Tytöllä romaani tyttö koulukaverina ja tytöt haluaisivat kyläillä toistensa luona.
Ja nyt meillä mietitään mitä tehtäisiin ??
Onko täällä kellään kokemusta asiasta - miten muilla on toiminut kaveruus romaanien kanssa ??
Minä olen ehkä äitinä suvaitsevampi tytön kaveriin kuin mieheni jolla oli heti tietty asenne asiaa kohtaan :o/
Kommentit (45)
Kyllä ne romanit voi olla ihan mukavia ja sydämellisiä ihmisiä, mutta kaikki ne varastaa, siitä ei pääse mihinkään!
Itselläni on ollut lapsena romani luokkakaverina. Ihan ok tyyppi, kunnes yläasteella alkoi sitten kulttuuriperimä jyllätä.
Kävin lapsena hänen kotonaan ja minusta oli aika ahdistavaa. Mm. kuukautissuojia tyttö pyysi meiltä kaikilta kavereilta, koska kotona ei moisista puhuttu, eikä niitä tosiaan osteltu lapselle. Ja niin pikkuhiljaa sitten oppii tarpeeseensa varastamaankin...
Olen ollut kauppiaana monta vuotta ja yhtään rehellistä mustalaista ei ole kaupassa koskaan käynyt. Se on ikävä fakta, jonka kanssa pitää oppia elämään, rehellistä mustalaista ei ole ja piste.
Eli ap:n kysymykseen; ei ne lastasi siellä raiskaa, tai tee hänestä rikollista laakista, mutta ei kaveruus todennäköisesti kovin pitkäikäinen ole.
Telkkarista tuli ohjelma mummosta, joka oli jopa ottanut kotiinsa asumaan romanialaisia romaneja.
Mun mielestä nää ihmiset näyttivät ihan fiksuilta, käyttäytyivät hyvin, kokkailivat jotakin ruokaa hellalla, joivat sen mummon kanssa teetä. Ja se mummokin oli tyytyväinen.
Oli jopa sitä mieltä, että useampien ihmisten pitäisi tehdä niin ?
siellä alkoi käydä todella usein 14-15v romanityttö. Hän halusi vain auttaa eläinten hoitamisessa, koska piti niistä ja annoin sitten auttaa ja opetin eläinten hoitoa.
Hän oli mitä luotettavin joka tavoin.
Tiesin, että en olisi saanut antaa rahaa kassasta kenenkään muun haltuun, mutta hän kävi useastikin vaihtamassa rahaa pienemmäksi mun pyynnöstä, läheisistä liikkeistä, kun oli sellainen tilanne että oli pakko.
Jos soitin liikkeen omistajalle ja pyysin, että tulisi "rikkomaan rahaa", eipä herraa näkynyt :O
sehän oli tyttö eikä herra? ottiko mustalaislikka rahat ja juoksi pois?Pyysin liikkeen omistajaa tulemaan paikalle, raha-asioitten takia ,eikä kyseistä herraa näkynyt.
miten tuo herra liittyy nyt mustalaistyttöön?
siellä alkoi käydä todella usein 14-15v romanityttö. Hän halusi vain auttaa eläinten hoitamisessa, koska piti niistä ja annoin sitten auttaa ja opetin eläinten hoitoa.
Hän oli mitä luotettavin joka tavoin.
Tiesin, että en olisi saanut antaa rahaa kassasta kenenkään muun haltuun, mutta hän kävi useastikin vaihtamassa rahaa pienemmäksi mun pyynnöstä, läheisistä liikkeistä, kun oli sellainen tilanne että oli pakko.
Jos soitin liikkeen omistajalle ja pyysin, että tulisi "rikkomaan rahaa", eipä herraa näkynyt :O
sehän oli tyttö eikä herra? ottiko mustalaislikka rahat ja juoksi pois?Pyysin liikkeen omistajaa tulemaan paikalle, raha-asioitten takia ,eikä kyseistä herraa näkynyt.
miten tuo herra liittyy nyt mustalaistyttöön?
Se oli mun työnantajani, jonka takia mun oli pakko lähettää tuo mustalaistyttö vaihtamaan rahaa, koska toi työnantaja ei suostunut tulemaan tekemään sitä. Tajuatko nyt?
Pyysin liikkeen omistajaa tulemaan paikalle, raha-asioitten takia ,eikä kyseistä herraa näkynyt.