Pph:t; millaisia ovat hankalat vanhemmat?
Kommentit (59)
ja onko paha jos illalla tai su ilmottaa tekstarilla, että lapsi sairastunu??
Onneksi meiän pph vaikuttaa ainakin f2f erittäin mukavalta!
Miten suhtaudutte heihin?
joo kyllä jäävät odottamaan oven taakse jos tulevat esim. puolelta kun on sovittu tasalta tulo.
kyllä mainitsen että ei käy tämmöinen, ja jos vielä toistuu tulee ylityömaksua(lisään laskuun).
liian myöhään hakijat samoin saavat lisää maksua laskuunsa ja motkotukset päälle.
jos toistuu usein eikä myöhästely lopu sanoisin hoitosuhteen irti
Itse en vastaa työaikojen ulkopuolella enkä lomilla työpuheluihin. Tekstareita voi laittaa, mutta en välttämättä vastaa niihin. Tekstareilla olen pyytänyt ilmoittamaan, jos lapsi ei tule hoitoon, mutta esim. viikonloppuna ei voi ilmoittaa, että maanantaiaamuna tullaankin jo kuudelta, jos on sovittu kahdeksasta.
en vastaa lomilla/viikonloppuna. tekstarin voin lähettää jos olen sairastunut tai vastaan kun joku hoidokeista sairastunut ja ilmoittaa siitä.
hoitoaikoja ei muuteta enää viikonloppuna, se on sääntö josta en poikkea.
ja onko paha jos illalla tai su ilmottaa tekstarilla, että lapsi sairastunu?? Onneksi meiän pph vaikuttaa ainakin f2f erittäin mukavalta!
toi on ihan ok. ja suotavaakin.
Tultiin miloin tultiin tai ei tultu ollenkaan, sanottiin ei jaksettu herätä. Olin kumminkin odottanut monta tuntia. Jos sanoin ,että tänään nukkui päiväunet, mies tuumasi no eipä tänä iltana sitten nukutakkaan. Ja tultiin tunteja myöhässä hakemaan.Ja piti hoitaa öitä, kun iskä oli omilla teillään ja äidillä oli työmatkoja. Oli joskus viikonloppujakin hoidossa. Eikä olleet mitään duunareita korkeissa viroissa.kaupungin palveluksessa. Ja olin yksityinen hoitaja. Tulimme perhetutuiksi ja olimme ystäviä.
Meillä miljoona kertaa ihanampi pph!!!
Se, että antaa vanhempien pompotella itseään?
että hänestä huomaa, kuinka hän todella pitää työstään yhä, vaikka eläkeikään on viisi vuotta. Lisäksi lapsi viihtyy ja vanhemmat voivat luottaa perhepäivähoitajaan myös "hädän hetkellä" (yllätyksiäkin voi tulla, jopa pienten lasten vanhemmille). Tämän ketjun viesteistä huokuu pakkopulla työtä kohtaan, valitettavasti.
Ja se, mikä on saanut myös iloiseksi, on pph itse sanonut, että ei haittaa vaikka tunnillakin myöhästyy haku (tai jos enempi, niin soitatte vain, niin ei ole ongelma). Tai jos on työreissuja ym niin hän kyllä joustaa mielellään. Hän on sanonut YMMÄRTÄVÄNSÄ, että aina ei kaikki mene niin kuin on suunniteltu. Me ei tosin ole tarvittu pph:lta joustoa, ainakaan vielä, koska vien lapsen aina sovittuun aikaan ja lapsen isä hakee hänet sovittuun aikaan, kerran on tainnut 10min myöhästyä töiden vuoksi.
Ja minusta kun pph:n työ on palvelua siinä, missä moni muukin ala. Asiakas vain on lapsi ja hänen perheensä, mutta tässäkin pätee se, että asiakas palkan maksaa. Jos ei asiakkaita, ei työtä. Ei muuallakaan voida sanoa asiakkaille, että sorry, työaika loppui juuri, odota huomiseen, jos asiakas siinä odottaa. Ei ainakaan meillä töissä kestä sanoa.
jos aina vaan joustaa?Ja monella pph:lla on myös omat pienet lapset ja ainakin itse halusin aikaa myös heille.Jos tämä on susta itsekästä ajattelua niin sitten on.Nykyisessä työssäni työaika on 8tuntia ja sillä selvä,mutta pph:na saattoi kevyesti venyä 6-18 eli 12tuntia...
mitään ilmoittamatta. Eihän päiväkodissakaan voi noin toimia.
Mutta mielestäni pph:n pitää pystyä joustamaan sen verran, että joskus lapsi voi tulla aikaisemmin tai olla pitempään kuin mitä on sovittu jos vanhemmille tulee jotain esteitä. Ei tietenkään niin, että lapsi olisi iltaan asti hoidossa.
Meillä on onneksi ollut joustavia hoitajia joille on sopinut se, että lapsi on tullutkin maanatai aamuna jo seitsemältä, tai että olen hakenutkin vasta puoli viisi. Näin kävi ehkä pari kertaa muutaman vuoden aikana.
Sitten vastavuoroisesti minä olen joustanut ja järjestänyt lapsen hakemisen aikaisemmin jos hoitajalla on ollut joku oma meno.
jos lapsi ei ole haettu tyyliin tunti hoitoajan päättymisestä, miksei kunnallinen pph tee näin???????????
että hänestä huomaa, kuinka hän todella pitää työstään yhä, vaikka eläkeikään on viisi vuotta. Lisäksi lapsi viihtyy ja vanhemmat voivat luottaa perhepäivähoitajaan myös "hädän hetkellä" (yllätyksiäkin voi tulla, jopa pienten lasten vanhemmille). Tämän ketjun viesteistä huokuu pakkopulla työtä kohtaan, valitettavasti. Ja se, mikä on saanut myös iloiseksi, on pph itse sanonut, että ei haittaa vaikka tunnillakin myöhästyy haku (tai jos enempi, niin soitatte vain, niin ei ole ongelma). Tai jos on työreissuja ym niin hän kyllä joustaa mielellään. Hän on sanonut YMMÄRTÄVÄNSÄ, että aina ei kaikki mene niin kuin on suunniteltu. Me ei tosin ole tarvittu pph:lta joustoa, ainakaan vielä, koska vien lapsen aina sovittuun aikaan ja lapsen isä hakee hänet sovittuun aikaan, kerran on tainnut 10min myöhästyä töiden vuoksi. Ja minusta kun pph:n työ on palvelua siinä, missä moni muukin ala. Asiakas vain on lapsi ja hänen perheensä, mutta tässäkin pätee se, että asiakas palkan maksaa. Jos ei asiakkaita, ei työtä. Ei muuallakaan voida sanoa asiakkaille, että sorry, työaika loppui juuri, odota huomiseen, jos asiakas siinä odottaa. Ei ainakaan meillä töissä kestä sanoa.
hotajan pitää joustaa esim. tunnin hakuajoissa. elämä on sillä hoitajallakin.
tuskin kukaan tekee tätä vapaaehtoisesti, vaikka kuinka pitäisi työstään.
sori, mutta tiputan sut maanpinnalle ja kyllä se teidänkin hoitaja lakkais palvelemasta jos ei sais palkkaa.
rahan takia kaikkea työtä tehdään.
kyllä se kauppakin menee kiinni eikä sinne enää pääse kun kello lyö sen 21.00 ja ovi on laitettu lukkoon.
että hänestä huomaa, kuinka hän todella pitää työstään yhä, vaikka eläkeikään on viisi vuotta. Lisäksi lapsi viihtyy ja vanhemmat voivat luottaa perhepäivähoitajaan myös "hädän hetkellä" (yllätyksiäkin voi tulla, jopa pienten lasten vanhemmille). Tämän ketjun viesteistä huokuu pakkopulla työtä kohtaan, valitettavasti. Ja se, mikä on saanut myös iloiseksi, on pph itse sanonut, että ei haittaa vaikka tunnillakin myöhästyy haku (tai jos enempi, niin soitatte vain, niin ei ole ongelma). Tai jos on työreissuja ym niin hän kyllä joustaa mielellään. Hän on sanonut YMMÄRTÄVÄNSÄ, että aina ei kaikki mene niin kuin on suunniteltu. Me ei tosin ole tarvittu pph:lta joustoa, ainakaan vielä, koska vien lapsen aina sovittuun aikaan ja lapsen isä hakee hänet sovittuun aikaan, kerran on tainnut 10min myöhästyä töiden vuoksi. Ja minusta kun pph:n työ on palvelua siinä, missä moni muukin ala. Asiakas vain on lapsi ja hänen perheensä, mutta tässäkin pätee se, että asiakas palkan maksaa. Jos ei asiakkaita, ei työtä. Ei muuallakaan voida sanoa asiakkaille, että sorry, työaika loppui juuri, odota huomiseen, jos asiakas siinä odottaa. Ei ainakaan meillä töissä kestä sanoa.
että sinun työaikasi venyy vartin tai vaikkapa tunnin yli sovitusta (ilman erillistä ylityökorvausta tietenkin)
Sinun on turha sanoa työnantajallesi, että olet sopinut jotain muuta (omien lastesi haut ja perheen menot). Sinun on nyt vain joustettava perheesi kustannuksella?
Minä en niin tee. Muutoksista ilmoitetaan minulle hyvissä ajoin, sen selvitän jo hoitosopimusta tehdessämme. Minä en anna perheeni kärsiä työstäni pph:na, vaikka vanhemmat niin olettavat.
Jos vanhempien työaikoihin tulee yhtäkkiä muutoksia, he hommaavat varahakijan, minun ei tarvitse joustaa jos en pysty.
T. Yksityinen pph
hoitoajaksi on laitettu lapselle vaikka 9-15, niin luulisi että hoitaja voisi joustaa niin, että lapsi olisikin vaikka neljään asti.
Tässä esimerkki vaikeasta vanhemmasta,aargh!!!Pväkodissa,koulussa,iltapväkerhoissa jne on ajat jo mennessä lapsi on haettava tai sitten soitetaan lastensuojeluun.En tajua miksi pph:n pitäisi joustaa ja venyä???
Jos kaikki vanhemmat ajattelisi noin niin sithän olisitkin aamu 5 ilta 20 töissä kun kaikkien pitää saada tunnin jousto suuntaan tai toiseen
hoitoajaksi kuudesta kuuteen kun en koskaan tiedä milloin pääsen hakemaan. Aamulla vien kuudeksi ja iltapäivällä haen sillä bussilla millä pääsen, jos eka bussi on myöhässä, joudun odottamaan tunnin että toinen bussi lähtee... ja jos joku asiakas ei poistu liikkeestä kun se menee kiinni niin myöhästyn bussista jolloin tulen vasta viittä vaille kuusi hakemaan. Näin siis ainakun mies on reissussa, eli lapsi on jopa 12 h päivässä hoidossa... paskamaista mut ei ole vaihtoehtoja.
hoitoajaksi kuudesta kuuteen kun en koskaan tiedä milloin pääsen hakemaan. Aamulla vien kuudeksi ja iltapäivällä haen sillä bussilla millä pääsen, jos eka bussi on myöhässä, joudun odottamaan tunnin että toinen bussi lähtee... ja jos joku asiakas ei poistu liikkeestä kun se menee kiinni niin myöhästyn bussista jolloin tulen vasta viittä vaille kuusi hakemaan. Näin siis ainakun mies on reissussa, eli lapsi on jopa 12 h päivässä hoidossa... paskamaista mut ei ole vaihtoehtoja.
Sun pitää hankkia lapselle varahakija noita tilanteita varten. Ihme, että tuollaiset hoitoajat on hyväksytty. Meillä ei menisi läpi.
Itse en vastaa työaikojen ulkopuolella enkä lomilla työpuheluihin. Tekstareita voi laittaa, mutta en välttämättä vastaa niihin. Tekstareilla olen pyytänyt ilmoittamaan, jos lapsi ei tule hoitoon, mutta esim. viikonloppuna ei voi ilmoittaa, että maanantaiaamuna tullaankin jo kuudelta, jos on sovittu kahdeksasta.