t; millaisia ovat hankalat vanhemmat?

Vierailija
18.09.2010 |

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenkään vaatia pph:lta joustoa meidän vanhempien töiden takia! Siis hänellä on jo nyt pitkät työpäivät, eikä olisi mielestäni reilua vaatia, että hän joustaisi neljän eri perheen eli yhteensä kahdeksan eri vanhemman työaikataulujen mukaan. Vähän realismia peliin!

Olen myös sitä mieltä, että jos joku tarvii lapselleen yli 10 tunnin hoitoaikaa, pitäisi viedä vuoropäiväkotiin eikä kuormittaa perhepäivähoitajaa ylipitkillä päivillä.

Vierailija
22/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on aivan ihana. Itse asiassa olen jopa niitä parjattuja virikelapsen vanhempia, joka piti esikoisen osa-aikaisen hoidossa ollessaan kuopuksen kanssa kotona, että sai taktikoitua molemmat tälle pph:lle: Hänellä ei ole erityisen pitkiä päiviä. Ensimmäiset tuodaan noin 7.30 ja viimeiset (yleensä meidän lapset) haetaan klo 16 mennessä. tästä huolimatta pyrin mahdollisuuksien mukaan "helpottamaan" hänen työtänsä. Esim yhtenä iltapäivänä viikossa kaikki isot lapset menevät seurakunnan kerhoon. Meidän kuopus olisi tällöin yleensä yksin hoidossa. Mumma hakee hänet, jos vain pääsee, hoidosta mahdollisimman aikaisin pois. Muutenkin pidän kyllä erityistä kiirettä hoidosta pois haun kanssa, sillä tiedän, että meidän lapset jotka tuodaan aamulla viimeisenä ovat myös haetaan pois viimeisenä. Hoitoaika meillä on varmuuden vuoksi sovittu puoli viiteen, mutta 99 % haen lapset neljään mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkohan minä liiankin hyvä hoitaja, en koskaan valittanut, jos joku myöhästyi lapsensa hakemisesta. Sillähän sitä lapsi tuodaan jo pph:lle, eikä päiväkotiin, että hoito on joustavampaa kuin päiväkodissa.Lapset olivat hoidossa myös vanhempien ollessa kotona, vapaalla työstään. Tiesin senkin, mutta mitäs siitä? Minä sain palkkani ja kaikki oli ok. Ymmärrän senkin, että jotkut vanhemmat tarvitsivat omaa aikaa ja saivat vaikka siivottua, kun lapset ei olleet kotona. Nyt jouduin viemään lapset päiväkotiin itse ja vein eräänä päivänä lapset hoitoon 5min ennen sovittua aikaa. Hoitaja sanoi minulle, et kello on vasta viittä vaille puoli. Minusta se oli outoa, kun haen lapset joka ikinen päivä puoli tuntia tai tuntia ennen sovittua haku aikaa, jos vaan pääsen töistä aikaisemmin. Sen jälkeen en ole kertaakaan vienyt lapsia 5 min ennen edes hoitoon, vaan odotamme parkkipaikalla autossa, että kello on varmaan sovittu aika.

Vierailija
24/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkohan minä liiankin hyvä hoitaja, en koskaan valittanut, jos joku myöhästyi lapsensa hakemisesta. Sillähän sitä lapsi tuodaan jo pph:lle, eikä päiväkotiin, että hoito on joustavampaa kuin päiväkodissa.Lapset olivat hoidossa myös vanhempien ollessa kotona, vapaalla työstään. Tiesin senkin, mutta mitäs siitä? Minä sain palkkani ja kaikki oli ok. Ymmärrän senkin, että jotkut vanhemmat tarvitsivat omaa aikaa ja saivat vaikka siivottua, kun lapset ei olleet kotona. Nyt jouduin viemään lapset päiväkotiin itse ja vein eräänä päivänä lapset hoitoon 5min ennen sovittua aikaa. Hoitaja sanoi minulle, et kello on vasta viittä vaille puoli. Minusta se oli outoa, kun haen lapset joka ikinen päivä puoli tuntia tai tuntia ennen sovittua haku aikaa, jos vaan pääsen töistä aikaisemmin. Sen jälkeen en ole kertaakaan vienyt lapsia 5 min ennen edes hoitoon, vaan odotamme parkkipaikalla autossa, että kello on varmaan sovittu aika.

Eihän se oikeuta viemään hoitoon sovittua aikaisemmin, vaikka hakisit lapset miten paljon ennen sovittua hoidon loppumisaikaa. Sama on päiväkodissa ja pph:lla.

Eikö sulla pph:na ollut koskaan mitään omia sovittuja menoja, jos lapset saivat tulla ja mennä miten sattui? Miten sun oma perhe suhtautui tuollaiseen välinpitämättömyyteen?

Vierailija
25/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytöt meni pph:lle esim 13.30 ja jos aamuvuoro seuraavana päiväna,niin hain hoidosta 15.30,eli hoitaja hoiti 26h putkeen mun lapsia.Ja kun mulla oli iltoja muut lapset oli aamussa,joten ympäri pyöreitä hoito päiviä teki jatkuvasti hoitaja.

Vierailija
26/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoaika 8-16. Lapsi oli neljä vuotta hoitajalla ja pikkuhiljaa se siirtyi 8:30-8:45 - 16:30-16:45. Koskaan ei tullut sanomista asiasta. Ja pidettiin siitä kiinni, ettei meidän lapsen takia päivä ainakaan pahemmin pitene kuin ehkä poikkeustapauksessa. Hoitajalle tuli aina ekat lapset ennen kasia ja viimeinen haettiin viiden jälkeen. (jos tuo viideltä haettava oli poikkeuksellisesti haettu aiemmin ja edellinen haettiin 16:30, niin meidän lapsi saattoi olla muutaman minuutin ainoa) Ja kunnallinen hoitajahan saa tuntipalkkaa eli ei häviä siinä.

Ei kyllä olisi tullut mieleenkään pitää mihinkään kuuteen asti. Jos ei päästy hakemaan ennen viittä, niin järjestettiin joku muu hakija, vaikka hoitaja sanoi aina, että hänkin voi sovittaessa hoitaa pidempään.

Vierailija
27/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku vartin tai puolen tunnin myöhästyminen (tai aikaisemmin tulo) ei haittaa mitään, koska pph:han on joka tapauksessa kotona.

Minä en jousta näissä ilmoittamattomissa aikatauluissa, mutta olen hyvinkin joustava, jos minulta ajoissa kysytään käykö minulle että lapsi olisi myöhempään tai tulisi aikaisemmin.

Minulla on itselläni neljä lasta ja mies, ja minulla ei ole liukuvaa työaikaa vaikka hoitolasten vanhemmilla sellainen olisikin. Joten jokainen etsii lapselleen varahakijan tai uhmaa työnantjaansa ja kieltäytyy ylitöistä. Ja tämä on omien hoitolasteni perheille kerrottu jo tutustumiskäynnillä.

Vierailija
28/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs jos tuo lapsen aamulla myöhässä, mitä se haittaa jos vanhempi ei automaattisesti oleta että hakuaika myös siirtyisi saman verran? Jos muut hoitajalla olevat lapset on tuotu jo aiemmin eikä ole sovittukaan että hoitaja herää vastaanottamaan meidän lasta. Eli mitä haittaa on siitä jos lapsi tulee puoli tuntia tai tunnin myöhässä aamulla, jos tiedän ettei hän ole normaalisti ensimmäinen eikä oikeastaan viimeinenkään (puolipäiväläisen takia) ja tiedän ettei sen ryhmän kanssa hoitaja lähde mihinkään kerhoilemaan tms. vaan pysyy kotona ja kotipihalla. Tai jos on mennytkin poikkeuksellisesti puistoon, niin osaan kyllä soittaa hoitajalle, jos ei ovea kukaan tule avaamaan, ja ajaa sinne ajaa puistoon ja jättää lapseni sinne. Siis mikä ongelma tässä on? Tai onko se myöhään hakemista, jos on sovittu että haetaan ennen viittä, toisen vanhemman työaikojen mukaan, ja sitten jonkun aikaa kuskaukset hoitaakin toinen vanhempi, joka on viime päivinä päässyt vaikka kolmelta hakemaan lasta. Ja jos tämä vanhempi tuleekin eräänä päivänä sen enempiä ilmoittamatta hakemaan kello puoli viisi ja muut hoitolapset on jo haettu, niin onko tällöinkin kiusattu hoitajaa turhaan, kun kuitenkin on alunperin sovittu pidemmästä hoitopäivästä?

Vierailija
29/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja irtisanoin yhden lapsen hoitosopimuksen juuri jatkuvan myöhästelyn vuoksi.

On aivan eri asia olla satunnaisesti myöhässä klo 17 loppuvasta hoitoajasta ja olla pahoillaan siitä, että näin kävi, kuin olla säännöllisesti myöhässä eikä edes pahoitella sitä.

Hilpeimpiä olivat ne kerrat kun lapsen toinen vanhempi haki lasta 15 minsaa myöhässä (klo 17.15 siis) "kun en päässyt töistä irrotautumaan" ja samaan aikaan sitten jutteli lapselle, että "mennään kotiin kun isä jo siellä odotteleekin". Tässä kohtaa pisti pikkasen miettimään, että mitä se isi siellä kotona teki, kun vaimo kerran ei päässyt irrottautumaan töistä hakeakseen lapsen?

Lapsen isä siis teki lyhennettyä työaikaa =), mutta se ei lapsen hoitoajoissa näkynyt lainkaan. Tuli puoli kahdeksalta aamusta ja haettiin viiden pintaan.

Oli tästä se hyöty, että seuraaviin hoitosopimuksiin kirjasin hoitopäivän pituudeksi max 9 h.

Vierailija
30/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omia lapsia ja heillä harrastuksia. Eli tuo 17.15 haku tarkoitti hilpeimmillään sitä, että myöhästyimme lapsen harrastuksesta tms.

Vierailija
31/59 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku vartin tai puolen tunnin myöhästyminen (tai aikaisemmin tulo) ei haittaa mitään, koska pph:han on joka tapauksessa kotona.

Minä en jousta näissä ilmoittamattomissa aikatauluissa, mutta olen hyvinkin joustava, jos minulta ajoissa kysytään käykö minulle että lapsi olisi myöhempään tai tulisi aikaisemmin.

Minulla on itselläni neljä lasta ja mies, ja minulla ei ole liukuvaa työaikaa vaikka hoitolasten vanhemmilla sellainen olisikin. Joten jokainen etsii lapselleen varahakijan tai uhmaa työnantjaansa ja kieltäytyy ylitöistä. Ja tämä on omien hoitolasteni perheille kerrottu jo tutustumiskäynnillä.

on mahdoton kieltäytyä "ylitöistä". Olen hoitajan päivystävässä yksikössä ja joskus käy niin että joku muu myöhästyy, henkitoreissaan oleva potilas tulee karmit rymisten saliin yms. niin en tod. voi jättää potilasta valvomatta ja sanoa että "moido, mun työaika loppu".

Ja ei sieltä hirveästi pääse varahakijaakaan helposti soittelemaan. Yleensä järjestyy kyllä että tullaan tehtävistä vapauttamaan ja näitä tilanteita ei ole kovin usein mutta siis mahdollisesti myöhästyn joskus juuri sen puoli tuntia.

Kyllä tällaisessa tapauksessa toivoisin hoitajalta/päiväkodilta hieman ymmärrystä ja joustoa. Tosin olen sitä mieltä että sovituista ajoista pidetään mahdollisimman tarkkaan kiinni ja muutoksista olisi hyvä ilmoittaa etukäteen mahd. pian.

Vierailija
32/59 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hankalaa. Lapset tulivat hoitoon kun vanhemmat heräsivät.

Koskaan ei ollut asianmukaisia vaatteita ulkoiluun.

Koski molempia perheitä.

Toistuvasti huomautin asioista mutta ei käytännyt muuttuneet. Mieheni sai isohkon perinnön ja yksi kaunis aamu en enää avannut perheille ovea.

Keräsin lasten kamppeet pusseihin oven ulkopuolelle ja palautin pussissa myös maksetun hoitomaksun. Terppa vaan! Nautin tilanteesta suunnattomasti!

Vierailija
33/59 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytöt meni pph:lle esim 13.30 ja jos aamuvuoro seuraavana päiväna,niin hain hoidosta 15.30,eli hoitaja hoiti 26h putkeen mun lapsia.Ja kun mulla oli iltoja muut lapset oli aamussa,joten ympäri pyöreitä hoito päiviä teki jatkuvasti hoitaja.

Silloinhan tuo on ihan mahdollista. Kai jossain vieläkin voi pph:lla olla vuorohoitoa. Onneksi ei meidän kunnassa.

Vierailija
34/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelevat pph:stä,eivät osaa arvostaa toisen työtä jne

Vierailija
35/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimmassa tapauksessa eivät ilmoita edes muutoksista.

Tulevat liian aikaisin tai liian myöhään.

Nuo ovat minusta pahimpia.

Vierailija
36/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
37/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko olla ammatillinen.

Yksityisenä sainoisin hoitosuhteen irti jos homma ei toimi.

Vierailija
38/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en esim. avaa ovea ennen kuin hoitoaika alkaa. Myöhään hakijat onkin vähän kurjempi juttu, mutta jos se säännöllisesti toistuu, niin sitten ohjaajaan yhteys ja tarvittaessa hoitopaikan vaihto.

Vierailija
39/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ne jotka eivät ilmoita ikinä hoitoaikoja ja niitä saa aina olla pyytämässä, muuten ei saa niitä eikä tiedä milloin tulevat.

inhottavaa myös jos soittelevat hoitajan vapaa-ajalla, iltaisin tai viikonloppuisin sekä lomilla.

kyllä ne asiat pitää hoitaa hoitajan työajalla.

Vierailija
40/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselta alkavalta tunnilta kyllä...mut ei vartilta noin paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä